GM Coreea prezinta prototipul Chevrolet Mi-ray roadster
GM Coreea prezinta prototipul Chevrolet Mi-ray roadster• Sarbatoreste, în cadrul celei mai noi piete, mostenirea de design a marcii Seoul – GM Coreea prezinta astazi prototipul Chevrolet Mi-ray, în cadrul Salonului auto 2011 de la Seoul. Modelul roaster sarbatoreste în cadrul celei mai noi piete cei 100 de ani de mostenire a designului splendidelor autovehicule ale marcii Chevrolet. Conform declaratiei lui Mike Arcamone, presedinte si director executiv al GM Coreea, „Mi-ray înseamna „viitor” în limba coreeana. GM produce autovehicule Chevrolet în Coreea, prototipul Mi-ray oferind explorarea posibilitatilor viitoare ale marcii. Acesta sporeste conexiunea dintre autovehicul si conducator, creând o abordare noua a autovehiculelor viitorului.” Prototipul Mi-ray a fost creat în cadrul atelierului de design avansat al GM din Seoul. Îmbinând tehnologia de vârf a sistemului de propulsie hibrid cu designul avansat, acesta creeaza un echilibru între accentele designului emblematic al marcii Chevrolet si viziunea unui design al viitorului, cu ocazia sarbatoririi centenarului Chevrolet, în anul 2011. Exteriorul clasic Prototipul Mi-ray plateste tributul mostenirii autovehiculelor sportive Chevrolet. Este mic si deschis, precum modelul Monza SS din 1963, usor si hotarât precum modelul Corvair Super Spyder, din 1962. Fuzelajul sau expresiv si aerodinamic este o mostenire a avioanelor de lupta moderne. Partea laterala a caroseriei, cu forma de sageata, fabricata din fibra de carbon si CFRP (material plastic armat cu fibra de carbon), este segmentata printr-o linie frânta, cu lumina ambientala dedesubt. Acest accent creeaza o linie impetuoasa de lumina atunci când autovehiculul este în miscare, conferind o stralucire calda caroseriei sculpturale. Portierele fluture, în stilul masinilor de cursa de la Le Mans, se deschid spre exterior, în sus, asigurând un acces spectaculos în interior. Partea frontala puternica ofera o reinterpretare a fetei modelelor Chevrolet. Grila radiatorului dubla a prototipului Mi-ray este flancata de faruri cu tehnologia LED, cu noua semnatura a lampilor de rulare pe timp de zi. Aripile fata si spate evoca modelele Chevrolet Corvette din trecut, fiind expresia spiritului de autovehicul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibra de carbon asigura controlul deportantei si al fluxului de aer la nivelul colturilor. Flapsurile retractibile distinctive confera un control suplimentar al fluxului de aer, asigurând accesul la priza de încarcare, pe o latura, si orificiul de alimentare carburant, pe cealalta latura. Priza de încarcare este prevazuta cu un indicator exterior pentru nivelul de încarcare a bateriei. Fiecare aripa spate este prevazuta cu un spatiu individual pentru depozitarea obiectelor de dimensiuni mici. Luminile spate, sub partea din spate a autovehiculului, cu forma de „coada de rata”, confera o noua interpretare a identitatii prin elemente duble a modelelor Chevrolet. Modelul Mi-ray este dotat cu jante fata de 20 inch, din material compozit aluminu-fibre de carbon si jante spate de 21 inch. Tema puternica a turbinei evoca miscarea, chiar si atunci când prototipul Mi-ray stationeaza. Vederea de sus, cu forma conica foarte accentuata, sporeste imaginea hotarâta a prototipului Mi-ray. Vazuta de sus, cabina are o forma unica de diamant. Interiorul sportiv Interiorul prototipului Mi-ray reia mostenirea autovehiculelor de curse ale marcii Chevrolet. La fel ca si exteriorul modelului, se inspira de la avioanele de lupta. Interiorul prototipului Mi-ray contine un amestec de aluminiu slefuit, piele naturala, material textil de culoare alba si suprafete cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care sa îmbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Interiorul este înconjurat de o carcasa din fibra de carbon, care îi confera greutate redusa si în acelasi timp o structura rigida. Cabina sa dubla înconjoara conducatorul si pasagerul cu linii cursive si în acelasi timp usor tensionate. Cabina se concentreaza asupra conducatorului, inspirându-se de la autovehiculul sportiv emblematic al marcii Chevrolet, dar în acelasi timp si pasagerul este implicat total în experienta conducerii. Scaunele asimetrice, cu linii cursive ce pornesc de la portiere, formeaza un interior asimetric ce îi confera conducatorului senzatia conexiunii totale cu autovehiculul. Lumina ambientala, care porneste de la partea superioara a panoului de instrumente si se revarsa în zona spatarelor scaunelor, adauga o senzatie de lux. Pernele scaunelor si tetierele sunt conectate prin intermediul carcasei usoare din fibra de carbon, fiind montate pe o singura bara din aluminiu. Zona tetierelor urmeaza forma exterioara, având integrat un sistem de aer cald pentru zona gâtului (air scarf) pentru modele decapotabile. Designerii au abordat într-un mod unic afisarea informatiilor, utilizând retroproiectarea pentru panoul de instrumente. Informatiile din fata conducatorului au fost grupate în trei zone. În pozitia cea mai apropiata, frontala, sunt afisate performantele autovehiculului. Acestea sunt flancate, în partea stânga, de informatiile referitoare la autonomie si în partea dreapta de cifrele legate de navigatie si kilometraj. Acest aranjament elimina încarcarea inutila a câmpului vizual, permitându-i conducatorului sa se concentreze asupra senzatiilor conducerii. Ecranul tactil central se extinde în jos, cu linii cursive, spre un suport din aluminiu care evoca botul unui avion de lupta, cu trenul de aterizare coborât. Suprafata exterioara coboara cu linii impetuoase spre interior, pentru a ajunge la consola consolidata, facând conexiunea între partea frontala si spatele autovehiculului. Butonul de pornire, amplasat central, este de asemenea inspirat de un avion cu reactie. La apasarea sa, tabloul de bord retractibil, montat pe coloana de directie, se ridica precum capacul cabinei unui avion de lupta si „Proiectia interactiva” apare pe suprafata alba. Camerele video pentru vedere în spate, retractibile, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare traditionale, se extind prin actionare electrica de la geamurile laterale. În cazul conducerii în zone urbane, camera îndreptata în fata functioneaza în conexiune cu sistemul GPS, pentru a suprapune informatiile sistemului de navigatie cu imaginile video în timp real. Sistem de propulsie eficient din punct de vedere al consumului de carburant, de înalta performanta Prototipul Mi-ray este dotat cu un sistem de propulsie „pe jumatate electric”, amplasat în cea mai mare parte în spatiul din spatele si de sub conducator, fapt care maximizeaza performantele si eficienta din punct de vedere al consumului de carburant. „Multe dintre componentele sistemului de propulsie al prototipului Mi-ray sunt constituie o urmare logica a portofoliului tehnologic al GM”, a afirmat Uwe Grebe, director executiv al Diviziei GM pentru motoare si sisteme de transmisie. „Prototipul demonstreaza potentialul de reconfigurare, reevaluare si extindere al tehnologiilor actuale pentru sistemele de propulsie.”Modelul Mi-ray este propulsat de doua motoare electrice montate în fata, de 15-kW, pentru o accelerare rapida si lipsa emisiilor de gaze de esapament, pentru conducerea în zone urbane. Motoarele sunt alimentate de o baterie ion-litiu de 1,6 kWh, încarcata cu ajutorul energiei de frânare regenerativa. Modelul Mi-ray poate comuta între tractiunea pe rotile din fata si cea pe rotile din spate. Pentru o conducere performanta, motorul modelului Mi-ray de 1,5 litri, cu patru cilindri si supraalimentare se asociaza cu motoarele electrice, asigurând un control rapid al cuplului pentru rotile din stânga si cele din dreapta, conform cerintei. Motorul de înalta tehnologie, montat în spatele cabinei, actioneaza rotile din spate, integrând fara discontinuitati tehnologia propulsiei electrice, definind un nou standard în cadrul segmentului modelelor roadster compacte. Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu (DCT) asigura reducerea dimensiunilor trenului de rulare, prin eliminarea convertizorului de cuplu. Cuplarea treptelor de viteza este rapida si ferma. Schema treptelor de viteza a fost pusa la punct pentru a îmbunatati viteza maxima în modul performanta. Un sistem start-stop functioneaza în conexiune cu sistemul de transmisie DCT. „Conceptul de propulsie se potriveste perfect cu restul autovehiculului, asigurând performante mari pentru dimensiuni reduse, atât la rulare cât si în ceea ce priveste mediul”, a afirmat Arcamone. „Îmbinând tehnologia sistemului de propulsie GM cu designul vizionar, prototipul Mi-ray prefigureaza viitoarele autovehicule Chevrolet pe plan mondial – expresive, tineresti si antrenante.”