Goodyear raporteaza vanzari cu 14 procente mai mari in T4 2010

Goodyear raporteaza vanzari cu 14 procente mai mari in T4 2010Goodyear raporteza vânzari cu pâna la 14% mai mari în T4 2010 si peste 460 milioane de dolari economii din reducerea costurilor în 2010• Vânzari cu pâna la 14% mai mari în T4 2010 fata de aceeasi perioada a anului precedent, în crestere în toate cele 4 subsidiare regionale ale companiei• Un pret record pe mixul de produs a condus la un venit per anvelopa cu pâna la 12% mai mare în T4 fata de aceeasi perioada a anului precedent • Regiunile Asia Pacific si America Latina au atins vânzari record atât în T4 cât si pentru întregul an 2010• Subsidiara North American Tire a continuat sa îsi îmbunatateasca performanta financiara si realizeaza un T4 profitabil • Economii de peste 460 milioane de dolari în 2010, pe cale sa fie atins target-ul stabilit pentru 3 ani • Închiderea unei fabrici din America de Nord atinge obiectivul stabilit de reducere a costurilor de productie Bucuresti, 18 februarie 2011 – Goodyear Tire & Rubber Company a raportat rezultatele celui de-al patrulea trimestru ale anului trecut, precum si rezultatele întregului an, rezultate ce au înregistrat venituri pe segmentul operational de 224 milioane de dolari în T4 si respectiv de peste 900 milioane pentru întregul an.”Sunt foarte multumit de performanta pe care Goodyear a realizat-o atât în cel de-al patrulea trimestru al anului trecut cât si în întregul an 2010. Rezultatul nostru operational reflecta o revenire semnificativa, cu importante îmbunatatiri în toate subsidiarele internationale ale companiei, în pofida cresterii constante a costurilor la materiile prime,” a declarat Richard J. Kramer, presedinte si CEO al companiei.”Procentul de noi produse la nivelul întregii noastre activitati este cel mai mare atins vreodata si stabileste un nou record în ceea ce priveste venitul per anvelopa si succesul continuu înregistrat pe toate pietele vizate,” a adaugat acesta.”Abordarea noastra selectiva a afacerii continua sa arate puternice oportunitati pentru cresterea profitului. Marcile de top ale Goodyear si tehnologiile care stau la baza produselor noastre, ofera consumatorilor de pe segmentele de piata vizate o excelenta propunere de reconsiderare valorica a achizitiilor,” a spus Kramer.”De asemenea, ramânem ferm angajati fata de imperativul îmbunatatirii competitivitatii noastre si, ca urmare, am anuntat deja planurile noastre de a închide unitatea de productie Union City, Tenn.”Vânzarile Goodyear pe cel de-al patrulea trimestru al anului 2010 au fost de 5,1 miliarde de dolari, cu pâna la 14 procente mai mari fata de aceeasi perioada a anului 2009. Volumele de unitati de anvelope au totalizat 45 milioane, cu pâna la 4 procente mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2009.Vânzarile celui de-al patrulea trimestru au reflectat impactul de 130 milioane de dolari pe care l-a avut cresterea volumului de unitati. Vânzarile au beneficiat si de un record în ceea ce priveste raportul pret-mix îmbunatatit, care a condus la un venit per anvelopa – fara a lua în calcul impactul pe care l-a avut tranzactia la cursul de schimb valutar – de pâna la 12 procente mai mare fata de acelasi trimestru al anului 2009. Vânzarile au fost influentate pozitiv si de o crestere cu 159 milioane de dolari a vânzarilor realizate în segmente de afaceri conexe, cum ar fi cele obtinute din vânzarile de produse pe piata industriei chimice de catre subsidiara America de Nord a companiei. Cursul de schimb nefavorabil a redus vânzarile cu pâna la 111 milioane de dolari.Compania a avut un venit pe segmentul operational de 224 milioane de dolari în T4 2010, cu 25 milioane de dolari mai mic fata de acelasi trimestru al anului trecut. Venitul pe segmentul operational a reflectat un îmbunatatit raport pret/mix de 315 milioane de dolari si beneficii din volumul mai mare de unitati, care au compensat cu pâna la 430 milioane de dolari costurile din ce în ce mai mari ale materiei prime (actiuni de reducere a costului net la materiile prime de 397 milioane de dolari). Cursul de schimb valutar nefavorabil a redus venitul pe segmentul operational cu pâna la 17 milioane de dolari. Actiunile de reducere a costurilor au asigurat un beneficiu suplimentar de 119 milioane de dolari.Cel de-al patrulea trimestru al anului 2010 a inclus cheltuieli totale de 213 milioane de dolari (87 centi per actiune) din cauza rationalizarilor, activelor amortizate si a deprecierii accelerate, 20 milioane de dolari (8 centi per actiune) legate de eliminarea ratei de schimb pentru bunurile de baza subventionate în Venezuela, si o cheltuiala de 18 milioane de dolari (7 centi per actiune) legata de o cerere cu privire la utilizarea creditelor taxei pe valoarea adaugata din perioada precedenta; precum si câstiguri de 31 milioane de dolari (13 centi per actiune) din vinderea activelor, în special în Asia, si de 22 milioane de dolari (9 centi per actiune) din anumite beneficii ale taxei nete datorata unei schimbari lente în politica de taxe a Statelor Unite si din alte tari. Toate sumele sunt aproximate dupa deducerea taxelor si a partilor ce revin unor actionari minoritari.Pierderea neta a Goodyear pe cel de-al patrulea trimestru al anului 2010 a fost de 177 de milioane de dolari (73 centi per actiune), comparativ cu venitul net de 107 milioane de dolari (44 centi per actiune) din acelasi trimestru al anului 2009. Toate sumele per actiune sunt aproximate.Rezultatele pentru întregul anVânzarile anuale ale Goodyear realizate în 2010 au fost de 18,8 miliarde de dolari, cu pâna la 16 procente mai mari fata de cele 16,3 miliarde de dolari realizate în 2009. Vânzarile au reflectat un impact de 1 miliard de dolari a unei îmbunatatiri de 8 procente în volumul de unitati precum si a unei cresteri de 582 milioane de dolari a vânzarilor în alte afaceri asociate industriei de anvelope, cum ar fi în special vânzarile realizate pe piata industriei chimice de catre subsidiara America de Nord a companiei. Vânzarile au reflectat de asemenea un raport pret/mix îmbunatatit, dar si un curs valutar nefavorabil. Venitul per anvelopa, excluzând impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar, a crescut cu pâna la 6 procente fata de 2009.Venitul pe segmentul operational realizat de companie în 2010, de 917 milioane de dolari, cu mult mai crescut fata de cel de 372 milioane de dolari realizat în 2009, reflecta o profitabilitate îmbunatatita în toate cele 4 unitati de afaceri ale companiei din întreaga lume. Comparativ cu anul precedent, venitul pe segmentul operational al anului 2010 reflecta vânzari mai mari, actiuni de reducere a costurilor de 467 milioane de dolari si o revenire semnificativa în costurile fixe sub-absorbite. Aceste îmbunatatiri au compensat peste asteptari costurile de marketing mai mari necesare pentru a sprijini marcile companiei si cresterea pe pietele emergente, inflatia salariala si cursul de schimb valutar.Comparativ cu 2009, raportul pret/mix îmbunatatit, de 689 milioane de dolari, a compensat cele 685 milioane de dolari rezultate din cresterea pretului la materiile prime (actiuni de reducere a costurilor la materiile prime de pâna la 549 milioane de dolari).Pierderea neta a Goodyear în 2010 de 216 milioane de dolari (89 centi per actiune) este comparabila celei de 375 milioade de dolari (1,55 dolari per actiune) din 2009.