GM va colabora cu Honda pentru dezvoltarea celulelor de carburant

GM va colabora cu Honda pentru dezvoltarea de tehnologii pe baza de celule de carburantObiectivul este producerea de celule de carburant si hidrogen rentabile din punct de vedere comercial, pâna în 2020General Motors (NYSE: GM) si Honda (NYSE: HMC) au anuntat astazi încheierea unui contract cadru pe termen lung, definitiv, de colaborare pentru dezvoltarea generatiei viitoare de sisteme de celule de carburant si de tehnologii de stocare a hidrogenului, în intervalul de timp pâna în anul 2020. Se preconizeaza ca succesul colaborarii va fi asigurat prin împartasirea cunostintelor, a economiilor de scara si adoptarea unor strategii comune de aprovizionare.GM si Honda intentioneaza sa colaboreze cu toate partile implicate pentru a dezvolta în continuare infrastructura de alimentare, care este de o importanta majora pentru viabilitatea pe termen lung si acceptarea autovehiculelor cu celule de carburant de catre clienti.GM si Honda sunt lideri recunoscuti în domeniul propulsiei cu celule cu carburant. Conform Clean Energy Patent Growth Index, GM si Honda detin locul 1, respectiv locul 2 în ceea ce priveste numarul total al brevetelor referitoare la celulele de carburant înregistrate în perioada 2002 – 2012, de peste 1.200 pentru ambele companii.„Colaborarea are la baza punctele forte ale Honda si GM, în calitate de lideri în domeniul tehnologiei celulelor de hidrogen”, a declarat Dan Akerson, presedinte si director general al GM. „Suntem convinsi ca aceasta colaborare este cel mai bun mod de a dezvolta aceasta tehnologie importanta, cu potential de a contribui la reducerea dependentei de petrol si de a asigura o mobilitate durabila.”Takanobu Ito, presedinte si director general al companiei Honda Motor Co. Ltd., a declarat: „Fata de celelalte tehnologii cu emisii zero de CO2, autovehiculele electrice cu celule de carburant au avantajul decisiv al autonomiei de functionare si al intervalului de realimentare, la fel de bune ca în cazul autovehiculelor pe benzina conventionale. Honda si GM sunt nerabdatoare sa accelereze penetrarea pe piata a acestei tehnologii ecologice si extrem de importante pentru mobilitate, iar eu de-abia astept începerea acestei colaborari, pentru a fuziona tehnologiile noastre lidere în domeniul celulelor de carburant si a crea un sistem avansat, care va fi în acelasi timp mai performant si mai accesibil.”Project Driveway, programul GM lansat în 2007, a atins aproape 3 milioane de mile parcurse în lumea reala, cu ajutorul unei flote de 119 autovehicule cu propulsie pe baza de hidrogen, mai mult decât a realizat orice alt producator auto.Honda a început programul de leasing pentru modelul Honda FCX în 2002 si a asigurat 85 de autovehicule pentru SUA si Japonia, inclusiv succesorul acestuia, modelul FCX Clarity, care a fost desemnat „Autovehiculul ecologic al anului 2009”. Honda a livrat aceste autovehicule unor clienti din SUA si a colectat date valoroase referitoare la utilizarea autovehiculelor electrice cu celule cu carburant.Dupa cum s-a anuntat deja, Honda intentioneaza sa lanseze succesorul modelului FCX Clarity în Japonia si în SUA în 2015, iar apoi în Europa. GM îsi va anunta ulterior planurile referitoare la productia de celule de carburant.Tehnologia celulelor de carburant asigura raspunsuri pentru multe dintre provocarile asociate automobilelor în momentul de fata: dependenta de petrol, emisiile, eficienta, autonomia de functionare si intervalele de realimentare. Autovehiculele cu celule de carburant pot functiona pe baza de hidrogen regenerabil, obtinut din surse cum ar fi energia vântului sau biomasa. Singurele emisii ale autovehiculelor cu celule de carburant sunt vaporii de apa. În plus, autovehiculele cu celule de carburant pot avea o autonomie de functionare de pâna la 400 de mile, pot fi realimentate în doar trei minute, iar tehnologia de propulsie poate fi utilizata pentru autovehicule de dimensiuni mici, medii si mari.