Daimler anticipeaza un profit EBIT de peste 4 miliarde de euro in 2010
Daimler anticipeaza un profit EBIT de peste 4 miliarde de euro în 2010, la nivel de Grup
• Un nivel pozitiv al profitului EBIT, în primul trimestru al anului 2010, de 1.190 milioane de euro (Q1 2009: minus 1.426 milioane de euro)• Profitul net de 612 milioane de euro (Q1 2009 : pierderi nete de 1.286 milioane de euro)• Venituri cu mult peste nivelul celor de anul trecut – 21,2 miliarde de euro (Q1 2009: 18,7 miliarde de euro)• Mercedes-Benz Cars anticipeaza un profit EBIT între 2,5 miliarde si 3 miliarde de euro în 2010• Daimler Trucks prevede un profit EBIT anual între 500 milioane si 700 milioane de euro• Daimler Financial Services anticipeaza un profit EBIT de peste 500 milioane de euro în 2010
Stuttgart – Daimler AG (cu abrevierea DAI în cadrul Bursei de Valori) a raportat o valoarea a profitului EBIT în primului trimestru de 1.190 milioane de euro, asa cum fusese prevazut la 19 aprilie 2010 (Q1 2009: minus 1.426 milioane de euro). “Acest rezultat extrem de bun pentru primul trimestru indica faptul ca ne-am pregatit temeinic în timpul crizei si acum suntem din nou pe un trend ascendent.” a declarat Dr. Dieter Zetsche Presedinte al Consiliului de Administratie Daimler AG si Presedinte al Diviziei de Autoturisme Mercedes-Benz.
Evolutia pozitiva a veniturilor este reflectata în directia ascendenta din cadrul majoritatii diviziilor. Mercedes-Benz Cars, în special, a raportat venituri semnificative în primul trimestru al anului 2010, datorita cresterii vânzarilor de autovehicule din segmentelele Clasa E si Clasa S.
Cresterea profitului EBIT a condus la un profit net al Grupului de 612 milioane de euro, reprezentând o îmbunatatire considerabila comparativ cu anul precedent (Q1 2009: pierderile nete de 1.286 milioane de euro). Veniturile per actiune s-au ridicat la 0,65 euro. (Q1 2009: pierderi per actiune de 1,40 euro).
Vânzarile totale de unitati au crescut cu 21% în primul trimestru
În primul trimestru al anului 2010, Daimler a comercializat 402.700 de autoturisme si autovehicule comerciale la nivel global, cu 21% mai mult decât în aceeasi perioada a anului precedent.
Venitul Grupului Daimler, în primul trimestru, a crescut considerabil de la 18,7 miliarde de euro la 21,2 miliarde de euro; ajustate cu efectele cursului de schimb, veniturile au crescut cu 15%.
Cash flow-ul din operatiunile industriale a crescut comparativ cu trimestrul anului precedent de la minus 1,1 miliarde de euro la plus 0,3 miliarde de euro.
La sfârsitul primului trimestru din 2010, Daimler a angajat 253.779 de persoane la nivel global (Q1 2009: 263.819). Din acest total, 161.449 de persoane au fost angajate în Germania (Q1 2009: 164.983).
Detalii despre divizii în primul trimestru
Mercedes-Benz Cars a beneficiat de o dezvoltare semnificativa în primul trimestru al anului 2010. Datorita evolutiei rapide în segmentele Clasa E si Clasa S, vânzarile au crescut cu 20%, comparativ cu primul trimestru al anului precedent, pâna la 277.100 autovehicule (Q1 2009: 231.200). Astfel, anul acesta, divizia de autoturisme a continuat sa avanseze în dezvoltarea începuta în cel de-al patrulea trimestru al anului 2009. Venitul pentru primul trimestru a crescut cu 28%, pâna la 11,6 miliarde de euro.
Valuarea profitului EBIT al diviziei a atins 806 milioane de euro (Q1 2009: minus 1.123 milioane de euro). Principalii factori care au contribuit la aceasta ameliorare au fost cresterea semnificativa a vânzarilor, în special la categoriile full-size si de lux, îmbunatatirile în segmentul de product mix si preturile îmbunatatite. Vânzarile diviziei au depasit concurenta în Statele Unite si China. Fluctuatiile cursului valutar au afectat veniturile, însa acest lucru a fost compensat partial de cresterea eficientei si de reducerile costurilor.
