top banci online straine

Dacia la mare cautare in tari bogate

img
Home / Stiri si noutati auto / Dacia la mare cautare in tari bogate

Dacia la mare cautare in tari bogateCu sase ani în urma, Renault pornea sa cucereasca pietele emergente cu un automobil accesibil, Dacia Logan, cu dotari minime, scrie cotidianul economic The Wall Street Journal.Acum, producatorul francez întâmpina dificultati în a-si comercializa modelul pe unele piete aflate în dezvoltare, cum ar fi India.Modelul este însa la mare cautare în rândul clientilor din tarile bogate care încearca sa faca economii, mâncând din vânzarile modelelor ce aduc un profit sporit Renault, respectiv Clio.Este pentru a doua oara în decurs de trei luni când o publicatie de prestigiu din strainatate aduce în discutie competitia interna dintre Dacia si Renault, dupa ce Financial Times relata în noiembrie ca Renault risca sa transforme marca Dacia într-un competitor puternic, asa cum a facut Volkswagen cu Skoda.În 2010, mai mult de un sfert din vânzarile Renault a fost reprezentat de modele cu dotari de baza, care costa mai putin de doua treimi din pretul unui automobil echivalent standard.Vânzarile Renault de modele low-cost au totalizat 684.882 unitati în 2010, aproximativ jumatate fiind reprezentate de marca Dacia, comercializata în principal în Europa, cealalta jumatate fiind modele low-end marca Renault comercializate pe piete emergente.Schimbare de 180 de gradeAnul trecut, Dacia a vândut aproape 350.000 de automobile asamblate la uzina din România si la cea din Maroc. Dintre acestea, peste 110.000 de unitati s-au vândut în Franta, iar 40.500 în Germania – fostul lider în ceea ce priveste vânzarile în 2009 – cu peste 80.000 de masini vândute. Daca în 2004 si 2005 în România se vindeau chiar si peste 90% din ce producea Dacia la Mioveni, acum situatia s-a inversat cu 180 de grade, piata locala coborând la 10%, pozitia de lider fiind detinuta de doi ani de tari vest-europene.Nu asa se asteptase Renault sa evolueze lucrurile.Dacia „era destinata economiilor în curs de dezvoltare”, declara Tim Urquhart, analist în cadrul HIS Global Insight. „Europa Occidentala era pe locul doi, însa a avut un succes mai mare decât ne asteptam.”La scurt timp dupa lansarea productiei modelului Logan, importatorii independenti au început sa achizitioneze automobilele si sa le vânda în Europa Occidentala. Un an mai târziu, Renault a început la rândul sau sa comercializeze modelul în aceasta regiune, oferind numai preturi fixe pentru a-si mentine marjele.Totusi, desi preturile mai reduse înseamna mai putin profit din fiecare automobil, Gerard Detourbet, director al programului automobile entry-level al Renault, spune ca marjele produselor sale sunt bune „ca procentaj”.Iar în mare parte gratie acestor modele, Renault a înregistrat vânzari record de 2,63 milioane de unitati în 2010 dupa declinurile generate de criza financiara din 2008. Recent, compania a anuntat revenirea pe profit anul trecut, fara a preciza valoarea acestuia, dupa ce în 2009 înregistrase pierderi de 3,1 miliarde de euro (4,2 miliarde $).Logan sau Clio: primul e mai ieftin cu 6.000 de euroVersiunea de baza a Loganului cu cinci usi costa 7.600 euro în Franta, comparativ cu 13.900 de euro versiunea de baza cu cinci usi a Renault Clio, care are aproape aceeasi dimensiune si acelasi motor.În primavara anului trecut Dacia a lansat pe piata europeana SUV-ul Duster, primul model de teren cu tractiune integrala asamblat la Mioveni. Daca în ceea ce priveste productia si vânzarile în cazul marcilor vest-europene „de volum SUV-urile nu intra nici macar în top trei, la Dacia modelul Duster a urcat pe prima pozitie în trimestrul patru al anului trecut, în conditiile în care francezii asteptau chiar si sapte luni livrarea unui SUV asamblat la Mioveni.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *