Dacia se vinde mai bine in Franta si Germania decat in Romania
Dacia merge spre vest si merge bine. Masina nationala se vinde mai bine în Franta si Germania decât acasa. Nu ca asta ar fi rau. Si românii cumpara, dar nu tin pasul cu occidentalii care tot cer masini ieftine, stimulati si de primele mari oferite de stat.
Peste 600 de camioane încarcate cu aproape 8.500 de masini Logan sau Sandero ies, în fiecare saptamâna, pe portile uzinei din Arges. 80 la suta din productia fabricii ia calea occidentului. Masinile ajung mai ales în Germania, Franta, Italia si Spania.
În Franta s-au vândut de la începutul anului aproape 20.000 de masini. Nemtii, însa, au cumparat doar în primele patru luni ale anului aproape 25.000 de autoturisme, cât au comandat pe tot parcursul anului trecut. Asta datorita programului Rabla nemtesc, în care statul da 2.500 de euro la fiecare masina noua.
Si la noi, tot Dacia e lider de vânzari în programul Rabla.
La Mioveni se lucreaza si în week-end pâna în iulie pentru ca fabrica sa onoreze comenzile. De saptamâna viitoare vor mai fi angajati alti 500 de muncitori si se vor produce 140 de autoturisme în plus pe zi.