Dubla rasunatoare pentru Peugeot la cursa de 24 de ore de la Le Mans
Peugeot se bucura de victoria obtinuta la Campionatul de 24 ore de la LE MANS 2009 realizata împreuna cu prototipul sau diesel, Peugeot 908 HDi FAP. Aceasta victorie reprezinta cel de-al treilea succes al marcii Peugeot în aceasta competitie – dupa victoriile obtinute în 1992 si 1993 una din cele mai frumoase curse din lume.
Echipa Peugeot Total a înregistrat o victorie dubla, în acest weekend reusind sa monopolizeze primele doua locuri cu masinile N°9, echipaj Brabham/Gené/Wurz si N°8, echipaj Bourdais/Montagny/Sarrazin.
Peugeot a plecat din pole-position cu masina N°8, condusa de pilotii Bourdais / Montagny / Sarrazin, obtinând victoria cu echipajul N°9, alcatuit din Brabham / Gene / Wurz, care a preluat pozitia de lider dupa cea de-a cincea ora a cursei si a reusit sa mentina aceasta pozitie pâna la finalul cursei. Masina cu N°7 condusa de echipajul Klien / Lamy / Minassian a terminat cursa pe locul 6 dupa ce initial plecase de pe pozitia 51.
Olivier Quesnel, directorul Peugeot Sport: “Înaintea cursei, am spus ca echipajul N°8 au fost ‚sprinterii’, echipajul N°7 ‚sprinterii rutieri’, iar echipajul N°9, ‚razboinicii’. Astazi, ‘razboinicii’ au câstigat. Peugeot si publicul au asteptat acest rezultat. A fost o provocare uriasa si ne-am ridicat la nivelul asteptarilor. Peugeot era provocat, trebuia sa învinga favoritii, iar noi am reusit sa depasim toate obstacolele. A fost o cursa frumoasa iar echipa Peugeot Sport cu adevarat magnifica. În seara aceasta sunt mândru de oamenii mei. Peugeot Sport a câstigat cursa de 24 de ore de la Le Mans 2009“.
Peugeot-ul N°9, condus de un echipaj international, care i-a avut în componenta pe spaniolul Marc Gene, australianul David Brabham si austriacul Alexander Wurz, s-a impus dupa o cursa fara incidente. Dupa unele probleme înregistrate în prima parte a cursei, trioul de piloti experimentati si-a revenit rapid si a pastrat pozitia de lider pâna duminica dupaamiaza.
“Sunt atât de fericit sa câstig, dar acest rezultat este meritul Peugeot. Au facut o treaba remarcabila si ne-au dat o masina 100% fiabila. Este o echipa exceptionala, iar noi am reusit o cursa fara greseala”, a declarat David Brabham (Peugeot N°9). Alexander Wurz, ramâne cel mai tânar câstigator al cursei de 24 de ore de la Le Mans din 1996, la doar 22 de ani. În cele din urma, Marc Gene, care în urma cu un an terminase cursa pe locul doi, a urcat, de aceasta data, pe cea mai înalta treapta a podiumului.
La începutul cursei, ritmul a fost impus de catre echipajul 100% francez al Peugeot-ului 908 HDI FAP, N°8 debutând cu Frank Montagny, care se lansa din pole-position pentru a efectua un incredibil start- mai mult de trei ore la volan în cea mai fierbinte perioada a zilei (28°C). Eforturile lui Montagny au fost continuate de Stephane Sarrazin, dar N°8 a fost nevoit sa abandoneze prima pozitie si, fara îndoiala victoria, când Sébastien Bourdais, al treilea membru al echipajului, a fost fortat sa se opreasca la standuri pentru a înlocui un disc de frâna, operatiune care a costat 10 minute Peugeot-ul N°8. În plus, nu s-a putut evita coliziunea cu unul dintre concurenti si N°8 a piedut prin aceasta reparatie echivalentul unui tur de circuit.
Sébastien Bourdais (Peugeot N°8) :« Este o zi mare pentru Peugeot care a muncit din greu pentru aceasta reusita si o merita cu adevarat. Câstigarea acestei curse a devenit, pentru mine, o adevarata provocare. Am fost foarte aproape acest an, dar voi reveni pâna când voi reusi». Stéphane Sarrazin (Peugeot N°8) : « Franck, Seb si eu suntem foarte dezamagiti, dar cum sa nu fim fericiti pentru echipa care îsi dorea cu atâta ardoare acest rezultat! »
Pedro Lamy (Peugeot N°7) : « Când am fost lovit de alta masina, la iesirea de la standuri, nu-mi venea sa cred, a fost foarte dificil sa vedem toate sansele noastre la victorie spulberându-se la numai patruzeci de minute de la start. Dar asa este lumea sportului automobilistic, trebuie sa o accepti.»
Alexander Wurz (invingator, Peugeot N°9) : « Ce a facut diferenta? Noi am pastrat masina pe pista, am avut o mare echipa în spatele nostru, iar masina a fost extraordinara. Ce senzatie este sa câstigi în Franta cu o masina frantuzeasca! »
Marc Gené (invingator, Peugeot N°9) : « Sa câstig o cursa ca cea de la Le Mans este cel mai important lucru care mi s-a întâmplat, nu am mai trait niciodata asa ceva. Spre finalul cursei, am avut multe emotii. »
Bruno Famin, Director tehnic : « Nu am avut probleme tehnice, doar câteva incidente de cursa care au perturbat drumul catre victorie al câtorva masini. Faptul ca Peugeot-ul 908 HDi FAP si-a dovedit fiabilitatea, câstigând în fata lui Audi, invincibil aici de aproape un deceniu, este un rezultat excelent. Nu este rezultatul unui singur an, ci încununeaza patru ani de eforturi.»
Modelul Peugeot 908, lansat în cadrul Salonului auto de la Paris (2006), este catalogat ca fiind cel mai rapid model al marcii Peugeot cu motorizare Diesel V12 HDI DPFS, destinat exclusiv participarii la cursa de anduranta de 24 ore de la Le Mans (Franta), una din cele mai prestigioase competitii de acest gen. Motorizarea are capacitatea cilindrica maxima admisa de regulament pentru aceasta competitie, 5,5 litri, 12 cilindri în V la 100 de grade si produce 700 CP cu un cuplu maxim de peste 1200 Nm. La nivelul sistemului de evacuare au fost montate doua filtre de particule, pentru a scadea nivelul emisiilor de noxe. Viteza maxima este de 360 km/h.