Dacia a vandut peste 500 000 de vehicule in lume
Dacia a vandut peste 500 000 de vehicule in lume• România: Dacia creste în volume de vânzări si îsi consolidează pozitia de lider cu o cotă de piată de peste 31%. • International: Dacia înregistrează cea mai puternică crestere a vânzărilor în rândul mărcilor generaliste în Europa Occidentală. Cu vânzări cifrate la 511 465 de unităti, Dacia a reusit în 2014 cea mai bună performantă comercială din istoria sa. Marca românească se alătură astfel clubului restrâns al constructorilor care vând mai mult de jumătate de milion de masini anual. Acest rezultat, superior cu 19% fată de cel înregistrat în 2013, i-a permis mărcii Dacia să-si sporească prezenta pe majoritatea pietelor unde este comercializată. O performantă excelentă în România Pe o piată a vehiculelor noi care se situează în continuare sub pragul de 100 000 de unităti pe an, mult sub potentialul său real, Dacia a reusit o crestere a vânzărilor de 19%, până la 29 625 de unităti, fată de 24 890 vehicule comercializate în anul precedent. Acest rezultat îi asigură mărcii Dacia o cotă de piată de 31,2 % si consolidarea pozitiei sale de lider în România. Cu gama sa completă, care acoperă cele mai importante segmente ale pietei auto din România, Dacia a găsit mijloacele pentru a seduce clientii particulari. Pentru prima oară după multi ani, cotele alocate în cadrul programului de reînnoire a parcului auto national – Remat, au fost epuizate. Dacia a reusit să se impună pe această piată, obtinând peste 50% din înmatriculările Remat. Dacia a stiut, totodată, să se adapteze la nevoile companiilor care detin flote, datorită bunei pozitionări a produselor sale si a atractivitătii modelelor din gamă. Fiecare model Dacia s-a situat în 2014 în pozitia de lider în segmentul său.Cu peste 11 300 de unităti vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În iunie 2014, oferta Logan s-a îmbogătit cu o serie limitată intitulată Logan 10 ani. Versiunea MCV a adăugat 2 646 unităti la acest total si s-a impus ca cel mai vândut model break din România.Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 6 134 unităti vândute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detasat segmentul B-hatch si, cu aproape 5 000 de unităti, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele. Dinamism pe pietele externeDacia a fost si în 2014 în ofensivă pe pietele internationale. În total, în afara României au fost vândute anul trecut 481 840 de masini, cu 19% mai multe fată de anul 2013. Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din masinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în tările Vechiului Continent. Marca românească a câstigat anul trecut 0,4 puncte procentuale ajungând să detină 2,5% din piata regiunii.Cu aproape 106 000 de unităti, Franta este prima destinatie de export a Dacia. Cota sa de piată se ridică la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Această performantă este sustinută de succesul modelelor Duster si Sandero (acesta din urmă fiind al treilea model cel mai cumpărat de clientii particulari din Franta). Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu putin peste 50 000 de unităti si o cotă de piată de 1,55%. Aflată pe pozitia a treia, Spania a reusit o frumoasă performantă, cu aproape 46 000 de unităti vândute si o cotă de piată de 4,7%, ceea ce reprezintă cel mai bun rezultat de când Dacia este comercializată în această tară. Fapt remarcabil, Sandero este modelul cel mai vândut către clientii particulari din Spania. Italia se situează pe locul al patrulea, cu ceva mai putin de 40 000 de masini vândute si o cotă de piată de 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia si Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30 000 de unităti. În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 24 000 de unităti, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii. Perspective 2015 Dacia îsi va mentine si consolida pozitia de lider pe piata din România, datorită gamei sale complete si calitătii serviciilor oferite. După înnoirea ofertei sale de produse, completată în 2014 prin introducerea seriei limitate Logan 10 ani, Dacia va lansa în 2015 pe piata din România versiunile Stepway ale modelelor Lodgy si Dokker. Totodată, procesul de modernizare a retelei comerciale Dacia va continua în 2015.