INFINITI castiga mult doritul premiu EURO NCAP ADVANCED
INFINITI castiga mult doritul premiu EURO NCAP ADVANCED BUCURESTI, România (23 februarie 2011) – Abordarea profund tehnologica pe care o are Infiniti în ceea ce priveste siguranta va fi recunoscuta odata cu prezentarea la Geneva a premiului Euro NCAP Advance pentru inovatii în domeniul sigurantei rutiere. Fiind unul din cele numai 11 premii acordate pâna în prezent de consortiul independent care realizeaza teste de impact, acesta recunoaste beneficiile potential salvatoare de vieti oferite de sistemul Infiniti de prevenire a depasirii benzii (LDP – Lane Departure Prevention). Totodata reprezinta si o recunoastere a efortului depus de constructorul de masini de lux de a dota cât mai multe modele ale gamei cu acest sistem.LDP ajuta soferii sa readuca vehiculul în banda de rulare printr-un avertisment urmat de o interventie dinamica, în cazul în care este probabila o parasire neintentionata a benzii ca urmare a ametelii sau neatentiei. Dat fiind ca parasirea benzii de rulare reprezinta cauza unui procent mare de accidente fatale si/sau cu raniri grave, Infiniti estimeaza ca ar putea preveni aproximativ 5.000 de decese anual în Europa în cazul dotarii fiecarei masini cu acest sistem LDP.„Noi, cei de la Infiniti, consideram ca tehnologia de vârf precum LDP poate proteja vietile oamenilor, iar confirmarea acestui fapt de catre Euro NCAP reprezinta o deosebita satisfactie”, a afirmat Toru Saito, Corporate Vice President and Leader of the Global Infiniti Business Unit.„Acest premiu ne va determina sa ne dublam eforturile nu doar pentru a introduce noi tehnologii de siguranta moderne, ci si pentru a le pune la dispozitia unui numar cât mai mare de clienti. Tehnologia în sine nu este de ajuns daca este oferita numai pe o lista cu dotari optionale.” Când sistemul LDP si-a facut debutul pe modelul FX30d în 2010, a reprezentat o premiera în Europa. Din acel moment, acest sistem LDP s-a raspândit rapid la toata gama si, în prezent, este oferit ca dotare standard pe urmatoarele modele: • EX37 GT Premium• EX30d GT Premium • FX30d GT Premium • FX30d S Premium • M37 S Premium• M37 GT Premium• M30d S Premium • M30d GT Premium• M35h GT PremiumLDP este numai un element al pachetului de siguranta dinamica si preventiva de la Infiniti, o colectie de tehnologii concepute pentru a oferi o „bula” de protectie în jurul masinii. Printre celelalte sisteme se numara Intelligent Cruise Control (ICC) cu sistem de urmarire la viteza redusa (LSF – Low Speed Following), asistenta la pastrarea distantei (DCA – Distance Control Assist), Intelligent Brake Assist (IBA) si avertizarea în cazul unei coliziuni cu partea frontala (FCW – Forward Collision Warning). Cea mai noua inovatie inclusa în pachetul de siguranta dinamica si preventiva este sistemul de protectie în cazul coliziunilor laterale, care reprezinta o premiera mondiala. Acesta se numeste Blind Spot Intervention (BSI) si este o dotare standard pe toate versiunile premium din noua gama M sedan. La fel ca în cazul LDP, si acest sistem ofera mai mult decât cele concurente, care, în general, doar avertizeaza soferul, în timp ce sistemul Infiniti implica si o interventie dinamica. Aceasta interventie înseamna o apasare usoara a frânei într-o parte a masinii, pentru a împiedica soferul sa o conduca în fata unui alt vehicul. Premiul Euro NCAP Advanced pentru sistemul LDP este oferit marcii Infiniti la editia cu numarul 81 a Salonului Auto International de la Geneva. Premiile au fost introduse în 2010 pentru a recompensa cele mai bune inovatii în materie de siguranta si ca o recunoastere a constructorilor de automobile care ofera clientilor noi tehnologii de siguranta „care demonstreaza un beneficiu dovedit stiintific în ceea ce priveste siguranta de care au parte consumatorii si societatea.”Premiile vin în completarea programului de teste de impact Euro NCAP, în care modelele Infiniti înregistreaza deja performante sclipitoare: în 2009, modelul FX a obtinut punctajul maxim de cinci stele, cu un scor remarcabil de 99% în, pe atunci noul criteriu al dispozitivelor de asistenta în materie de siguranta. Acest rezultat reflecta atât nivelul tehnologic extrem de avansat al sistemelor de siguranta de care dispun modelele FX, cât si faptul ca majoritatea acestora sunt oferite ca dotare standard pe fiecare versiune.Euro NCAP a afirmat: „Prin premierea tehnologiilor, Euro NCAP doreste sa stimuleze constructorii sa ofere echipamentele importante de siguranta ca dotare standard în cel mai scurt timp în toata gama de modele si urmareste sa ajute cumparatorii de masini sa ia decizia corecta în momentul cumpararii.” SISTEMUL DE PREVENIRE A DEPASIRII BENZII (LDP – LANE DEPARTURE PREVENTION) – UN SCURT GHID Ce este LDP?Este o tehnologie pe baza de camera de luat vederi care ajuta soferii sa readuca masina în banda de rulare în cazul probabilitatii parasirii neintentionate a benzii. Daca soferul nu a utilizat indicatoarele, iar masina este pe cale sa treaca peste marcajul longitudinal, un semnal de avertizare se aprinde pe tabloul de bord, fiind emis si un semnal sonor. În acelasi timp, frâna este actionata usor la cele doua roti dintr-o parte, ajutând soferul sa revina în centrul benzii de rulare. Ce beneficii exista din punctul de vedere al sigurantei?
Parasirea neintentionata a benzii poate avea mai multe cauze: oboseala soferului, incapacitatea, neatentia sau distragerea atentiei. Indiferent de cauza, consecintele pot fi grave, o coliziune frontala fiind un rezultat frecvent. Parasirea benzii reprezinta un factor într-un procent mare de accidente care se termina cu rani fatale si/sau grave. Infiniti estimeaza ca, în cazul echiparii tuturor masinilor cu LDP, un procent de aproximativ 12% din toate accidentele fatale din Europa, ceea ce înseamna aproximativ 5.000 de decese, ar putea fi prevenite anual.Cât de usor de utilizat este sistemul? Sistemul de prevenire a depasirii benzii poate fi activat când soferul decide ca este necesar. Cu toate acestea, chiar daca sistemul LDP este dezactivat, avertizarile sonore si vizuale vor continua sa functioneze în cazul parasirii neintentionate a benzii. Camera montata în partea superioara a parbrizului recunoaste cele mai frecvente tipuri de marcaje rutiere din Europa, albe sau galbene, continue sau întrerupte, atât pe timp de zi, cât si pe timp de noapte. Daca nu exista marcaje longitudinale sau sistemul nu este capabil sa le recunoasca (de exemplu daca exista marcaje neobisnuite în cazul lucrarilor rutiere sau daca exista noroi pe sosea), acesta nu va functiona eficient. Sistemul este conceput sa functioneze pe autostrazi, nu în oras, si numai la viteze de peste 70 km/h, pentru a nu deranja soferul sau a nu-i distrage atentia cu avertizari inutile.