Evolutia spectaculoasa a vehiculelor electrice in ultimii zece ani

Evolutia spectaculoasa a vehiculelor electrice in ultimii zece aniUltimul deceniu a fost cea mai însemnata perioada pentru vehiculele electrice de la prima decada a secolului XX încoace, dat fiind ca 38% din masini se alimentau cu curent electric în 1900, multe dintre ele cu ajutorul tehnologiei electrice proiectate de Thomas Edison.Revenirea entuziasmului provocat la sfârsitul anilor 1990 de vehiculele electrice în rândul producatorilor de masini a fost înlocuita de … aproape nimic. Dar în ultimii câtiva ani, vehiculele electrice au renascut dintr-o data, ocupând acum un loc fundamental în strategia de dezvoltare a principalilor producatori de masini. Acum privim retrospectiv la schimbarile radicale ce au avut loc în industria vehiculelor electrice în doar câtiva ani, pe masura ce tehnologia si viziunea s-au sincronizat. Rezultatul a fost o evolutie spectaculoasa a vehiculelor electrice în ultimii zece ani:2000
Martie 2000. GM a retras 450 de vehicule Gen I din cadrul programului sau Electric Vehicules 1 (EV1). Aceste vehicule au reprezentat prima incursiune a GM în domeniul vehiculelor electrice si au fost oferite în leasing conducatorilor auto în perioada 1996 – 1999.2002
Februarie 2002 – GM a înstiintat beneficiarii masinilor ca îsi va retrage vehiculele electrice din circulatie.Iunie 2002 – Autoritatile federale se alatura sectorului producator de masini într-un proces intentat împotriva adoptarii legislatiei privind vehiculele cu zero emisii în California.2003 1 iulie 2003: Tesla Motors începe procesul de dezvoltare a modelului Tesla Roadster Sfârsitul anului 2003: GM anuleaza în mod oficial programul Electric Vehicules 1 (EV1)20052005: Toshiba creeaza un încarcator mobil care poate alimenta o baterie în procent de 80% în 60 de secunde. Din pacate însa, acesta necesita o cantitate prea mare de energie si genereaza prea multa caldura pentru a putea fi utilizat în aplicatii practice la domiciliu.2006 2006: „Cine a ucis masina electrica?” Este realizat un film documentar despre aparenta disparitie a vehiculelor electrice.20072007: Bob Lutz, vicepresedintele GM, declara pentru Newsweek ca Tesla Roadster a fost vehiculul care l-a inspirat în realizarea modelului Chevy Volt.20082008: Peugeot Sport prezinta modelul Peugeot 908 HY, o masina electrica hibrid prevazuta cu un mecanism de frânare cu sisteme de recuperare a energiei cinetice. Astfel, componenta de recuperare si stocare a energiei din mecanismul de frânare patrunde în universul curselor de înalta performanta. Noiembrie 2008: Ron Dellums, primarul orasului Oakland, Chuck Reed, primarul orasului San Jose si Gavin Newsom, primarul orasului San Francisco, se angajeaza sa transforme zona golfului în capitala vehiculelor electrice a Statelor Unite.2008: Modelul Tesla Roadster este disponibil consumatorilor. Producatorii recomanda un pret de 110.000 USD pentru vânzarea cu amanuntul, fara a include creditele.20092009: Bateriile litiu-ion costa 650 USD per kWh, conform Deutsche Bank.Februarie, 2009: Se instaleaza statii de alimentare în centrul orasului San Francisco.Martie, 2009: La încheierea mandatului sau, Rick Wagoner, Director Executiv GM, declara pentru Los Angeles Times ca anularea programului EV1 a fost cea mai mare greseala a mandatului sau.Iunie, 2009: BMW începe testarea celor 500 VE din modelul Mini prin intermediul contractelor în leasing oferite în New York si Los Angeles.20102010: Bateriile litiu-ion costa 450 USD per kWh, conform Deutsche Bank. Decembrie 2010: Modelul Nissan Leaf este disponibil consumatorilor. Pretul de vânzare recomandat de producator: 32.780 USD, fara a include credite. Decembrie 2010: Modelul Chevy Volt este pus la dispozitia clientilor. Pretul de vânzare recomandat de producator: 41.000 USD, fara a include credite.SURSE: GM, LA Times, Newsweek, Peugeot, BMW, NY Times