Interviu Lewis Hamilton
Interviu cu Lewis Hamilton prezentat în exclusivitate pentru Mobil 1 The Grid
Lewis Hamilton a acordat un interviu pentru emisiunea Mobil 1 The Grid*, în timpul pregatirilor pentru Grand Prix-ul Santander 2010 al Marii Britanii de la Silverstone. Dupa 1993, 2010 este primul an în care pilotii din cursa Silverstone nu vor realimenta. Echipele care se îndreapta catre circuitul de la Northamptonshire vor avea nevoie de masini capabile sa parcurga o distanta de 308 km, pe parcursul a 60 de tururi de cursa dificila. Astfel, rolul combustibililor si lubrifiantilor care asigura functionarea motorului în timpul cursei devine extrem de important. Pentru a face fata acestor solicitari, ExxonMobil, partener tehnologic al echipei McLaren din 1995, ofera un nou lubrifiant si combustibil capabil sa ofere eficienta si forta motorului, de care echipa are nevoie fara a compromite standardele înalte de protectie.
Lewis Hamilton vorbeste deschis despre importanta combustibililor si lubrifiantilor, dar si despre sperantele si temerile sale cu privire la Silverstone.
Î Ce astepti cel mai mult de la Silverstone?LH Silverstone este întotdeauna foarte special, pentru ca e Grand Prix-ul de acasa. Ajungi acasa si te simti mai relaxat, pentru ca stii ca vei avea un sprijin extraordinar din partea fanilor tai britanici. Nimic nu e mai emotionant decât sa participi la un astfel de Grand Prix si sa ai un astfel de sprijin. Simti ca înainte sa sosesti câstigi automat putin timp, iar apoi provocarea este sa te duci si sa-i faci mândri de tine.
Î Crezi ca organizarea unui Grand Prix al Marii Britanii este o idee buna?LH Cred ca e minunat. Am sprijinit mereu ideea ca avem nevoie de un Grand Prix al Marii Britanii, pentru ca aceasta este patria sporturilor cu motor si sunt foarte multi fani aici. Cred ca avem multe circuite foarte bune aici, însa Silverstone chiar este casa Formulei 1 britanice, asa ca e important sa îl pastram.
Î Ai inclus Copse în propriul tau Supercircuit. Ce crezi despre restul Circuitului Silverstone?LH Circuitul Silverstone este unul dintre cele mai rapide din calendar. De exemplu, primul viraj se ia cu 190 de mile pe ora, cu acceleratia aproape la podea. Daca ai masina sub control, mentii acceleratia la maxim la virajele doi si trei, încetinesti putin la patru si înca putin la cinci, apoi revii în forta cu acceleratie maxima la virajul sapte. Partea cu adevarat dificila este ultimul sector când ajungi sub pod, prin Priory si Brooklands, acesta fiind locul unde se aduna si cei mai multi spectatori sa te vada, asa ca probabil nu vei dori sa faci prea multe greseli acolo. E o cursa extrem de rapida.
Î Cât de importanti sunt lubrifiantii pentru a putea satisface solicitarile acestei curse foarte rapide?LH Cu Mobil 1, poti accelera cu toata încrederea. Lubrifiantii sunt peste tot în masina, de la garnituri pâna în inima masinii, la motor. Lubrifiantii si combustibilul pe care îi utilizam circula prin masina ca sângele prin corpul omenesc. Cu cât sunt mai curate si mai eficiente, cu atât te poti baza mai mult pe masina si poti face mai multe curse la capacitate maxima.
Î Îti observi fanii atunci când esti într-o cursa?LH Vad întotdeauna fanii atunci când pilotez. Îi vezi zburând pe lânga tine si la anumite viraje zaresti pe câte cineva în tribuna oficiala, asa ca esti mereu constient ca fanii sunt acolo.
Î Astepti revenirea la Grand Prix-ul Marii Britanii?LH Abia astept sa ma întorc la Grand Prix-ul Marii Britanii. În 2009 nu am reusit sa am aceleasi rezultate ca în 2008. Nu am avut masina sub control, dar anul acesta simt ca va fi foarte bine si ca voi obtine primul sau al doilea loc în clasament, pentru echipa. Ar fi probabil lucrul cel mai deosebit pe care îl pot dori si pe care îl pot avea fanii britanici… doi britanici în prima linie. Sa obtinem primul sau al doilea loc ar fi foarte special.