Interviu cu Martin Whitmarsh team principal Vodafone McLaren Mercedes

img
Home / Stiri si noutati auto / Interviu cu Martin Whitmarsh team principal Vodafone McLaren Mercedes

Interviu cu Martin Whitmarsh team principal Vodafone McLaren Mercedes
Mobil 1 The Grid prezinta un interviu cu Martin Whitmarsh, liderul echipei Vodafone McLaren Mercedes
Coechipierii Jenson si Lewis se dueleaza pentru victorie
Martin Whitmarsh, conducatorul echipei Vodafone McLaren Mercedes, vorbeste în emisiunea Mobil 1 The Grid*, dedicata sporturilor cu motor, despre dinamica dintre Lewis Hamilton si Jenson Button pe pista si consecintele pe care interzicerea realimentarii le are asupra echipei si partenerilor tehnici.
Î  Ne aflam deja la jumatatea sezonului, cum a fost sa îi ai în echipa pe Button si Hamilton?MW Jenson Button este detinatorul titlului mondial, iar Lewis este fostul campion mondial, astfel ca avem o însiruire fantastica de piloti. Ne bucuram sa lucram cu ei, iar Lewis si Jenson sunt foarte competitivi. Concureaza unul împotriva altuia, fiecare vrea sa câstige în fata celuilalt, contribuind la o dinamica foarte sanatoasa.
ΠEste stiut faptul ca Jenson are un stil de pilotaj foarte calm, în timp ce Lewis are o abordare mai tehnica. Au avut cei doi posibilitatea sa optimizeze masina în functie de stilul lor personal?MW Cred ca de-a lungul timpului lumea a caracterizat stilul de pilotaj al lui Lewis ca fiind unul foarte agresiv, iar pe al lui Jenson ca fiind unul foarte calm. Sigur ca exista un oarecare sâmbure de adevar aici, însa cred ca ambii sunt piloti inteligenti care se adapteaza repede. Anul acesta, din cauza încarcaturii foarte mari de combustibil de la începutul cursei, trebuia sa avem grija de masina, de frâne si cauciucuri, astfel ca si stilurile de pilotaj s-au adaptat în functie de noul regulament.
ΠAm vazut deja începutul impactului pe care îl are interzicerea realimentarii. Poti da mai multe detalii despre provocarile care apar? MW  Interzicerea realimentarii în timpul cursei pune accent sporit pe eficienta combustibilului, pe modul de pilotare din timpul cursei. Iar noi vedem asta ca pe o mare oportunitate. Parteneriatul cu Mercedes-Benz High Performance Engines si ExxonMobil ne permite sa dezvoltam combustibili care ne ajuta sa fim mai competitivi si sa avem o greutate de pornire mai mica în timpul cursei. Sigur ca ne confruntam mereu cu provocarea de baza, aceea ca, de anul trecut, motoarele de Formula 1 trebuie sa reziste la o serie de evenimente imprevizibile din timpul cursei. Prin urmare, durabilitatea devine extrem de importanta, motoarele trebuind sa functioneze la aceiasi parametri înalti, dar pentru mai mult timp. Este o provocare deosebita careia Mobil 1 i-a raspuns cu o noua descoperire, furnizându-ne noi lubrifianti care ne ajuta sa prelungim viata motorului.
Î  Crezi ca Acordul de restrictionare a resurselor va încuraja idei si mai îndraznete ale partenerilor echipei în sezoanele urmatoare? Ce fel de îmbunatatiri ar putea sa apara?MW  Orice afacere trebuie sa acorde importanta modului în care îsi poate îmbunatati eficienta, acesta fiind si cazul Formulei 1. Acordul de Restrictionare a Resurselor ofera inevitabil oportunitati pentru o gândire creativa si inovatoare în modul de abordare a problemelor si provocarilor cu care ne-am confruntat ca echipa de Formula 1 (fie ca e vorba de proiectarea sau dezvoltarea masinii, fie de stilul de pilotaj sau de întretinerea masinilor). Asadar, acordul este o mare provocare pentru Formula 1 si este ceea ce ne trebuie, pentru ca presiunile cu care ne întâlnim ne obliga sa gândim original, creativ si sa încercam lucruri noi.
ΠCare a fost avantajul oferit de Mobil 1 echipei, în ultimele 15 sezoane de parteneriat?MW  De 15 ani încoace, avem un parteneriat extraordinar cu Mobil 1;  în tot acest timp o echipa Mobil 1  a continuat sa dezvolte noi formule de lubrifianti si combustibil pe care sa le utilizam în masinile noastre de Formula 1. Ne-au oferit importante beneficii de performanta; au permis motorului sa genereze mai multa putere, oferind astfel un câstig de timp. Au permis motorului sa eficientizeze energie prin reducerea frictiunii. Ne-au oferit durabilitate. În acesti 15 ani exista exemple clare în care Mobil 1 a adus performanta acestei echipe si ne-a ajutat sa câstigam curse si campionate.
Î  Cum vezi situatia Formulei 1 la ora actuala, date fiind masurile de reducere a costurilor si noile echipe care apar în acest sport?MW În prezent, ca orice alt sport, Formula 1 se confrunta cu o perioada de provocari, asemeni economiei mondiale. Însa atunci când esti în vârf, Formula 1 ramâne o competitie extrem de captivanta. Inevitabil, vor fi esecuri ale echipelor; nu trebuie sa ne fie rusine cu asta.  Chiar si când esti în top, este dificil sa continui sa obtii succesul. Formula 1 înca trebuie sa se maturizeze ca sport; putem face o treaba mai buna prin modul în care administram aceasta competitie si cred ca acum este important ca echipele lucreaza împreuna în cadrul FOTA, pentru a ne asigura ca oferim valoare celor ce investesc în acest sport.
Despre parteneriatul Vodafone McLaren Mercedes si Mobil 1Masinile Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 sunt optimizate si lubrifiate de Mobil 1.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *