Loeb a castigat al saselea titlu mondial

img
Home / Stiri si noutati auto / Loeb a castigat al saselea titlu mondial

 
 
 
 
Raliul Marii Britanii (22 – 25 octombrie 2009): Victorie si al saselea titlu mondial pentru Loeb/Elena.
Sébastien Loeb si Daniel Elena au condus Raliul Marii Britanii de la start la sosire si si-au trecut in cont cea de-a 54-a victorie din cariera, dar si cel de-al saselea titlul mondial in WRC. Dani Sordo si Marc Marti au terminat pe pozitia a treia a podiumului la doar o secunda in spatele echipajului de pe pozitia a doua.
Dupa titlul mondial al constructorilor, castigat de echipa Citroën Total in Spania, a fost randul echipajului Sébastien Loeb/Daniel Elena sa se lupte pentru cel de-al saselea titlu mondial consecutiv. Prima zi a Raliului Marii Britanii s-a desfasurat pe specialele din sudul Tarii Galilor, iar Sébastien Loeb si Daniel Elena au avut un inceput perfect. Echipajul Citroën Total a castigat 4 din cele sase probe speciale si s-a instalat pe prima pozitie in clasamentul provizoriu. Dani Sordo si Marc Marti au terminat prima zi pe pozitia a patra.
Sébastien Loeb si Daniel Elena au plecat in ziua secunda cu un avans de cinci secunde fata de Mikko Hirvonen si au reusit, pana la finalul zilei, sa mareasca diferenta la peste o jumatate de minut. Sébastien Loeb a inceput ziua mai prudent, dar apoi a castigat patru dintre cele sase probe si si-a creat un avans confortabil inaintea ultimelor patru probe din Raliul Marii Britanii. Dani Sordo si Marc Marti au avut o evolutie foarte buna si au reusit sa urce pe treapta a treia a podiumului.
Ultima zi a Raliului Marii Britanii a fost si cea mai scurta a acestei etape. Cele doua treceri pe specialele Port Talbot si Rheola insumau aproape 80 km si asta fara ca intre ele sa fie inclus si un parc de service. Chiar daca a adunat un avans de 30 de secunde, in primele doua zile, fata de Mikko Hirvonen, Sébastien Loeb stia ca nu-si putea permite niciun moment de relaxare in ziua decisiva. La prima trecere pe Port Talbot, campionul mondial en-titre a pierdut opt zecimi in duelul cu rivalul sau: „Nu e rau, dar am simtit ca motorul pierde din putere imediat dupa start. Sper ca nu este ceva grav.” Cateva telefoane mai tarziu, inginerii Citroën Racing au gasit o problema la sistemul care optimizeaza performanta turbucompresorului. Pe speciala a 14-a (Rheola 1), Seb a pierdut 11 secunde dintrun foc: „A fost o speciala foarte ingusta si pentru noi acest lucru este un handicap serios. Mai avem 18,2 secunde avans, dar trebuie sa dam totul”, a spus Loeb, in regruparea de dupa primele doua probe speciale.
Nici dimineata lui Dani Sordo nu a fost una foarte linistita. Dupa un start bun pe PS13, Sordo a a pierdut, pe speciala urmatoare, 7 secunde in duelul cu Petter Solberg: „Am atins un bolovan urias cu partea din dreapta spate, dar masina nu a suferit avarii serioase. Nu vreau sa pierd locul de pe podium si trebuie sa merg la limita.”
Pe speciala a 15-a lucrurile s-au complicat serios pentru Mikko Hirvonen care a pierdut peste un minut dupa ce a fost nevoit sa opreasca masina pentru a-si inchide capota. „Am avut mare noroc, dar mai este inca o proba asa ca nu ne putem bucura inca,” a spus Sébastien Loeb. In acelasi timp, Dani Sordo s-a apropiat la doar 0,9 secunde de pozitia a doua.
Pe ultimii kilometri ai raliului, fiecare membru al echipei Citroën Total a asteptat cu sufletul la gura rezultatele finale.. Sébastien si Daniel au mers fara greseala si si-au trecut in cont a 54-a victorie din cariera si cel de-al saselea titlu mondial* consecutiv. Dani si Marc au fortat si ei, in incercarea de a urca un loc in clasament, dar Mikko Hirvonen a fost mai rapid cu o zecime si si-a aparat pozitia secunda.
Victoria a fost sarbatorita de toata echipa la Cardiff. „A fost o presiune uriasa pe umerii nostri pana la final”, a spus Sébastien Loeb, la finalul ultimei etape din 2009. „Am avut un inceput de an perfect, dar apoi au aparut mici probleme. Ne-am revenit si inaintea acestei etape sansele noastre la titul erau la fel de mari ca ale lui Mikko. El a mers la limita pana la final si a trebuit sa facem si noi acelasi lucru. In final, am castigat raliul si inca un titlu mondial. Nu este deloc usor sa compari un titlu cu altul, dar cred ca aceasta a fost una dintre cele mai disputate lupte pe care am avut-o pentru coroana mondiala. Atunci cand poti castiga un titlu cu trei etape inainte de final, presiunea nu este aceeasi pentru ca mai ai si alte oportunitati sa-l castigi. Aceasta a fost ultima etapa si nu ne puteam permite nici cea mai mica greseala. Toata lumea se astepta ca noi sa castigam, dar va spun ca nimic nu a fost sigur pana cand nu am ajuns la sosire. Tocmai de aceea aceasta victorie este extrem de importanta pentru noi.”
Finalul de sezon a fost unul excelent si pentru Dani Sordo: „Cand am ajuns la noua zecimi in spatele lui Mikko, dupa problemele pe care le-a avut, am zis ca trebuie sa mergem la limita pe ultima speciale. A fost mai rapid decat noi, dar chiar si asa sunt foarte multumit de rezultatele din acest an, mai ales ca am avut o contributie importanta la succesul echipei Citroën.”
„La trei saptamani dupa ce am castigat titlul mondial la constructori, am reusit inca o performanta incredibila,” a concluzionat Frédéric Banzet, directorul Automobiles Citroën. „Avem cinci titluri la constructori, iar Seb ne-a luat-o acum in fata castigand cel de-al saselea titlu mondial consecutiv. Sunt foarte incantat ca avem cea mai buna echipa, cel mai bun pilot si cel mai bun copilot din Campionatul Mondial de Raliuri, o competitie care se potriveste perfect cu strategia de imagine a marcii Citroën. Raliurile sunt parte din ADN-ul nostru, iar implicarea noastra in sporturile cu motor este extrem de importanta si anul acesta am demonstrat tuturor ca suntem cei mai buni. Inca o data.”
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *