Goodyear raporteaza o crestere a vanzarilor si a profitului in Q4 2009

img
Home / Stiri si noutati auto / Goodyear raporteaza o crestere a vanzarilor si a profitului in Q4 2009

Goodyear raporteaza o crestere a vanzarilor si a profitului in Q4 2009
• Vânzari cu pâna la 7% mai mari ale volumului de unitati • Venituri pe segmentul operational de 249 milioane de dolari • Venitul net al Goodyear de 107 milioane de dolari (44 centi per actiune)• 62 de produse noi lansate în 2009 au depasit obiectivele propuse pentru întregul an • Planul pentru salvarea costurilor a atins obiectivul propus pe 4 ani de 2,5 miliarde de dolari, un nou plan de 1 miliard de dolari fiind recent anuntat
Bucuresti, februarie 2010 – Goodyear Tire & Rubber Company a raportat o îmbunatatire a volumului de unitati de anvelope, a vânzarilor si a câstigurilor pentru al patrulea trimestru al anului 2009.
“Rezultatele pe care le-am obtinut în cel de-al patrulea trimestru au fost solide, aratând o îmbunatatire a venitului marginal brut, a venitului pe segmentul operational si a venitului net reflectat din costurile mai reduse pentru materiile prime. Aceste câstiguri sunt o reflectare a succesului pe care l-am obtinut din întarirea afacerii noastre în pofida provocarilor economice si a mediului operational,” a declarat Robert J. Keegan, presedinte si CEO al companiei.
“Cererea de anvelope din întreaga lume a început sa îsi revina si ne asteptam la o crestere globala constanta în  2010. Gradul de revenire al pietei, variaza totusi considerabil în functie de zona geografica si de segmentul produselor. Ramânem încrezatori, dar multe provocari, printre care includem costurile ridicate ale materiei prime si cererea înca slaba pentru anvelopele de camion, vor persista si în 2010,” a adaugat acesta.  “Pozitia puternica pe piata a Goodyear si capacitatile ei de crestere ne vor face apti sa fructificam oportunitatile atractive si înca la dispozitia noastra de pe piata.”
Rezultatele celui de-al patrulea trimestru
Vânzarile celui de-al patrulea trimestru al anului 2009 au fost de 4,4 miliarde de dolari, cu pâna la 7 procente mai mari fata de aceeasi perioada a anului 2008.  Vânzarile acestui ultim trimestru s-au reflectat într-o crestere a volumului de unitati de anvelope cu pâna la 8 procente ce au adus aproximativ 276 milioane de dolari, crestere datorata îmbunatatirii la nivel global a cererii de anvelope pentru turisme si a cresterii în pietele emergente. Cererea slaba continua sa persiste la nivelul anvelopelor pentru camioane, atât în Europa cât si în America de Nord. Tranzactiile la nivelul unui curs de schimb favorabil au avut un impact pozitiv asupra vânzarilor cu pâna la 310 milioane de dolari. 
Compania a înregistrat un venit pe segmentul operational de 249 milioane de dolari în al patrulea trimestru al lui 2009 comparativ cu o pierdere pe segmentul operational de 159 milioane de dolari din acelasi trimestru al anului precedent. Comparativ cu anul anterior, în cel de-al patrulea trimestru al anului 2009 venitul pe segmentul operational a rezultat din actiuni de reducere a costurilor derulate în paralel cu îmbunatatirea cererii din industrie, ceea ce a dus la vânzari mai mari si la o crestere a nivelurilor de productie. Cel de-al patrulea trimestru al anului 2009 a beneficiat si de aproape 358 milioane de dolari dedusi din costurile la materiile prime mai scazute. 
Venitul net al Goodyear în cel de-al patrulea trimestru al lui 2009 a fost de 107 milioane de dolari (44 centi per actiune), comparativ cu o pierdere de 330 milioane de dolari (1,37 dolari per actiune) în acelasi trimestru al lui 2008.  Suma totala per actiune este aproximata.
Cel de-al patrulea trimestru al lui 2009 a fost influentat de:- taxe suplimentare de 20 milioane de dolari (8 centi per actiune) din cauza rationalizarilor, a anularii bunurilor convertibile în bani si a deprecierii accelerate; – de cheltuielile legate de rezerva legala pentru închiderea unei unitati de productie, de 4 milioane de dolari (2 centi per actiune); – de taxele nete pentru beneficii de 64 milioane de dolari (26 centi per actiune) legate în primul rând de beneficii pentru angajatii unitatilor de productie si de 21 milioane de dolari (8 centi per actiune) în primul rând legate de evaluarea relocarii în  Australia; – de câstiguri de 13 milioane de dolari (5 centi per actiune) pe proceduri de asigurare din cerinta de reglementare legata de incendiul din 2007 din Thailanda si 2 milioane de dolari (1 cent per actiune) pe vânzarea de bunuri.
Toate sumele sunt deduse dupa stabilirea taxelor si a drepturilor minoritare.
Rezultatele pe întregul an
Vânzarile anuale ale Goodyear în 2009 au fost de 16,3 miliarde de dolari, în scadere de la 19,5 miliarde de dolari în 2008.  Vânzarile au reflectat un impact de 1,4 miliarde de dolari cu 9,5 procente în declin în volumul de anvelope în primul rând datorita unei cereri mai scazute la nivelul industriei în America de Nord si Europa, precum si de o reducere de 924 milioane de dolari în vânzarile în afacerile conexe cu anvelope, si în principal de vânzarile pe segmentul chimic al North American Tire. Vânzarile au fost influentate negativ de un mix scazut de anvelope OTR si de camion cu valoare mare din cauza unei slabiri continue a acestor segmente de productie. Tranzactia la cursuri valutare nefavorabile a redus si ea vânzarile cu pâna la 699 milioane de dolari. 
Venitul pe segmentul operational a fost de 372 milioane de dolari comparativ cu 804 milioane de dolari în 2008.  Acesta reflecta o cerere slaba a industriei care a dus la un impact negativ asupra volumului de aproape 266 milioane de dolari, costuri fixe crescute de aproximativ 490 milioane de dolari si venit operational redus din alte segmente de afaceri conexe cu anvelope. 
Raportul pret/mix de produs îmbunatatit de 207 milioane de dolari si costurile materiilor prime mai scazute de 115 milioane de dolari au influentat pozitiv venitul pe segmentul operational în 2009.
Goodyear a lansat cu succes 62 de noi produse în timpul anului, depasindu-si obiectivul de a lansa peste 50 de noi produse în 2009. 
Goodyear a realizat progrese pe tot parcursul anului 2009 în ceea ce priveste planul sau în patru puncte de salvare a costurilor cu  economii de 730 milioane de dolari, incluzând aici 190 milioane de dolari obtinuti în cel de-al patrulea trimestru al anului. Economiile realizate din 2006 pâna în 2009 sub coordonatele acestui plan au totalizat 2,5 miliarde de dolari.
“Desi am atins obiectivele planului nostru în patru puncte de a salva costuri în 2009, vom continua sa atacam costurile si în 2010,” a spus Keegan.  “În urmatorii trei ani de zile, ne asteptam sa realizam economii brute de înca un miliard de dolari.”
“Lasând la o parte factorii economici care s-au aflat în afara controlului nostru, am realizat o performanta impresionanta în 2009,” a declarat Keegan.  “Fie ca e masurata prin cota de piata, prin raportul net pret / mix al costurilor materialelor de productie, al reducerii de costuri, al inventarului mai scazut sau prin excelenta performanta a bugetului estimativ, succesul nostru în 2009 a stabilit o solida temelie pentru viitor.”
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *