Dacia Duster NO LIMIT in premiera in Romania
Dacia Duster NO LIMIT in premiera in RomaniaVehiculul de competitii Dacia Duster „No Limit”, care a participat la prestigioasa cursa de viteza in coasta Pikes Peak International Hill Climb 2011 din SUA, a fost prezentat presei romanesti marti, 11 octombrie, in cadrul unui eveniment organizat la Centrul Tehnic Titu. Cel care a descris performantele acestui vehicul unic a fost insusi pilotul care a condus Dacia pe podium in SUA, Jean-Philippe Dayraut.Pe pistele Centrului de teste de la Titu al Grupului Renault s-au dezlantuit cei 850 de CP pe care ii ascunde sub fibra de sticla Dacia Duster „No Limit”. Avand o masa de numai 950 kg, acesta este unul dintre cele mai puternice vehicule 4×4 special concepute pentru o competitie sportiva. Masina poate atinge 100 km/h in numai 3 secunde si este un rezultat al colaborarii dintre Vip Challenge, Renault Sport Technologies, Tork Engineering si Sodemo. Ea a fost adaptata conditiilor foarte dificile pe care le impune traseul de la Pikes Peak, unde pilotul francez, multiplu campion al Frantei in cursele de circuit, s-a inscris la categoria „Unlimited”.Cat este de „nelimitat” este acest vehicul a aratat Jean-Philippe Dayraut pe o portiune a circuitului de viteza de la Titu, unde a accelerat masina in linie dreapta si a executat viraje in viteza. Adevaratele abilitati ale masinii sunt insa greu de demonstrat in afara unui circuit precum cel montan de la Pikes Peak, care porneste de la o altitudine de 2860 m si se incheie pe un platou la inaltimea de 4300 m, slabind atat functiile organismului uman, cat si puterea motorului.Dupa spectacolul de pe pista, presa a avut ocazia de a examina de aproape complexul mecanism care se ascunde sub caroseria masinii si de a face fotografii impreuna cu pilotul.Dacia a fost prezenta pentru prima data la cea mai periculoasa cursa de viteza in coasta din SUA de la Pikes Peak pe 26 iunie 2011, obtinand locul al III-lea cu vehiculul Dacia Duster „No Limit”. Competitia de la Pikes Peak se desfasoara anual in Colorado Springs, SUA, inca din anul 1916. Proiectul a avut la baza initiativa pilotului francez Jean-Philippe Dayraut, de sase ori campion al Frantei in cursele de circuit si triplu campion al Trofeului Andros.