Goodyear in topul celor mai verzi companii
Goodyear prima companie producatoare de anvelope din topul celor mai verzi companiiGoodyear Tire & Rubber Company a avansat în topul anual realizat de revista Newsweek – “Cele mai verzi companii din America” (America’s Greenest Companies). În ierarhia pentru 2012 a celor mai mari 500 de corporatii din SUA, Goodyear s-a plasat pe pozitia 74, în urcare fata de 2011, când se afla pe locul 252. Goodyear este si singurul producator de anvelope de pe lista Newsweek, precum si a doua cea mai bine plasata companie din industria auto. Concentrata pe îmbunatatirea performantelor ecologice, compania a reusit sa elimine reziduurile din procesele de fabricatie trimise catre gropile de gunoi si a diminuat semnificativ utilizarea solventilor. Înca din 2008, Goodyear nu a mai trimis reziduuri din procesele de fabricatie desfasurate în cele 53 de fabrici ale sale catre nicio groapa de gunoi din lume. În acelasi timp, efortul general al companiei de a elimina utilizarea solventilor si, în consecinta, a emisiilor, a condus la o reducere a utilizarii acestora cu 56%, din 2007 si pâna în prezent. “Una dintre valorile importante pentru Goodyear este grija fata de mediul înconjurator si comunitate,” a spus Don Stanley, vicepresedinte pentru Calitatea Produsului si Tehnologia Procesului de Fabricare la Goodyear. “Angajamentul nostru fata de programele de mediu si dezvoltare durabila arata ceea ce este important pentru noi. Vedem rezultatele acestui angajament si de aceea suntem mai transparenti în ceea ce priveste obiectivele, programele si realizarile noastre în acest domeniu.” De asemenea, recent Goodyear si-a îmbunatatit si scorul de mediu, acordat de Carbon Disclosure Project (CDP), o organizatie non-profit care monitorizeaza emisiile de gaze cu efect de sera ale companiilor mari din întreaga lume. Pentru 2012, scorul CDP al Goodyear s-a îmbunatatit cu 17 procente, pâna la 81 de puncte (din 100 posibile), fata de 69 cât avea în 2011. Newsweek ierarhizeaza cele mai mari 500 de corporatii din SUA cu ajutorul unor factori precum amprenta de mediu, managementul “verde” sau transparen?a rapoartelor. Clasamentul, considerat unul dintre cele mai competente în domeniu, a fost publicat online si în editia din 22 octombrie a revistei.