Goodyear raporteaza noi recorduri de vanzari

Goodyear raporteaza noi recorduri de vanzari- Vânzarile au crescut cu 12% în al patrulea trimestru al lui 2011, si cu 21% în întregul an; ambele sunt valori record- Raportul pret/mix a dus la un venit per anvelopa de pâna la 19% pentru cel de-al patrulea trimestru, si de pâna la 17% pentru întregul an- Venit record pe segmentul operational pe întregul an de aproape 1,4 miliarde de dolari, cu pâna la 49% mai mult- Venit operational record pe întregul an în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu si Africa de 627 milioane de dolari- Venit operational pentru subsidiara America de Nord de 276 milioane de dolari- Pe cale de a atinge obiectivele privind valoarea venitului pe segmentul operational stabilita la nivelul anului 2013 Bucuresti, 15 februarie 2012 – Goodyear Tire & Rubber Company a raportat ieri cele mai mari vânzari si câstiguri atât pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 cât si pentru întregul an, comparativ cu anul precedent.”Sunt extrem de încântat de recordul nostru de vânzari si de performanta venitului pe segmentul operational din 2011 care arata clar ca am reusit cu succes sa facem fata unui mediu economic provocator,” a spus Richard J. Kramer, presedinte si CEO. „Cu un venit pe segmentul operational pe întregul an de aproape 1,4 miliarde de dolari în întreaga lume si de 276 milioane de dolari în America de Nord, am atins cea mai buna performanta din 2000 pâna în prezent, si am realizat mari progrese pe drumul nostru catre obiectivele stabilite pentru 2013,” a adaugat acesta.”În ciuda unui volum de unitati mai scazut în cel de-al patrulea trimestru al anului, toate cele patru subsidiare ale noastre au atins valori record atât în cel de-al patrulea trimestru cât si pentru întregul an datorita îmbunatatirii pe care am adus-o raportului pret/mix si a faptului ca am câstigat noi cote de marca pe segementele de piata vizate,” a spus Kramer.”Ne simtim bine în ceea ce priveste progresul pe care l-am realizat în îmbunatatirea modelului nostru de afaceri si ramânem încrezatori în strategia noastra pe termen lung.”Vânzarile Goodyear în cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 au fost de 5,7 miliarde de dolari, cu pâna la 12 procente mai mult fata de acum un an. Volumele de unitati de anvelope au totalizat 43,2 milioane, cu 5 procente mai putin fata de 2010, si a reflectat declinul volumelor din piata de înlocuire din zonele mature odata cu provocarile economice din America Latina si cu inundatiile din Thailanda.Vânzarile pe cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 au reflectat o puternica performanta a raportului pret/mix, ceea ce a dus la un câstig per anvelopa de pâna la 19 procente, excluzând de aici impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar. Volumul de unitati si tranzactiile la cursul de schimb nefavorabile au redus vânzarile cu pâna la 174 milioane de dolari si respectiv cu pâna la 49 milioane de dolari.Compania a realizat un venit pe segmentul operational de 196 milioane de dolari în cel de-al patrulea trimestru al anului 2011, cu 28 de milioane de dolari mai putin fata de aceeasi perioada a anului 2010. Venitul pe segmentul operational în cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 a reflectat un raport pret/mix îmbunatatit cu pâna la 702 milioane de dolari, care a compensat peste asteptari cresterea costurilor la materiile prime cu 631 milioane de dolari (583 milioane de dolari net din actiuni de reducere a costurilor la materiile prime).Venitul pe segmentul operational a fost influentat negativ cu 37 milioane de dolari din volumul mai mic de unitati si cu alte 19 milioane de dolari din profiturile mai mici în unitatile de afaceri conexe, si în special din vânzarile de produse din industria chimica în America de Nord. Costurile ce au rezultat din perturbarea activitatii si a închiderii temporare a fabricii din Thailanda ca urmare a inundatiilor din aceasta tara au influentat, de asemenea, negativ venitul pe segmentul operational. Costul inflatiei împreuna cu costurile mai mari legate de împartirea profitului în America de Nord, ineficientele legate de închiderea unei unitati de productie în America de Nord si productivitatea slaba în fabricile din Franta aproape ca au anulat beneficiile rezultate din programele de salvare a costurilor.Venitul net al Goodyear pe cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 disponibil tuturor actionarilor a fost de 18 milioane de dolari (7 centi per actiune). Compania a înregistrat o pierdere neta de 177 milioane de dolari (73 centi per actiune) în cel de-al patrulea trimestru al anului 2010. Toate sumele per actiune sunt aproximate.În cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 au fost incluse taxe totale în valoare de 24 milioane de dolari (10 centi per actiune) din cauza rationalizarii, a balantei de plati si a deprecierii accelerate; o pierdere de 16 milioane de dolari (7 centi per actiune) legata de perturbarea activitatii si a costurilor rezultate din închiderea temporara a unitatii de productie a companiei din Thailanda din cauza inundatiilor ce au avut loc în aceasta tara; o pierdere neta de 8 milioane de dolari (3 centi per actiune) din vânzarea de active; si beneficii din taxe fiscale de 60 milioane de dolari (24 centi per actiune) în primul rând datorita eliberarii de certificate de valoare privind operatiunile din strainatate. Toate sumele sunt calculate dupa impozitare si plata intereselor minoritare.Rezultatele pe întregul anVânzarile Goodyear pe întregul an 2011 au atins valoarea record de 22,8 miliarde de dolari, cu pâna la 21 de procente mai mult fata de 18,8 miliarde de dolari în 2010. Vânzarile au reflectat o puternica performanta a raportului pret/mix, ceea ce a condus la un câstig per anvelopa de pâna la 17 procente mai mult fata de 2010, excluzând de aici impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar. Vânzarile au fost, de asemenea, pozitiv influentate de o crestere cu 875 milioane de dolari în unitatile de afaceri conexe comertului cu anvelope, în special din vânzarea de produse din industria chimica în America de Nord. Volumele de unitati de anvelope au fost în principal la avelasi nivel cu cel din 2010. Tranzactiile la un curs de schimb valutar favorabil au crescut vânzarile cu 599 milioane de dolari. Vânzarea unitatii de productie din America latina a influentat negativ vânzarile cu 67 milioane de dolari.Compania a atins un venit record pe segmentul operational pe întregul an de aproape 1,4 miliarde de dolari în 2011, ceea ce a însemnat cu pâna la 49 de procente mai mult fata de 917 milioane de dolari în 2010. Venitul pe segmentul operational a reflectat vânzari record în toate cele patru subsidiare ale companiei. Comparativ cu anul precedent, venitul pe segmentul operational al anului 2011 a beneficiat de 2,4 miliarde de dolari din îmbunatatirea raportului pret/mix, ceea ce a compensat peste asteptari cele 1,8 miliarde de dolari din cresterea costurilor la materiile prime. Costurile la materiile prime au reflectat 177 milioane de dolari obtinuti din actiunile întreprinse pentru reducerea impactului acestor costuri. Vânzarea unitatii de productie din America în luna aprilie 2011 a influentat negativ venitul pe segmentul operational cu 25 milioane de dolari.Venitul net realizat de Goodyear în 2011, disponibil actionarilor, de 321 milioane de dolari (1,26 centi per actiune) este comparabil cu pierderea neta de 216 milioane de dolari (89 centi per actiune) în 2010. Toate sumele per actiune sunt aproximate.