top banci online straine

Daimler urmeaza un trend ascendent al profitului

img
Home / Stiri si noutati auto / Daimler urmeaza un trend ascendent al profitului

Daimler urmeaza un trend ascendent al profituluiDaimler urmeaza un trend ascendent: Profitul EBIT al Grupului în 2010 de 7,3 miliarde de euro, dividendul propus de 1,85 de euro, profitul EBIT al Grupului în 2011 estimat la o valoare considerabil mai mare fata de anul precedent •    Profitul net de 4,7 miliarde de euro în 2010 (2009: pierderi nete de 2,6 miliarde de euro)•     Crestere substantiala a veniturilor Grupului la 97,8 miliarde de euro (2009: 78,9 miliarde de euro)•     Cash flow-ul liber din operatiunile industriale dublat la5,4 miliarde de euro (2009: 2,7 miliarde de euro)Stuttgart – Daimler AG (cu abrevierea DAI în cadrul Bursei de Valori) a prezentat rezultatele preliminare si neauditate obtinute în anul 2010 în cadrul Grupului si diviziilor acestuia. În anul 2010, Daimler a realizat un profit EBIT de 7.274 milioane de euro (2009: minus 1.513 milioane de euro), finalizând anul pe un trend ascendent.  „Daimler a reusit o revenire excelenta anul trecut”, declara Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG si Head of Mercedes Benz Cars, în cadrul conferintei anuale de presa de la Stuttgart. „În momentul de fata, scopul nostru este mentinerea pe termen lung a nivelului atins si optimizarea în continuare a acestuia în orice aspect posibil. Detinem toate produsele, tehnologiile si strategiile necesare pentru realizarea acestui lucru.” Pe baza estimarilor actuale, Daimler anticipeaza ca profitul EBIT al afacerilor în curs pentru anul 2011 va depasi în mod semnificativ nivelul atins în anul 2010. Anul finanaciar 2010Dupa efectele negative existente în anul anterior datorita crizei financiare si economice, câstigurile din toate diviziile au înregistrat o dezvoltare mult mai buna decât se anticipase la începutul anului 2010. Aceasta evolutie s-a datorat nu numai recuperarii generale a pietei, ci în special gamei atractive de produse precum si mijloacelor de sporire a eficientei aplicate. Cresterea fondurilor pentru cercetare si dezvoltare a avut un efect opus asupra profitului EBIT. Tabelul de la pagina 8 si analizele sectoarelor individuale prezinta elementele speciale care au afectat câstigurile obtinute în anii 2009 si 2010. Evolutia pozitiva a profitului EBIT a condus la o îmbunatatire semnificativa a profitului net, pâna la 4.674 milioane de euro în 2010 (2009: pierderi nete de 2.644 milioane de euro). Câstigul pe fiecare actiune a crescut pe masura, ajungând la  4,28 de euro (2009: pierdere de 2,63 de euro per actiune). Dupa decizia de anul trecut a companiei Daimler de a nu plati dividende, peste 40% din profitul net al Grupului care ar fi revenit actionarilor Daimler urmeaza a fi distribuit în momentul de fata. Pe aceasta baza, Consiliul de Administratie si Consiliul de Supraveghere au decis sa recomande actionarilor spre aprobare în cadrul reuniunii anuale care va avea loc în data de 13 aprilie 2011, plata unui dividend de 1,85 de euro per actiune. În acest caz, suma totala de plata pentru dividende se va ridica la 1.971 milioane de euro. În anul 2010, Daimler a vândut un total de 1,9 milioane de autovehicule, ceea ce a însemnat o depasire cu 22% a nivelului anului anterior, foarte scazut ca urmare a crizei economice si financiare globale. Veniturile Grupului au crescut cu 24%, ajungând la 97,8 miliarde de euro, reprezentând o crestere de 19% tinând cont de efectele cursului de schimb.  Cash-flow-ul din operatiunile industriale a înregistrat o crestere semnificativa de 2,7 miliarde de euro, ajungând astfel la 5,4 miliarde de euro. Comparativ cu anul anterior, volumul lichiditatilor nete al afacerilor industriale a crescut cu 4,7 miliarde de euro, ajungând la 11,9 miliarde de euro. Volumul fortei de munca a crescut usor ca urmare a unei cereri mai mari. Începând cu 31 decembrie 2010, Grupul avea 260.100 de angajati în întreaga lume (2009: 256.407). Din totalul respectiv, 164.026 erau angajati în Germania (2009: 162.565). Numarul de ucenici a fost de 8.841 (2009: 9.151). În vederea unei dezvoltari economice pozitive a Grupului în anul 2010, Consiliul de Administratie si Consiliului General al angajatilor Daimler au cazut de acord asupra unei prime de participare la performanta de 3.150 de euro pentru salariat al Daimler AG implicat, ca recompensa pentru eforturile speciale ale fortei de munca în cursul anului 2010. În anul care marcheaza aniversarea inventiei automobilului, fiecare angajat din întreaga lume va primi si o prima speciala de pâna la 1.000 de euro, în functie de vechimea în cadrul Grupului. Investitii în vederea asigurarii perspectivelor  Anul trecut, Daimler a majorat fondurile de cercetare si dezvoltare la 4,8 miliarde de euro (2009: 4,2 miliarde de euro), ceea ce a determinat un volum total al cheltuielilor de cercetare si dezvoltare de 3,1 miliarde de euro în cadrul Diviziei Mercedes-Benz Cars (2009: 2,7 miliarde de euro) si de 1,3 miliarde de euro la Divizia Daimler Trucks (2009: 1,1 miliarde de euro). Principalele domenii de cercetare si dezvoltare le-au constituit tehnologiile noi de motorizare, ecologice si cu un consum extrem de eficient de combustibil. Acest fapt a presupus eforturi în directia optimizarii tehnologiilor conventionale de motorizare si de eficientizare a acestora prin hibridizare, precum si în ceea ce priveste autovehiculele electrice cu motorizare cu pile de combustie si baterie. Un alt domeniu de interes a fost constituit de noile tehnologii de siguranta. Volumul cheltuielilor de capital pe proprietate, fabrici si echipamente s-a ridicat la 3,7 miliarde de euro (2009: 2,4 miliarde de euro). Accentul s-a pus pe investitiile în noi modele de autovehicule si sisteme de motorizare. Din volumul total al cheltuielilor de capital, 2,1 miliarde de euro s-au alocat în Germania. Prezentare detaliata a diviziilor Mercedes-Benz Cars, care cuprinde marcile Mercedes-Benz, Maybach si smart, a avut anul trecut vânzari de unitati cu17% mai mari, ajungând la 1.276.800 de autovehicule (2009: 1.093.900). Data fiind deplasarea structurii vânzarilor de unitati spre modele de mai mare valoare, veniturile au crescut cu o rata semnificativ mai mare, de 29%, pâna la 53,4 miliarde de euro. Profitul EBIT al diviziei a fost de  4.656 milioane de euro (2009: minus 500 de milioane de euro), iar încasarile din vânzari s-au ridicat la 8,7% (2009: minus 1,2%). Acest excelent rezultat reprezinta în principal o reflectare a volumului mare de vânzari de unitati înregistrat dupa scaderea cererii de automobile în anul precedent. Gama atractiva de produse a permis Diviziei Mercedes-Benz Cars sa-si sporeasca semnificativ vânzarile de unitati mai ales în Statele Unite si China. Alti factori cu impact pozitiv asupra veniturilor au fost combinatia avantajoasa de produse, un sistem superior de stabilire a preturilor si cresterea eficientei. Taxele mai mici din compunerea provizioanelor non-curente au avut si ele un efect suplimentar pozitiv (2010:140 milioane de euro; 2009: 657 milioane de euro). Comparativ cu anul anterior, fondul de cercetare si dezvoltare a fost superior.Daimler Trucks si-a marit vânzarile de unitati cu 37%, ajungând la 355.300 de autovehicule (2009: 259.300), iar veniturile au crescut cu 31%, pâna la 24 miliarde de euro. Profitul EBIT realizat de divizie s-a ridicat la 1.323 milioane de euro (2009: minus  1.001 milioane de euro), iar încasarile din vânzari au fost de 5,5% (2009: minus 5,5%). Astfel de câstiguri superioare se datoreaza în primul rând dezvoltarii pozitive a vânzarilor pe unitati, cu contributii ale tuturor pietelor majore (Europa, Statele Unite, America Latina si Japonia). În 2010, câstigurile au crescut si prin actiuni de reducere a costurilor, în special prin repozitionarea Daimler Trucks North America si Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, desi punerea în aplicare a acestor programe a avut în continuare un impact negativ de 40 milioane de euro asupra câstigurilor anului 2010 (2009: impact negativ de 340 milioane de euro). În plus, profitul EBIT din 2010 include cheltuielile legate de reevaluarea obligatiilor derivate din garantia pe termen lung si de service, precum si fondurile sporite pentru cercetare si dezvoltare. Daimler Trucks North America a recunoscut existenta unui efect opus, pozitiv în valoare de 160 milioane de euro din venituri în legatura cu ajustarea planurilor de asigurare de sanatate si pensii. Taxele mai mici din compunerea provizioanelor non-curente au avut si ele un efect pozitiv (2010: 58 milioane de euro; 2009: 241 milioane de euro). Mercedes-Benz Vans a vândut 224.200 de autovehicule (2009: 165.600). Venitul de 7,8 miliarde de euro a cunoscut, de asemenea, o crestere semnificativa în comparatie cu anul anterior (2009: 6,2 miliarde de euro). Divizia a realizat o îmbunatatire semnificativa a veniturilor, atingând un profit EBIT de 451 milioane de euro (2009: 26 milioane de euro). Încasarile de 5,8% din vânzari înregistrate de catre divizie au fost cu mult peste cifra anului anterior, de 0,4%. Tendinta pozitiva a câstigurilor a fost determinata în principal de vânzarile crescute de unitati, în special în Europa de Vest, Statele Unite si China precum si de modalitatea superioara de stabilire a preturilor. Taxele rezultate în urma efectelor ratei de schimb au fost mai mult decât compensate prin cresterea sustinuta a eficientei. Daimler Buses a anuntat vânzarea a 39.100 unitati de autobuze complete si sasiuri de autobuz (2009: 32.500) si venituri de pâna la 4,6 miliarde de euro (2009: 4,2 miliarde de euro). Divizia a înregistrat o crestere a profitului EBIT DE pâna la 215 milioane de euro (2009: 183 milioane de euro) si a realizat încasari din vânzari de 4,7% (2009: 4,3%). Aceasta evolutie a câstigurilor reflecta în principal cresterea substantiala a livrarilor de sasiuri de autobuz în America Latina. Volumul mai redus al vânzarilor de autobuze complete în Europa de Vest si America de Nord a exercitat efecte opuse.Volumul de  63,7 miliarde de euro al contractelor încheiate la nivel mondial de Daimler Financial Services a fost cu 9% peste nivelul anului anterior, iar în urma ajustarilor determinate de efectele cursului de schimb, acesta a crescut cu 3%. Activitatile noi de afaceri au crescut cu 17% comparativ cu anul anterior, ajungând la 29,3 miliarde de euro, cresterea fiind de 11% în urma ajustarii cu efectele cursului de schimb. Aceasta divizie si-a îmbunatatit semnificativ si câstigurile, ajungând la 831 milioane de euro (2009: 9 milioane de euro), iar rentabilitatea capitalului a fost de 16,1% (2009: 0,2%). Cresterea câstigurilor dupa anul de criza 2009 a fost în principal determinata de cheltuielile mai mici pentru provizioane de risc si de nivelul superior al marjelor de dobânda. În 2010, s-au înregistrat efecte opuse, negative, de 82 milioane de euro- cheltuieli de restructurare a operatiunilor de afaceri din Germania, un factor suplimentar constituindu-l eliminarea de catre divizie a activelor non-auto care au facut obiectul unor acorduri de leasing si care au condus la cheltuieli de 9 milioane de euro (2009: cheltuieli de 100 milioane de euro). Balanta profitului EBIT al diviziei cu cel al Grupului reflecta cota proportionala a rezultatelor metodei de investitii de capital în EADS, alte câstiguri sau pierderi corporative precum si influenta exercitata asupra câstigurilor de eliminarea tranzactiilor între divizii din interiorul Grupului. Cota proportionala a Companiei Daimler din pierderile nete ale EADS s-a ridicat la 261 milioane de euro (2009: venituri de 88 milioane de euro). Aceasta deteriorare accentuata este în principal determinata de dispozitiile suplimentare recunoscute în cadrul EADS în declaratia sa financiara consolidata pentru anul 2009 în legatura cu aeronava militara A400M de transport (minus 237 milioane de euro), efectele negative ale ratei de schimb constituind si ele un factor. Venitul de 30 milioane de euro recunoscut la nivel corporativ în anul 2010 (2009: cheltuieli de 486 milioane de euro) reflecta în primul rând un câstig de 265 milioane de euro din vânzarea dobânzii de capital de 5,3% a Companiei Daimler în Compania Tata Motors si venituri de 218 milioane de euro anterioare impozitarii  legate de rezultatul pozitiv al unui litigiu din luna octombrie 2010, în care Daimler AG a fost implicat. Acesta include totodata si cheltuieli în valoare totala de 125 milioane de euro pentru prima de aniversare si 88 de milioane de euro pentru majorarea de capital a Fundatiei Daimler si Benz precum si cheltuieli suplimentare în legatura cu procedurile judiciare din anul 2010. Perspective  Potrivit estimarilor actuale, cererea de autovehicule la nivel mondial va continua sa creasca în acest an, desi mai putin dinamic decât în anul 2010. Piata mondiala de automobile s-ar putea extinde cu 5 pâna la 7 procente, ajungând astfel la un nou volum record. Pietele emergente din Asia si, în special, piata chineza vor detine în continuare un rol major. Perspectiva ramâne însa eterogena pentru triada pietelor din Europa de Vest, Statele Unite ale Americii si Japonia. Piata Statelor Unite ar trebui sa îsi continue revenirea, în timp ce, conform celor mai optimiste asteptari, vânzarile de automobile din Europa de Vest ramân la nivelul anului anterior. Cu toate acestea, în Germania se anticipeaza în acest moment o crestere semnificativa care sa urmeze declinului cu doua cifre al pietei în anul 2010. Pe de alta parte, este putin probabil ca piata auto japoneza sa-si egaleze nivelul artificial ridicat din 2010,  impulsionat prin stimulente de stat acordate comparatorilor de automobile. Cererea de autovehicule comerciale la nivel mondial în anul 2011 va prezenta, probabil, evolutii accentuat diferite ale pietelor triadei si în alte regiuni. Se prevede o revenire accelerata a pietei triadei Europa de Vest, Statele Unite si Japonia, în special în segmentul camioane de tonaj mediu si mare, în timp ce pentru regiunea NAFTA se anticipeaza o crestere a pietei de la 20 la 25%. Cererea de camioane din Europa ar trebui sa creasca cu 15 pâna la 20%. Dupa expirarea programelor de stimulente de stat în toamna anului 2010, se asteapta o crestere moderata a volumului pentru piata japoneza în ceea ce priveste camioanele de tonaj mediu si mare. Cererea de camioane în afara triadei va fi determinata în principal de piata chineza si, având în vedere ca programul stimulentelor de stat a expirat în China la sfârsitul anului 2010, se prevede o scadere a cererii în acest an. În vederea continuarii perspectivelor în general bune de piata, precum si a numeroaselor schimbari de model si a introducerii de produse noi, Mercedes-Benz Cars anticipeaza cresterea vânzarilor de unitati marca Mercedes-Benz. Datorita gamei sale de modele moderne si competitive, divizia va profita în anul 2011 si de cererea puternica de modele de Clasa E si de succesul pe piata al Clasei S. Un alt factor îl constituie începerea la sfârsitul lunii ianuarie 2011 a livrarilor catre clienti a noii versiuni a modelului CLS coupé. Din luna martie, noua generatie a modelelor sedan si break de Clasa C si noul roadster SLK vor impulsiona suplimentar vânzarile. În luna iunie va urma modelul Coupé de Clasa C, iar noua versiune a modelului de Clasa M va fi lansata în septembrie, urmata de lansarea versiunii roadster a modelului Mercedes-Benz SLS AMG în trimestrul al patrulea. În luna noiembrie, se va lansa noul model de Clasa B – primul model dintr-o serie de patru autovehicule noi din segmentul auto compact. În plus, se vor introduce si extrem de eficientele motoare cu patru, sase si opt cilindri si tehnologia eco-start-stop, în alte modele. Cu noua generatie Clasa C, de exemplu, va fi disponibil si C 220 CDI cu un consum de combustibil de numai 4,4 litri la 100 kilometri si emisii de CO2 de 117 g /km. Pentru marca smart, datorita disponibilitatii complete a noii generatii smart-for-two, se prevede o amploare a vânzarilor de unitati similara celei din anul 2010. Daimler Trucks prevede cresterea substantiala a vânzarilor de unitati si în 2011. Vânzarile anticipate de unitati se bazeaza pe numeroase produse noi, inclusiv noul Atego si Atego BlueTec Hybrid, ambele fiind votate Camionul Anului 2011. Noua versiune a modelului Axor este primul camion din clasa sa de nivel superior de performanta din Germania care urmeaza sa fie echipat cu transmisie Mercedes PowerShift ca echipament standard. PowerShift optimizeaza consumul de combustibil si sporeste confortul în timpul conducerii. În 2010, tehnologia BLUETEC, cu valoare dovedita deja în Europa de mai multi ani, a fost introdusa cu succes în motoare de fabricatie noua din Statele Unite si Canada. Divizia prevede ca noile motoare vor creste si mai mult profitabilitatea înlocuirii autovehiculelor uzate, asteptate în America de Nord. În luna noiembrie 2010, s-a lansat camionul Canter de tonaj usor complet nou, care a stabilit noi standarde de economie, compatibilitate cu mediul, siguranta si design. Modelul Fuso Canter Eco Hybrid se situeaza pe primul loc în ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil printre camioanele de pâna la 5 tone din Japonia, fiind în prezent disponibil si în Australia, Irlanda si Hong Kong. Gama larga de tehnologii de siguranta a fost largita pentru camioanele  Mercedes-Benz cu cea de a doua generatie Active Brake Assist, care poate initia, în caz de necesitate, o procedura de frânare de urgenta si înaintea de obstacolele statice. În ceea ce priveste Mercedes-Benz Vans, tendinta pozitiva a vânzarilor ar trebui sa continue în acest an. Pe partea de produse, cererea va fi stimulata de noile generatii ale modelelor Vito si Viano si aparitia de modele BlueEFFICIENCY suplimentare. Productia din Argentina se va modifica pâna la sfârsitul anului 2011, trecând la actuala generatie a modelului Sprinter, modernizând astfel în mod semnificativ gama de produse de pe pietele Americii de Sud. În plus, modelul Sprinter va fi lansat si în China în acest an. Prin intermediul productiei locale, se intentioneaza ca acesta sa creasca semnificativ vânzarile de unitati de pe piata respectiva, reprezentând si un mare potential pentru viitor. În acest context, începând din 2011, compania mixta 50:50 Fujian Daimler Automotive va produce, pe lânga modelele Vito si Viano, o versiune de autobuz a modelului Sprinter. Daimler Buses prevede o mentinere a pozitiei sale de lider mondial în domeniul autobuzelor de peste 8 tone cu noi produse inovatoare si de înalta calitate. Diviziunea anticipeaza realizarea unui volum de vânzari de unitati similar celui atins în 2010, cresterile de orice fel ramânând în schimb destul de moderate din cauza domeniului limitat de crestere a pietelor sale cheie din Europa de Vest si America Latina. Daimler Financial Services anticipeaza continuarea cresterii în 2011, în ceea ce priveste domeniul finantarii si de leasing, precum si în cel al asigurarilor si managementului flotei. Divizia îsi extinde continuu oferta de produse si combina elementele individuale de servicii financiare în realizarea de solutii atractive de mobilitate. Pentru anul 2011, Grupul Daimler prevede o crestere a volumului total de vânzari de unitati, precum si o crestere mai moderata a veniturilor, determinata probabil de toate diviziile de autovehicule. Aceste oportunitati de crestere sunt însotite si de provocari. Anul 2011 va fi caracterizat de cheltuieli mari în domeniul noilor produse si tehnologii si al patrunderii pe noi piete. Relansarea economiei mondiale este de natura sa conduca la cresterea preturilor pentru petrol si alte materii prime importante pentru Daimler. În ceea ce priveste cursul de schimb, volatilitatea va ramâne ridicata, riscurile de afaceri ale Companiei Daimler generate de fluctuatiile puternice ale cursurilor de schimb fiind însa deja în mare parte acoperite pentru anul 2011. Pe baza evaluarilor curente, pentru afacerile în curs de desfasurare în 2011 Daimler prevede raportarea unui profit EBIT semnificativ mai mare fata de nivelul anului 2010. Câstigurile înregistrate în urmatorii ani la nivelul fiecarei divizii si deci al întregului Grup urmeaza sa fie îmbunatatite, iar obiectivele referitoare la profit urmeaza sa fie realizate pe o baza durabila. Grupul intentioneaza sa profite într-o masura superioara mediei de cresterea anticipata a pietelor auto. În anul 2013, Daimler îsi propune sa realizeze sustinut profit mediu anual din vânzari de 9% pe piata si cicluri de produs. Aceasta se bazeaza pe obiective de profit din vânzari pentru fiecare divizie, dupa cum urmeaza: 10% pentru Mercedes-Benz Cars, 8% pentru Daimler Trucks, 9% pentru Mercedes-Benz Vans si 6% pentru Daimler Buses. În ceea ce priveste Divizia Daimler de Servicii Financiare, Grupul a stabilit o tinta de rentabilitate a capitalului de 17%. În anii 2011 si 2012, Daimler va înregistra un volum total de cheltuieli de 20,4 miliarde de euro pentru activitati de cercetare si dezvoltare (10,3 miliarde de euro) si investitii în proprietate, instalatii si echipamente (10,1 miliarde de euro), ceea ce reprezinta cu aproximativ 5,3 miliarde de euro mai mult decât în anii 2009 si 2010. Printre altele, se planifica sume importante pentru extinderea capacitatilor de productie din Statele Unite, China, India si Ungaria. Pe fondul cresterii volumelor de productie si al progreselor de productivitate vizate, Daimler anticipeaza ca numarul total de angajati ai Grupului va creste usor în 2011.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *