Daimler anticipeaza un profit EBIT de 6 miliarde de euro pentru tot anul 2010

Daimler anticipeaza un profit EBIT de 6 miliarde de euro pentru tot anul 2010
• Un profit EBIT la nivel de grup de 2.104 milioane de euro în al doilea trimestru (Q2 2009: minus 1.005 milioane de euro)• Profit net de 1.312 milioane de euro (Q2 2009: pierdere neta de 1.062 milioane de euro)• Venituri cu mult peste nivelul celor de anul trecut – 25,1 miliarde de euro (Q2 2009: 19,6 miliarde de euro)• Crestere notabila de cash flow pâna la 2,5 miliarde de euro• Mercedes-Benz Cars estimeaza un profit EBIT de 4 miliarde de euro pentru 2010• Daimler Trucks anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 1 miliard de euro în 2010
Stuttgart – Pietele auto aflate în proces de restabilizare, cresterea puternica pe majoritatea pietelor de automobile si autovehicule comerciale, portofoliul impresionant de produse si procesele de sporire a eficientei au avut un efect pozitiv asupra companiei Daimler AG (cu abrevierea DAI în cadrul Bursei de Valori) în al doilea trimestru din 2010. Dupa cum a fost deja anuntat pe 16 iulie, profitul EBIT al grupului a crescut pâna la 2.104 milioane de euro (Q2 2009: minus 1.005 milioane de euro).
“Strategia noastra a avut rezultate: vânzarile si veniturile pentru toate diviziile au cunoscut o dezvoltare foarte dinamica. Dupa un prim trimestru foarte profitabil, am reusit sa atingem rezultate excelente si în cel de-al doilea trimestru,” a declarat Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG si Head of Mercedes-Benz Cars. Mercedes-Benz Cars si Daimler Trucks, în special, au aratat progrese semnificative ale profitului operational.
Dr. Zetsche ramâne încrezator pentru restul anului: “Anticipam o crestere semnificativa a veniturilor în 2010 si tintim catre un profit EBIT al actualei afaceri de 6 miliarde de euro.
Dezvoltarea pozitiva a profitului EBIT în cel de-al doilea trimestru a condus la o îmbunatatire considerabila a profitului net de pâna la 1.312 milioane de euro (Q 2009: pierderi nete de 1.62 milioane de euro). Veniturile per actiune au crescut pâna la 1,18 euro (Q2 2009: pierderi per actiune de 0,09 euro).
Vânzarile au crescut cu 27% în trimestrul doi
În al doilea trimestru al anului 2010, Daimler a vândut 496.500 de autoturisme si autovehicule comerciale, depasind volumul din anul precedent cu 27 de procente.
Veniturile Daimler Group pentru cel de-al doilea trimestru au crescut semnificativ de la 19,6 miliarde de euro în 2009 la 25,1 miliarde de euro anul acesta (+28%); ajustate cu efectele cursului de schimb, veniturile au crescut cu 21%.
Cash flow-ul din operatiunile industriale a avut o valoare pozitiva si a crescut substantial cu 1,1 miliarde de euro, pâna la 2,5 miliarde de euro.
La sfârsitul celui de-al doilea trimestru din 2010, la Daimler erau angajate 257.658 de persoane în întreaga lume (30 iunie 2009: 257.427). Din aceast total, 163.507 erau angajati în Germania (30 iunie 2010: 162.818). Datorita situatiei actuale a comenzilor si revitalizarii cererii din întreaga lume, pâna la 30 iunie 2010 s-a renuntat la programul de munca redus , cu doar câteva mici exceptii.
Informatii despre divizii în trimestrul doi
Divizia Mercedes-Benz Cars a înregistrat vânzari mai mari cu 19%, pâna la 342.500 de autovehicule. Pentru marca Mercedes-Benz, acesta a fost cel mai profitabil trimestru de pâna acum; vânzarile diviziei au crescut cu 24%, pâna la 314.400 de autovehicule. Din motive de evolutie, vânzarile modelului smart fortwo au scazut cu 27.100 de unitati (Q2 2009: 33,500). Veniturile Mercedes-Benz Cars au crescut cu 33%, pâna la 14,0 miliarde de euro. Profitul EBIT a crescut cu 1,7 miliarde de euro, pâna la 1,376 de milioane de euro. Redresarea vânzarilor a fost de 9,8% (Q2 2009: minus 3.2%).
Tendinta de crestere s-a datorat în principal livrarilor sporite de autovehiculelor, în special în China, precum si mixului mai bun de produse. Îmbunatatirea substantiala a profitabilitatii se datoreaza si preturilor si eficientei optimizate, dar si ratei pozitive de schimb valutar.
Daimler Trucks a cunoscut o crestere a vânzarilor de 55%, pâna la 83.800 de autovehicule. Toate pietele de distributie ale acestei divizii au contribuit la aceasta dezvoltare, în special Indonezia (+130%), Statele Unite (+44%), Brazilia (+50%) si Europa (+39%). Veniturile de 5.9 miliarde de euro au atins un nivel superior celui din anul precedent (Q2 2009: 4,3 miliarde de euro). Divizia a înregistrat progrese si în ceea ce priveste performanta operationala, cu un profit EBIT de 300 de milioane de euro (Q2 2009: minus 508 de millioane de euro) si o îmbunatatire a vânzarilor cu 5.1% (Q2 2009: minus 12.0%).
Factorul decisiv al tendintei de redresare a fost dezvoltarea în planul vânzarilor. Au existat si alte efecte pozitive ale masurilor pentru diminuarea costurilor, în special din repozitionarea subsidiarelor Daimler Truck America de Nord si Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Programele în curs de implementare au redus profitul EBIT în al doilea trimestru cu 14 milioane de euro (Q2 2009: 217 milioane de euro).
Vânzarile Mercedes-Benz Vans au crescut cu 42%, pâna la 59.400 de autovehicule. Venitul din trimestrul doi de 2,0 miliarde de euro a depasit valoarea din anul precedent (Q2 2009: 1,5 miliarde de euro). Profitul EBIT a crescut cu 127 de milioane de euro (Q2 2009: minus 10 milioane de euro) si redresarea vânzarilor cu 6,4% (Q2 2009: minus 0,7%). Câstigurile majorate ale diviziei s-au datorat, în special, cresterii vânzarilor, în comparatie cu valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului precedent. Efectele negative ale schimbarii cursului de schimb valutar au fost amortizate de câstigurile rezultate din eficienta consolidata.
Daimler Buses a vândut un total de 10.800 de autobuze si sasiuri în întreaga lume (Q2 2009: 8.300). Veniturile de 1,2 miliarde de euro au fost mai mari decât în anul precedent (1,1 miliarde de euro). Profitul EBIT a crescut pâna la 79 de milioane de euro, comparativ cu 49 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului precedent. Vânzarile au atins 6,6% (Q2 2009: 4.4%). Factorii principali din spatele acestui progres au fost efectul pozitiv al ratei de schimb valutar si veniturile crescute din vânzarile de sasiuri din America Latina.
Valoarea contractelor la nivel global ale Daimler Finanacial Services a crescut pâna la 63.8 miliarde de euro la sfârsitul trimestrului doi, cu 9 procente mai mare, comparativ cu sfârsitul lui 2009. Ajustat cu efectele cursului de schimb, portofoliul diviziei a ramas constant. Noile afaceri au adus 7,9 miliarde de euro (Q2 2009: 6,5 miliarde de euro). Profitul EBIT a fost îmbunatatit substantial, pâna la valoarea de 171 milioane de euro (Q2 2009: 79 de milioane de euro).
Cresterea câstigurilor a fost cauzata, în principal, de expunerea diminuata la riscuri si marjele mai mari ale dobânzii. În plus, câstigurile au fost realizate în conexiune cu vânzarea de articole non-auto (26 de milioane de euro). Cheltuielile de 78 de milioane de euro au fost investite în demersul de repozitionare a business-ului în Germania.
Reconcilierea dintre valoarea profitului EBIT la nivelul diviziilor si profitul EBIT al Grupului reflecta, în ansamblu, proportionalitatea Daimler în metoda punerii în echivalenta a investitiilor în EADS, precum si câstigurilor sau pierderilor ulterioare la nivel de corporatie.
Itemii specifici care au afectat profitul EBIT al Daimler în al doilea trimestru din 2010 sunt ilustrati în tabelul de la pagina 9.
Privire de ansamblu
În functie de estimarile diviziilor, Daimler se asteapta ca vânzarile totale sa creasca semnificativ în 2010 (2009: 1,6 milioane de autovehicule).
Daimler Group preconizeaza ca va atine o crestere considerabila a venitului în 2010 (Q2: 78,9 miliarde de euro).
Având în vedere dezvoltarea favorabila a business-ului tuturor diviziilor si suportul oferit de cursul valutar favorabil, Daimler Group îsi revizuieste în mod pozitiv previziunile cu privire la câstigurile totale. Pentru 2010, Daimler anticipeaza un profitul EBIT de 6 miliarde de euro.
Aceste previziuni se bazeaza pe continuarea unei directii economice stabile si pe succcesul produselor. Cele mai mari riscuri ar putea exista în volatilitatea pietelor financiare, precum si într-un declin al mediului macroeconomic.
Noile asteptari pentru profitul EBIT al business-ului actual din 2010 sunt:
– Mercedes-Benz Cars se asteapta la un profit EBIT de 4 miliarde de euro- Daimler Trucks anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 1 miliard de euro- Mercedes-Benz Vans estimeaza un profit EBIT de 350 de milioane de euro- Daimler Buses se asteapta la un profit EBIT de 180 de milioane de euro- Daimler Financial Services anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 800 de milioane de euro
Mercedes-Benz Cars va avea o rata ridicata de profitabilitate datorita noilor modele Clasa E. Vânzarile vor fi sporite si de noul model supersport Mercedes-Benz SLS AMG, iar din toamna lui 2010 de noile generatii Clasa R si Clasa CL. Începând din cel de-al treilea trimestru al lui 2010, automobilele vor fi echipate cu noi motoare performante de sase si opt cilindri pe benzina.
Pentru marca smart, o crestere a cererii este anticipata în cel de-al treilea trimestru din 2010, ca urmare a lansarii noii generatii smart fortwo. Pe fondul unei game atractive si competitive de autovehicule, divizia smart se asteapta ca vânzarile marcii Mercedes-Benz sa se dubleze în 2010.
Pentru cea de-a doua jumatate a anului 2010, divizia Mercedes-Benz Cars prevede ca va urma trendul pozitiv din primele doua trimestre, însa nu cu acelasi dinamism. Desi se anticipeaza o stabilizare a pietelor globale si o îmbunatatire a mediului economic, înca exista riscul unui ritm încet de evolutie în unele regiuni. Alti factori vor fi reprezentati de cresterea cheltuielilor pentru personal din a doua parte a anului, datorita încheierii programului redus de lucru, începând din 31 mai, si de cursurile de schimb pentru monedele importante pentru Daimler, care sunt foarte volatile. Totusi, vor exista efecte pozitive ale programului de eficienta si ale gamei optimizate de produse.
Daimler Trucks estimeaza o redresare considerabila a vânzarilor în 2010, datorata stabilizarii majoritatii pietelor si disponibilitatii noilor modele. Indonezia, Statele Unite, Brazilia si Europa vor ramâne probabil cele mai influente piete. În plus, pietele din Japonia si Turcia urmeaza o linie ascendenta. Divizia se asteapta la vânzari considerabile determinate de modelele face-lift Mercedes-Benz Atego si Axor, care pot fi comandate de la IAA Commercial Vehicles Show de la sfârsitul acestui an.
Livrarea în Statele Unite a motoarelor Detroit Diesel din noua generatie cu tehnologie BLUETEC care raspund normelor EPA10 cu privire la emisii va conduce la o crestere a volumului de cereri pentru camioanele Freightliner. Cererea va fi stimulata si de noul camion Fuso cu motoare BLUETEC din gama de motoare grele Daimler Trucks si de noul Fuso Fighter de clasa medie.
Pe fondul cresterii cererii si restabilizarii pietei în segmentul autovehiculelor comerciale usoare, Mercedes-Benz Vans anticipeaza o crestere a vânzarilor în comparatie cu 2009.
Divizia Daimler Buses anticipeaza pentru 2010 o intensificare a vânzarilor datorata, în special, vânzarilor de sasiuri pe pietele din America Latina. Totusi, în Europa Vestica vânzarile vor ramâne sub nivelul înregistrat în anul precedent din cauza situatiei în care se afla piata momentan.
Daimler Financial Services anticipeaza pentru 2010 o reducere la nivel global a costurilor pentru creditele de risc si un grad mai ridicat de eficienta. Luând în considerare efectele ratei de schimb valutar, se estimeaza ca volumul de contracte sa urmeze o linie ascendenta în cea de-a doua parte a acestui an.
Ca rezultat al redresarii cererilor, Daimler Group se asteapta ca forta de munca la nivel global sa ramâna constanta sau chiar sa creasca, în comparatie cu sfârsitul anului 2009.
Factorii speciali ilustrati în tabelul de mai jos sunt cei care au afectat profitul EBIT în trimestrul doi al anilor 2009 si 2010.