Din 2016, sistemul ABS va fi obligatoriu pentru motociclete

img
Home / Stiri si noutati auto / Din 2016, sistemul ABS va fi obligatoriu pentru motociclete

Din 2016, sistemul ABS va fi obligatoriu pentru motociclete – Bosch produce cel mai mic si usor ABSDin 2016, sistemele de antiblocare a rotilor la frânare (ABS) vor deveni obligatorii pentru majoritatea motocicletelor fabricate în Uniunea Europeana. Uniunea Europeana a promulgat legi în acest sens, cu scopul de a reduce suplimentar numarul de accidente de circulatie. Doar în 2011, aproximativ 5.000 de motociclisti si-au pierdut viata pe soselele Europei. „Un sistem ABS oferit ca dotare standard poate preveni peste un sfert din totalul accidentelor de motocicleta soldate cu vatamari corporale” – astfel prezinta Gerhard Steiger, presedintele diviziei de Sisteme de control al sasiului Bosch, rezultatele unui studiu Bosch cu privire la accidentele rutiere.   Înca din 1994, Bosch produce sisteme de antiblocare a rotilor la frânare pentru motociclete si a vândut pâna în prezent aproximativ 750.000 de unitati. În 2010, Bosch a lansat o generatie de sisteme ABS proiectate special pentru motociclete. De atunci, grupul dezvolta în permanenta functii suplimentare pentru a optimiza performanta sistemului. În 2010, Asociatia germana de automobile ADAC a evidentiat contributia acestui sistem la sporirea sigurantei, acordându-i premiul „Îngerul Auriu” la categoria „Inovatie si mediu înconjurator”.Siguranta optimizata pentru toate clasele de motocicleteConform noii legislatii UE, va fi obligatorie montarea unui sistem de antiblocare a rotilor la frânare pe toate motocicletele cu o cilindree a motorului de peste 125 cc. Începând cu 1 ianuarie 2016, acest lucru se aplica tuturor motocicletelor cu aprobare tip, iar din 2017 tuturor modelelor noi. În plus, motocicletele de dimensiuni mai mici, cu o cilindree de 50 cc sau mai mare trebuie sa dispuna fie de un sistem ABS, fie de un sistem de frânare combinat. Acesta din urma conecteaza mecanic frânele fata si spate, prin urmare ambele roti sunt decelerate de fiecare data în timpul frânarii. Totusi, aceasta solutie nu regleaza presiunea în sistemul de frânare, rotile putându-se bloca în continuare. În urma ratificarii de catre Parlamentul European si Consiliul de Ministri, regulamentul a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si a intrat astfel în vigoare.Bosch ofera solutia potrivita pentru toate clasele de putereDin 2010, Bosch produce cel mai mic si usor sistem de antiblocare a rotilor la frânare pentru motociclete disponibil pâna în prezent. Sunt disponibile mai multe variante pentru motociclete derivate din aceasta versiune Generation 9 a sistemului de frânare Bosch. Bazându-se pe un design modular standardizat, Bosch ofera solutii adaptate cerintelor fiecarui producator de motociclete. Sistemul ABS 9 light reprezinta varianta de baza. Acesta asigura controlul antiblocare la frânare al rotii din fata, fiind ideal pentru motocicletele low-cost care au un singur canal de frânare hidraulic. Acestea sunt populare pe pietele emergente din Asia. Gama Bosch include si sistemul ABS 9 base, ce asigura functia ABS pentru ambele roti, sistemul ABS 9 plus si sistemul ABS 9 optimizat. În cazul acestei variante de vârf, soferul nu trebuie decât sa actioneze frâna fata sau spate: sistemul ABS 9 optimizat activeaza automat cea de-a doua frâna, fara sa fie nevoie de reglarea manetei de frâna sau a presiunii.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *