Daimler continua pe o linie ascendenta

Daimler continua pe o linie ascendentaDaimler continua pe o linie ascendenta: Group EBIT estimat pentru 2010 la peste 7 miliarde de euro • Group EBIT în cel de-al treilea trimestru de 2.418 milioane de euro (Q3 2009: 470 milioane de euro) • Un profit net de 1.610 milioane de euro (Q3 2009: 56 de milioane de euro)• Venitul în cel de-al treilea trimestru este considerabil mai mare decât cel din anul precedent : 25,1 miliarde de euro (Q3 2009: 19,3 miliarde de euro)• Fluxul de numerar creste cu 5,3 miliarde de euro în primele noua luni ale anului 2010• Divizia Mercedes-Benz Cars anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 4,5 miliarde de euro pentru întreg anul 2010• Divizia Daimler Trucks se asteapta la un profit EBIT de peste 1,1 miliarde de euro pentru întreg anulStuttgart – În cel de-al treilea trimestru din 2010, Daimler AG (cu simbolul din bursa de valori DAI) continua performanta remarcabila din prima jumatate a anului. Compania a atins un profit EBIT de 2.418 milioane de euro pentru perioada raportata (Q3 2009: 470 de milioane de euro). Aceasta crestere a fost sustinuta de redresarea pietei auto la nivel mondial, de gama atractiva de produse si de eficienta sporita a inovatiilor. Daimler estimeaza ca va reusi sa continue pe aceeasi directie profitabila si în cel de-al patrulea trimestru. Dr. Dieter Zetsche, Presedintele Consiliului de Administratie al Daimler AG si CEO-ul Mercedes-Benz Cars: “Bineînteles, economia lumii nu este înca la fel de stabila ca înainte de recesiune, însa noi suntem încrezatori ca vom continua cu succes pe pietele în care activam.” Pentru 2010, Daimler Group anticipeaza profitul EBIT al afacerii actuale la peste 7 miliarde de euro. În cel de-al treilea trimestru al anului 2010, profitul EBIT a crescut cu 183 de milioane de euro, provenit din urma ajustarii beneficiilor de sanatate si pensionare în cadrul subsidiarei din Statele Unite, Daimler Trucks din America de Nord. În plus, verdictul pozitiv al unui proces juridic, în care compania Daimler a fost implicata, a adus un câstig de 218 milioane de euro. Factorii speciali care au influentat câstigurile celui de-al treilea trimestru pot fi analizati în tabelul de la pagina 8. Tendinta pozitiva a profitului EBIT a condus la îmbunatatiri semnificative ale profitului net de pâna la 1.610 milioane de euro (Q3 2009: 56 de milioane de euro). Veniturile per actiune au crescut, de asemenea, cu 1,44 de euro (Q3 2009: 0,04 euro).Vânzarile au crescut cu 23% în cel de-al treilea trimestruÎn cel de-al treilea trimestru al anului 2010, Daimler a vândut 475.100 de automobile si autovehicule comericale usoare la nivel mondial, depasind cu 23% procente cifra înregistrata în anul precedent.Venitul Damiler Group în cel de-al treilea trimestru de 25,1 miliarde de euro a fost cu 30% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent; ajustat la efectele ratei cursului valutar, venitul a crescut cu pâna la 22 de procente.Fluxul de numerar al afacerii industriale pentru perioada ianuarie-septembrie a crescut considerabil cu o suma între 3,1 si 5,3 miliarde de euro.La finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2010, Daimler avea 259.943 de angajati la nivel global (Q3 2009: 256.857). Din acel total, 164.589 de persoane sunt angajate în Germania (Q3 2009: 163.538).Situatia diviziilor în cel de-al treilea trimestruMercedes-Benz Cars a crescut vânzarile înca o data în cel de-al treilea trimestru: cu 17% pâna la 317.500 de autovehicule. Veniturile au crescut cu 33% pâna la 13,7 miliarde de euro. Divizia a atins în cel de-al treilea trimestru un profit EBIT de 1.299 de milioane de euro, indicând o crestere de 944 de milioane de euro comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, în continuarea tendintei pozitive a primei jumatati a anului (Q3 2009: EBIT de 355 de milioane de euro). Profitul din vânzari a crescut cu 3,5% pâna la 9.5%.De asemenea, în cel de-al treilea trimestru, veniturile remarcabile au rezultat, în primul rand, din nivelul ridicat de vânzari, în special în China si Statele Unite, precum si datorita gamei avantajoase de produse. Efectele pozitive au rezultat si din eficientizarea preturilor si dezvoltarea pozitiva a ratei cursului valutar si a cheltuielilor de garantie. S-au resimtit si efecte negative din cauza cheltuielilor pentru cercetari avansate. Daimler Trucks a crescut substantial vânzarile pâna la 94.800 de autovehicule, în comparatie cu 66.100 în cel de-al treilea trimestru al anului precedent. Venitul a crescut cu 47% pâna la 6,4 miliarde de euro.Divizia a anuntat un profit EBIT de 500 de milioane de euro, avansând, în comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, cu 627 de milioane de euro (Q3 2009: EBIT de minus 127 de milioane de euro). Profitul din urma vânzarilor a crescut cu 7,8% (Q3 2009: minus 2,9%). Tendinta pozitiva a veniturilor a fost, în mare parte, rezultatul dezvoltarii vânzarilor pe pietele principale. Îmbunatatirea sustinuta a eficientei, în special din urma repozitionarii subsidiarei Daimler Trucks din America de Nord si a Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, a avut, de asemenea, un impact pozitiv asupra evolutiei profitului EBIT. Un alt factor în cazul Daimler Trucks din America de Nord a fost câstigul a 183 de milioane de euro din urma ajustarilor beneficiilor de sanatate si pensionare. Au existat si efecte negative în urma taxelor cu privire la reevaluarea garantiei pe termen lung si obligatiilor de service, precum si în urma cresterii costurilor pentru cercetare si dezvoltare.Mercedes-Benz Vans a vândut în total de 53.700 de autovehicule în cel de-al treilea trimestru (Q3 2009: 40.100). Venitul de 1,9 miliarde de euro a fost, de asemenea, considerabil mai mare comparativ cu acelasi interval al anului precedent (Q3 2009: 1,6 miliarde de euro). Divizia a raportat un profit operational de 122 de milioane de euro (Q3 2009: 1 milion de euro). Profitul din vânzari a crescut pâna la 6,4 procente, compativ cu 0,1% în anul precedent. Îmbunatatirea semnificativa a veniturilor a rezultat, în primul rand, din cresterea substantiala a vânzarilor, comparativ cu cel de-al treilea trimestru al anului precedent. Câstigurile din urma eficientei sustinute au avut, de asemenea, un impact pozitiv asupra profitului EBIT.Daimler Buses si-a marit vânzarile cu 9% pâna la 9.100 de autobuze si sasiuri. Aceasta crestere a rezultat exclusiv din evolutia continua a vânzarilor de sasiuri, venitul a fost cu putin sub nivelul anului precedent, de 1.007 milioane de euro (Q3 2009: 1.024 de milioane de euro). Divizia a atins o valoare EBIT de 11 milioane de euro (Q3 2009: 23 de milioane de euro), iar profitul rezultat din vânzari a fost de 1,1% (Q3 2009: 2,2%). Aceasta directie a câstigurilor a fost dictata, în principal, de combinatia nefavorabila de modele; livrarile de sasiuri au crescut, în timp ce vânzarile de autobuze au scazut.Volumul de contractari al diviziei Daimler Finanacial Services a crescut la sfârsitul celui de-al treilea trimestru pâna la 61,1 miliarde de euro, cu 5% mai mare comparativ cu nivelul înregistrat la finalul anului 2009. Profitul new business a crescut pâna la 7,3 miliarde de euro (Q3 2009: 6 miliarde de euro). Divizia si-a îmbunatatit considerabil profitul operational, pâna la 317 milioane de euro (Q3 2009: 101 milioane de euro). Aceasta crestere a fost, în mare parte, datorata cheltuielilor diminuate ale proviziilor de risc si limitele ridicate de interes.Reconcilierea valorii EBIT a diviziilor si Group EBIT are în vedere împartirea proportionala a metodei de finantare prin vânzare de actiuni pentru EADS, alte câstiguri sau pierderi la nivelul corporatiei si efectele asupra veniturilor din urma eliminarii tranzactiilor intra-Group dintre divizii.Privire de ansambluPlecând de la planificarile diviziilor, Daimler se asteapta la cresterea considerabila a vânzarilor totale si a veniturilor Group pentru anul 2010 (2009: 1,6 milioane de autovehicule si 78,9 miliarde de euro). Luând în cosiderare dezvoltarea pozitiva a afacerii în cazul tuturor diviziilor, Daimler Group estimeaza un EBIT rezultat din afacerea actuala de peste 7 miliarde de euro. Aceste asteptari se bazeaza pe supozitia unei dezvoltari economice stabile si pe continuitatea succesului produselor companiei pe piata. Cele mai mari riscuri se reflecta în volatilitatea pietelor financiare internationale si în eventuala agravare a mediului macroeconomic. Asteptarile diviziilor pentru EBIT, plecând de la premizele afacerii în desfasurare în 2010, sunt urmatoarele:- Mercedes-Benz Cars se asteapta la un profit EBIT de aproximativ 4,5 miliarde de euro.- Daimler Trucks anticipeaza un EBIT de peste 1,1 miliarde de euro.- Mercedes-Benz Vans estimeaza ca va atinge un EBIT de aproximativ 430 de milioane.- Daimler Buses se asteapta la un EBIT de aproximativ 180 de milioane de euro.- Daimler Financial Services anticipeaza un EBIT de peste 900 de milioane de euro.Mercedes-Benz Cars va continua sa profite în acest an de succesul pe care îl are actuala gama de produse, în special datorita modelelor din clasa E. Vânzarile vor fi amplificate si de noul model super sport Mercedes-Benz SLS AMG si de noile generatii clasa R si clasa CL. Începând cu cel de-al treilea trimestru al anului 2010, automobilele Mercedes-Benz au fost echipate succesiv cu noi motoare economice de sase si opt cilindri. Pentru brand-ul smart, este anticipata o crestere a cererii, ulterioara lansarii noii generatii smart fortwo. Pe baza unei game atractive si competitive de autovehicule, divizia estimeaza ca numarul vânzarilor Mercedes-Benz va creste cu o unitate dubla a zecilor.Redresarea pietei globale va continua sa aiba un impact pozitiv asupra vânzarilor Daimler Trucks. Sunt anticipate cresteri ale vânzarilor în Europa, Indonezia, Brazilia si Statele Unite. Divizia se asteapta la un impuls pozitiv semnificativ al vânzarilor noilor camioane Mercedes-Benz Axor si Atego. Noile Atego si Atego BlueTec Hibrid au fost votate Truck of The Year 2011 în cadrul Târgului IAA Commercial Vehicles din Germania. În Statele Unite, modelele noii generatii de motoare de mare tonaj echipate cu tehnologia BLUETEC, destinata sa respecte normele EPA10, duc la cresterea cererii pentru camioanele Freightliner.Pe fondul cresterii cererii si al redresarii pietei în business-ul cu autovehicule comerciale usoare, precum si al lansarii noii generatii modelelor Vito si Viano, Mercedes-Benz Vans se asteapta la o crestere semnificativa a vânzarilor, comparativ cu 2009.Daimler Buses anticipeaza o crestere a vânzarilor pentru 2010, în primul rand, datorita evolutiei vânzarilor de sasiuri pe pietele din America Latina. În Europa de Vest, însa, vânzarile vor ramâne sub nivelul anului precedent din considerente legate de conditia pietelor.Daimler Financial Services se asteapta pentru 2010 la diminuarea costurilor pentru riscul mondial al creditelor. În concordanta cu efectele ratei schimbului valutar, se estimeaza ca volumul contractelor sa prezinte o dezvoltare stabila în cel de-al patrulea trimestru. Datorita cresterii cererii, forta internationala de munca a Daimler Group va avea o crestere usoara în comparatie cu sfârsitul anului 2009.