Dunlop a prezentat noul concept de anvelope inteligente cu cip incorporat

img
Home / Stiri si noutati auto / Dunlop a prezentat noul concept de anvelope inteligente cu cip incorporat
/
52 Views

Dunlop a dezvelit la Geneva noul concept de anvelope inteligente cu cip incorporatTehnologia de tip chip-in-tire comunica direct cu computerul de bord pentru a spori performanta vehiculului DUNLOP, unul din producatorii de anvelope de înalta si ultra-înalta performanta lideri la nivel mondial, anunta astazi ca a dezvelit în cadrul Salonului International Auto de la Geneva, editia 2014, o noua anvelopa concept, proiectata pentru a spori performanta masinii la virare, frânare si la cresterea stabilitatii gratie unei legaturi directe ce se realizeaza, prin intermediul unui microcip incorporat în anvelopa, între anvelopa si computerul de bord al masinii.Acest sistem este construit pe tehnologia unui microcip fara baterie, atasat în partea interioara a anvelopei. Sistemul transmite informatii despre presiunea din anvelopa, despre temperatura, precum si detalii de identificare a anvelopei, computerului de bord al vehiculului. Utilizând aceste informatii, sistemul computerizat central al masinii poate rafina în mod automat algoritmii de control lateral si longitudinal ai vehiculului, pentru a livra o performanta la condus îmbunatatita.Îmbunatatirile includ si reducerea distantei de frânare atunci când ABS-ul nu mai face fata, raspunsul îmbunatatit în viraje, stabilitatea îmbunatatita la giratie si sistemele optimizate ale controlului stabilitatii, toate rezultând pe baza informatiilor primite de computerul de bord de la anvelope.“Sistemele avansate de control al vehicului din zilele noastre pot beneficia de informatiile specifice primite de la anvelope”, a spus Marc Engel, Senior Engineer la Goodyear Dunlop. “Am înteles de asemenea faptul ca atunci când putem accesa aceste informatii, putem livra noi niveluri de perfromanta catre masina. Expunem astazi primul pas concret pe care îl facem în aceasta directie, începând sa transferam o buna parte din informatia primita de la anvelopa pentru a îmbunatati si spori experienta generala de condus – un pas major catre mai departe.”  Introducând informatia primita de la anvelopa direct în sistem, noua tehnologie ajuta masina sa îsi îmbunatateasca performanta generala, incluzând aici distantele de oprire mai reduse atunci când sistemul ABS nu mai face fata si de a îmbunatati stabilitatea livrata de un sistem de control electronic stabil (Electronic Stability Control – ESC) mai bine informat.“Proprietatile anvelopelor se pot schimba semnificativ, iar aici tipul anvelopei, nivelul presiunii în pneu si temperatura joaca un rol major”, a mai precizat Engel. “Daca un vehicul cunoaste aceste proprietati dinamice, sistemul sau de control le poate lua în calcul si poate livra o performanta generala îmbunatatita.” Cu aceasta noua tehnologie, cip-ul este incorporat în anvelopa, si nu montat pe janta. Aceasta înseamna ca informatiile însesi, specifice anvelopei, pot fi incorporate în cip. Plasarea în interiorul anvelopei, înseamna de asemenea ca cip-ul nu este expus deteriorarii, în timpul montarii anvelopei, comparativ cu sistemele care sunt atasate anvelopei pe valva. Când consumatorii decid sa îsi schimbe anvelopele cu unele noi care au acest cip incorporat, acestia vor putea sa beneficieze în continuare de noul sistem. Compania a montat noul sistem pe anvelopele sale SportMaxx RT  si este acum în faza de testare pentru implementarea sa pe piata. O lansare dedicata nu este luata în calcul în aceasta faza de testare.Acest sistem a fost dezvoltat în parteneriat cu Huf, un producator de top de sisteme de blocare si închidere atât mecanice cât si electrice, de sisteme de masurare a presiunii si de sisteme telematice pentru industria auto de pretutindeni eforturi pentru a dezvolta produse de ultima ora si servicii care seteaza standardele de performanta ale industriei.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *