Lear cel mai mare furnizor de piese auto din SUA va declara falimentul
Grupul american Lear, unul dintre cei mai importanti furnizori de piese auto ai General Motors si Ford, a anuntat ca urmeaza sa declare falimentul si sa-si reorganizeze operatiunile cu sprijinul mai multor creditori si detinatori de obligatiuni.
Lear a negociat, în ultimele saptamâni, cu principalii creditori si detinatori de obligatiuni, si a obtinut de la acestia o finantare suplimentara de 500 milioane de dolari pentru restructurarea sub protectia falimentului.
Compania sustine ca acest procedeu de relansare a afacerii este „cel mai rapid si eficient” mod de a reduce datoriile în contextul crizei acute din industria auto.
Falimentul Lear va fi cel mai rasunator esec al unui furnizor de componente auto din Statele Unite si subliniaza presiunea generata în aceasta industrie de recesiune si de falimentele General Motors (GM) si Chrysler.
Grupul a anuntat, miercuri, ca va declara „în scurt timp” falimentul, fara a preciza un program calendaristic pentru aceasta operatiune sau pentru reorganizarea care va urma.
Împrumutul de 500 de milioane de dolari va fi acordat de un sindicat de creditori condus de bancile JP Morgan Chase si Citigroup, iar creditul va putea fi convertit într-o linie de credit odata de furnizorul de piese auto finalizeaza restructurarea si iese din faliment.
Vânzarile Lear s-au ridicat în 2008 la aproape 14 miliarde de dolari, dintre care aproape 80% reprezinta livrari de componente catre General Motors si Ford.
Compania are o istorie de aproape 100 de ani, s-a listat la bursa în 1994 si s-a extins, de atunci, printr-o serie de 18 achizitii si fuziuni.
Actiunile Lear au închis sedinta de miercuri în scadere cu 4%, la 48 de centi. La mijlocul anului 2007, titlurile companiei se tranzactionau pentru peste 40 de dolari pe unitate.