Daimler Trucks a comercializat 70.600 de autovehicule în primul trimestru al anului 2010 (Q1 2009: 65.400). Vânzarile mai reduse din Germania, Orientul Mijlociu si Japonia au fost compensate de volumul ridicat din America Latina (+79%) si Asia de Sud-Est (+48%). Venitul de 4,9 miliarde de euro a fost apropiat celui din perioada anului precedent.
Valoarea profitului EBIT al diviziei de 130 de milioane de euro a fost, din nou, pozitiva (Q1 2009: minus 142 milioane de euro). Aceasta îmbunatatire se datoreaza, în mare parte, dezvoltarii propice a afacerii în America Latina. Alte efecte pozitive au rezultat din masurile de reducere a costurilor, în special în urma repozitionarii Daimler Trucks North America si Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Implementarea acestor programe a avut un efect asupra profitului EBIT de minus 17 milioane de euro în primul trimestru din 2010 (Q1 2009: minus 45 milioane de euro).
Mercedes-Benz Vans si-a îmbunatatit vânzarile ajungând la 46.700 de autovehicule comercializate dupa o scurta perioada de refacere a pietei (Q1 2009: 28.800). Venitul de 1,7 miliarde de euro a depasit, de asemenea, valoarea trimestrului din anul precedent (1,3 miliarde de euro).
Divizia a ajuns la o valoare a profitului EBIT de 64 milioane de euro (Q1 2009: minus 91 milioane de euro). Cresterea veniturilor a reprezentat, în mare parte, rezultatul aprecierii vânzarilor comparativ cu primul trimestrul al anului precedent, în special în Europa de Vest. Pierderile datorate fluctuatiilor valutare au fost amortizate, în mare masura, de eficienta sporita si reducerea costurilor.
Daimler Buses si-a îmbunatatit considerabil cifra de vânzari cu pâna la 8.400 de autobuze si sasiuri de autobuz (Q1 2009: 6.800). Venitul de 1.011 milioane de euro a fost mai mare decât în primul trimestru al anului precedent (904 milioane de euro).
Divizia a raportat un profit EBIT de 42 milioane de euro, asa cum era de asteptat, aceasta valoare a fost mai mica decât cea din 2009 (65 milioane de euro). Evolutia veniturilor a fost determinata de vânzarile reduse din Europa de Vest, care nu au putut fi compensate integral de dezvoltarea pozitiva din America Latina.
Valoarea contractelor la nivel global ale Daimler Financial Services a atins cifra de 59,9 miliarde de euro la sfârsitul primului trimestru din 2010, reprezentând o scadere anuala de 3%. Comparativ cu sfârsitul lui 2009, valoarea contractelor a crescut cu 3% ; ajustat cu efectele cursului de schimb, portofoliul a scazut cu 1%, comparativ cu sfârsitul lui 2009. Valoarea de new business a evoluat comparativ cu primul trimestru al anului precedent cu 6%, pâna la 6,2 miliarde de euro; ajustata cu efectele cursului de schimb, a existat o crestere de 5%.
Aceasta divizie a înregistrat o valoare a profitului EBIT de 119 milioane de euro (Q1 2009: 167 milioane de euro). Evolutia veniturilor s-a datorat, în mare parte, expunerii diminuate la riscuri si marjelor mai mari ale dobânzii. Pe de alta parte, pierderile au fost remarcate în particular în evaluarea activelor non-auto detinute în vederea vânzarii, care fac obiectul unor acorduri de leasing (minus 46 milioane de euro).
Reconcilierea dintre valoarea profitului EBIT la nivelul diviziilor si profitul EBIT al Grupului reflecta, în ansamblu, proportionalitatea Daimler în metoda punerii în echivalenta a investitiilor în EADS, precum si câstigurior sau pierderilor ulterioare la nivel de corporatie.
În primul trimestru al anului 2010, proportionalitatea rezultatelor nete ale EADS a indicat o pierdere de 269 milioane de euro (Q1 2009 : câstiguri de 83 milioane de euro). Dezechilibrul semnificativ reprezinta rezultatul unor dispozitii suplimentare recunoscute de EADS în situatiile consolidate din 2009 referitoare la avioanele de transport militar A400M. Pe de alta parte, vânzarea a 5,3% din actiunile Tata Motors a condus la un venit înainte de impozitare de 265 milioane de euro, care se reflecta în reconcilierea cu profitul EBIT al Grupului.
Aspectele speciale care afecteaza veniturile Daimler în primul trimestru al anului 2010 sunt ilustrate în tabelul de la pagina 9.
Perspective
Luând în considerare strategiile diviziilor, Daimler anticipeaza o crestere considerabila a vânzarilor totale în 2010 (2009: 1,6 milioane de autovehicule).
În urma unui declin în 2009, Daimler se asteapta la o crestere a veniturilor Grupului în 2010, care va ramâne însa sub nivelul anului 2008. Toate diviziile trebuie sa contribuie la dezvoltarea pe 2010.
Daimler doreste sa atinga din business-ul actual o valoare a profitului EBIT la nivel de Grup de peste 4 miliarde de euro în 2010. Factorii cheie care stau la baza acestor asteptari sunt revigorarea pietei, îmbunatatirea mediului economic si succesul produselor Grupului pe piata.
Asteptarile diviziei în privinta profitului EBIT, din business-ul actual, pentru 2010 sunt:• Mercedes-Benz Cars anticipeaza un profit EBIT între 2,5 miliarde de euro si 3 miliarde de euro.• Daimler Trucks se asteapta la un profit EBIT între 500 milioane de euro si 700 de milioane de euro.• Mercedes-Benz Vans prevede ca va atinge o valoare a profitului EBIT în jurul cifrei de 250 milioane de euro.• Daimler Buses anticipeaza un profit EBIT pentru 2010 de 180 milioane de euro.• Daimler Financial Services prevede o valoare a profitului EBIT de peste 500 milioane de euro.
Mercedes-Benz Cars va profita anul acesta de disponibilitatea integrala a noilor modele Clasa E. Precedat de lansarile reusite ale modelelor din 2009 Clasa E sedan, coupe si station wagon, noul model Clasa E decapotabil a fost lansat în primul trimestru al anului 2010. Vânzarile vor fi sporite si de noul model sport Mercedes-Benz SLS AMG, iar din toamna lui 2010, de noile generatii Clasa R si Clasa CL. Mai mult, divizia lanseaza constant noi variante ale modelelor existente care raspund noilor reglementari cu privire la protectia mediului si eficienta cosumului de combustibil. Începând cu cel de-al treilea trimestru al anului 2010 vor fi disponibile noi motoare pe benzina, extrem de eficiente, cu sase sau opt cilindri. Portofoliul modelelor BlueEFFICIENCY va fi extins la 85 de versiuni pâna la sfârsitul anului 2010. Pentru marca smart, Daimler anticipeaza o crestere a cererii, urmata de lansarea unei noi generatii de automobile smart fortwo, în cel de-al treilea trimestru al anului 2010.
Având ca punct de plecare o gama atractiva si competitiva de autovehicule, Mercedes-Benz Cars estimeaza ca va reusi sa-si întareasca pozitia pe piata în 2010, în ciuda unor conditii dificile, si ca îsi va atinge aproape dublul ratei de crestere a pietei de automobile la nivel mondial. Din premisele actuale, cererea globala pentru masini ar trebui sa creasca anual cu 3-4 procente.
Valoarea profitului EBIT al diviziei ar trebui sa fie facilitata, în primul rând, de volume mai mari, iar în al doilea rând, de îmbunatatirea marjelor de profit. Media EBIT prevazuta depinde, în cea mai mare masura, de evolutia pietei, de volatilitatea cusului valutar si de situtia macroeconomica. Divizia va continua sa faca investitii substantiale în dezvoltarea si producerea unor noi tehnologii de actionare si a unor sisteme de siguranta inovatoare, pentru a îmbunatati pozitia fata de concurenta în acest mediu de piata dificil.