GM va fi primul mare producator auto din SUA care fabrica motoare electrice
GM va fi primul mare producator auto din SUA care fabrica motoare electrice
· Motoarele electrice vor propulsa autovehiculele electrice si cele hibride· Primele motoare electrice GM vor fi instalate în autovehiculele hibride two-mode de ultima generatie, cu tractiune pe puntea spate· Investitie totala de 246 milioane de dolari în dezvoltarea motorului electric si a facilitatilor de propulsie electrica în SUA
WASHINGTON – GM îsi va extinde capacitatile de dezvoltare interna a autovehiculelor electrice, devenind primul mare producator de autovehicule din SUA care proiecteaza si construieste motoare electrice, o tehnologie de baza pentru autovehiculele hibride si electrice.
Astfel, GM va reduce costurile si va îmbunatati performantele, calitatea, fiabilitatea si capacitatea de productie a motoarelor electrice prin controlul proiectarii, al selectarii materialelor si al proceselor de productie. Lansarea primelor motoare proiectate si fabricate de GM este programata pentru 2013, în cadrul autovehiculelor hibride de ultima generatie, cu tractiune pe puntea spate si tehnologie „two-mode”.
„Inovatia constituita de motorul electric a sustinut prima etapa de crestere a industriei auto cu un secol în urma, prin intermediul demarorului electric, care a eliminat necesitatea utilizarii unei manivele si a revolutionat deplasarea cu autovehiculul pentru client”, a declarat Tom Stephens, vicepresedintele GM, Global Product Operations. „Credem ca procesul de electrificare a autovehiculelor contemporane va fi la fel de revolutionar si va aduce tot atâtea beneficii clientilor nostri. Iar motoarele electrice vor juca un rol major în cadrul acestui proces”.
În cazul autovehiculelor si camioanelor traditionale, producatorii proiecteaza si fabrica motoare care utilizeaza în mod eficient energia furnizata de combustibilul depozitat într-un rezervor, pentru a transmite puterea catre roti. Motoarele si, respectiv, bateriile, îndeplinesc acest rol la autovehiculele hibride si electrice. Importanta motoarelor si bateriilor creste proportional cu autonomia si viteza autovehiculelor cu propulsie exclusiv electrica.
Autovehiculele electrice sunt propulsate exclusiv de motoare electrice, în timp ce autovehiculele hibride utilizeaza si un motor cu ardere interna pentru propulsie. Sistemul hibrid „two-mode” de ultima generatie cu tractiune pe puntea spate va utiliza doua motoare cu design unic si un motor cu ardere interna pentru a reduce si mai mult consumul de carburant în comparatie cu cel al actualei tehnologii hibride „two-mode” incluse în dotarea camionetelor si SUV-urile dezvoltate de GM.
„În viitor, motoarele electrice ar putea deveni la fel de importante pentru GM pe cât sunt în prezent motoarele clasice”, a declarat Stephens. „Prin proiectarea si producerea interna a motoarelor electrice, putem utiliza mai eficient energia bateriilor pe masura ce acestea evolueaza, existând chiar potentialul de a reduce costul si greutatea, doua provocari importante cu care se confrunta bateriile actuale.”
GM dezvolta aceasta capacitate interna de ani de zile, extinzând capacitatile de cercetare si dezvoltare, proiectare si validare a motoarelor electrice în cadrul unitatilor din Michigan, Indiana si California. De asemenea, GM a dezvoltat capacitati de ultima ora de proiectare si calculare pe baza de procese matematice pentru a fi utilizate la fabricarea motoarelor electrice. Motoarele electrice vor fi fabricate în SUA, în cadrul unei unitati GM.
În luna august a anului trecut, GM a fost desemnata de catre Departamentul pentru energie al SUA sa primeasca o subventie de 105 milioane de dolari pentru constructia în SUA a unor unitati de productie pentru motoare electrice si componentele aferente de propulsie electrica. „Noua atitudine a grupului GM pune accent pe viteza si dorim sa satisfacem rapid dorinta guvernului de a consolida nivelul de cunostinte tehnice existente la nivel national în domeniul tehnologiilor destinate autovehiculelor electrice, precum bateriile si motoarele electrice”, a declarat Stephens.
Ca si motoarele actuale cu ardere interna, motoarele electrice destinate autovehiculelor necesita atingerea unui nivel exceptional de redus de zgomot, vibratii si duritate (NVH), fiabilitate si accesibilitate ridicate, ce pot fi atinse doar prin întelegerea întregului lant de valori. Pe lânga sporirea capacitatilor interne, GM va continua sa achizitioneze si sa participe la proiectarea motoarelor electrice împreuna cu furnizorii sai.
„Este o strategie pe care o utilizam în prezent în cazul bateriilor”, a declarat Stephens. „Încheiem parteneriate cu diversi furnizori pentru a dezvolta inovatii mai repede decât a fost posibil pâna în prezent. Obiectivul nostru este simplu: sa transformam GM într-un lider pe piata motoarelor electrice pentru autovehicule. Stim ca spiritul de conducere este extrem de important, atât pentru succesul nostru pe termen lung, cât si pentru a ne ajuta tara sa depaseasca dependenta de combustibili fosili”.