Firmele de leasing vand la pachet masinile returnate
Firmele de leasing vând masinile în tara si în strainatate la „pachete” de cel putin patru unitati, la preturi mai mici cu 40-50% fata de pretul achitat initial în 2008, sustin reprezentanti ai pietei de leasing.
„În general masinile s-au ieftinit, în medie, cu 40-50% fata de 2008, motiv pentru care firmele de leasing vând de multe ori în pierdere masinile recuperate”, a declarat directorul general al Impuls Leasing, Razvan Diaconescu.
El a adaugat ca Impuls Leasing a vândut în primele sapte luni ale acestui an aproximativ de 600 de masini recuperate, circa 10% dintre acestea fiind vândute în tari precum Germania, Franta sau Austria. „Exportam de aproximativ o luna si jumatate o parte dintre masinile recuperate. Preturile sunt mai mici la export, însa se vând la pachet”, a mentionat Diaconescu, explicând ca în momentul actual trebuie sa încerci sa vinzi prin toate canalele disponibile.
Reprezentanti ai companiilor de leasing sustin ca într-un pachet sunt incluse cel putin patru masini.
La rândul sau, directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu, a precizat ca firma pe care o conduce a promovat deja oferta de bunuri rulate si la nivel international, cu ajutorul platformei web a grupului Raiffeisen, care centralizeaza toate obiectele de leasing recuperate de subsidiarele Raiffeisen Leasing International. „Prin intermediul acestui canal am reusit sa gasim interes pentru achizitia acestor bunuri în tari precum: Ungaria, Olanda, Polonia, Germania, Moldova, Albania, Grecia, Slovacia, unde exista clienti care obisnuiesc sa achizitioneze cu plata integrala mai multe unitati la pachet”, a adaugat Mateescu.
Alti jucatori de pe piata de leasing au dezvoltat platforme online si sunt pregatiti sa exporte masini la nivel international, sub forma de licitatie.
Una dintre problemele cu care se confrunta companiile de leasing este ca daca încearca sa tina prea mult masinile recuperate în speranta unui pret mai bun, le cresc costurile de parcare si întretinere, în conditiile în care valoarea de piata a masinii oricum scade, dat fiind ca vechimea acesteia creste.