top banci online straine

Locul al saselea pentru BMW Motorsport in cursa de 24 ore de la Le Mans

img
Home / Stiri si noutati auto / Locul al saselea pentru BMW Motorsport in cursa de 24 ore de la Le Mans

Locul al saselea pentru BMW Motorsport in cursa de 24 ore de la Le Mans
Echipa BMW Motorsport a avut parte de o experienta plina de provocari la revenirea în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Masina cu numarul 78, pilotata de tripleta formata din Jörg Müller (Germania), Augusto Farfus (Brazilia) si Uwe Alzen (Germania), a parcurs 320 de tururi si a încheiat pe locul al saselea în clasamentul categoriei LM GT2, dupa o cursa urmarita de 240.000 de spectatori.
Modelul BMW M3 GT2 Art Car, al carui design a fost realizat de artistul american Jeff Koons, a fost una dintre favoritele fanilor de-a lungul saptamânii petrecute la Le Mans. Dirk Müller (Germania) a reusit un start bun la volanul masinii cu numarul 79 si se afla pe un promitator loc al saselea, moment în care a fost victima unui accident, ca urmare a unei pene de cauciuc,  pierzând astfel mai mult timp la standuri. Apoi, Andy Priaulx (Marea Britanie) a întâmpinat alte problemele de ordin tehnic. Triplul campion mondial de turisme a fost obligat sâmbata, putin dupa ora 20:00 (21:00,  ora României), sa abandoneze la intrarea în virajul Indianapolis. Prin urmare Dirk Werner (Germania) nu a reusit sa concureze în marea cursa de la LeMans. Victoria la categoria LM GT2 a revenit echipajului format din Marc Lieb (Germania), Richard Lietz (Austria) si Wolf Henzler (Germania) pe un model Porsche 997 GT3 RSR.
În timp ce BMW a triumfat cu prototipul BMW V12 LMR la ultima sa aparitie la Le Mans în 1999, echipa Schnitzer Motorsport, condusa de directorul Charly Lamm, a debutat în acest an la categoria GT2. Adversarii, printre care s-au numarat Porsche, Ferrari si Chevrolet, au venit la cea de-a 78-a editie a cursei cu avantajul unui experiente bogate. Prin contrast, echipa BMW Motorsport a trebuit sa lucreze din greu la cele doua modele BMW M3 GT2s pentru a fi în conformitate cu regulamentele ACO, astfel încât sa înregistreze un progres într-un interval scurt de timp.
Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a declarat: „Cea de-a 17-a editie a proiectului BMW Art Car a provocat un interes real în rândul fanilor si al mass-media. Toti cei din echipa s-au bucurat ca au avut posibilitatea de a lucra cu Jeff Koons si a fost fascinant sa vedem cum opera lui a fost primita la Le Mans. Nu mai trebuie spus ca am sperat ca acest model sa treaca linia de sosire. Cu totii am fost constienti de faptul ca acest weekend va reprezenta o provocare majora, din cauza timpului scurt de pregatire. BMW M3 GT2 pe care l-ati vazut în actiune aici difera sub multe aspecte de masina care a câstigat la Nürburgring.
În timpul calificarilor eram înca preocupati de a lucra la reglajele de baza ale automobilului. În plus, este foarte dificil sa fii implicat în lupta pentru sefia puternicei categorii GT2 atunci când te confrunti în timpul cursei cu multe incidente care duc la pit stopuri neprevazute. Cu toate acestea masina cu numarul 78 a fost aproape de o clasare pe podium pâna cu patru ore înainte de finalul cursei. Revenirea BMW la Le Mans, la 11 ani distanta de victoria noastra în clasamentul general în 1999, a atras o atentie deosebita”.
Editia a 17-a a proiectului a fost unul din punctele de interes ale acestei curse clasice de anduranta. Jeff Koons a calatorit la Le Mans împreuna cu familia lui pentru a urmari primul start, din 1979, al  BMW M1 Art Car apartinând lui Andy Warhol. „Aceasta cursa a fost o experienta foarte revigoranta pentru mine”, a declarat el. „Este minunat sa vezi angajamentul tuturor oamenilor implicati. Acest lucru mi-a placut foarte mult, dupa cum am înteles ca este ceva cu totul special pentru toti cei prezenti aici. Din pacate, BMW M3 GT2 Art Car a trebuit sa abandoneze devreme, dar aceasta face parte din lumea curselor.”
BMW M3 GT2 este cel de-al cincilea proiect BMW Art Car care ia parte la cursa de 24 de ore de la Le Mans 24. Operele de arta create de artistii americani Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein si Andy Warhol au suscitat deja interesul fanilor la Le Mans în anii ’70. BMW M1 conceput de Warhol a încheiat pe locul al saselea în ierarhia generala din 1979.
Reactii dupa cursa
Jörg Müller (masina cu numarul 78):
„Le Mans este si va fi întotdeauna un eveniment unic. Ca fan al sporturilor cu motor, este absolut obligatoriu sa vii aici, fie si numai pentru parada pilotilor. Nu cred ca am mai semnat vreodata atât de multe autografe asa cum am facut-o vineri. În putinul timp avut la dispozitie cu masinile în aceasta specificatie, nu am putut sa ne pregatim perfect pentru dificultatile acestui circuit. Peste toate acestea, nu am avut noroc în timpul cursei. Cu toate acestea, echipa merita toate laudele. Cu totii au continuat sa lucreze la maximum si au refuzat sa se lase coplesiti de ghinion.”
Augusto Farfus (masina cu numarul 78):
„Masina noastra este înca foarte noua în aceasta configuratie. Aceasta este explicatie pentru care ne-a chinuit cu numeroase „probleme ale copilariei” de-a lungul acestei curse dificile. Totusi echipa nu a cedat nici un moment si a continuat sa lupte. Am fost chiar în situatia unei clasari pe podium pâna când problemele la axul de transmisie ne-au dat o noua lovitura. În ciuda dificultatilor, m-am bucurat pentru debutul meu la Le Mans. Acum am o idee despre cât de urias este acest eveniment.”
Uwe Alzen (masina cu numarul 78):
„Sunt dezamagit ca nu am fost recompensati pentru efortul nostru intens. Am avut podiumul în vizor spre finalul cursei, însa a venit momentul în care am suferit o întârziere din cauza unei probleme tehnice. Dar acestea sunt cursele. La fel precum victoria noastra la Nürburgring, a fost foarte distractiv sa lucrez cu aceasta echipa. Atmosfera a fost superba. Cred ca spectatorii au asistat la înca o cursa memorabila la Le Mans.”
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *