top banci online straine

Conceptul Opel Monza prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt

img
Home / Stiri si noutati auto / Conceptul Opel Monza prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt

Conceptul inovator Opel Monza prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt   – Pionierat: Opel a fost primul producator auto european care a prezentat un concept, în anul 1965   – De la fictiune la realitate: modelele Experimental GT, Insignia si altele au fost transpuse în realitate   – Viziune: studiile sunt creatii inovatoare si adevarate repere pentru marcaConceptul inovator Opel Monza va fi lansat în premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), care va avea loc în perioada 12 – 22 septembrie 2013. Conceptul vizionar prezentat la standul Opel din Hala 8 va demonstra la ce se pot astepta clientii pe viitor de la producatorul auto din Rüsselsheim. Eficienta si conectivitatea sunt doua teme de importanta majora, aflate pe primele locuri în lista de prioritati pentru dezvoltarea noii generatii de modele Opel. Aceste valori intrinseci sunt exprimate, de asemenea, în mod vizibil în evolutia filozofiei de design a marcii Opel conform careia „maiestria sculpturala întâlneste precizia germana”, contururile autovehiculului evocând acum mai degraba atletism si suplete decât forta pura.„Conceptul Monza reprezinta forma pura a viziunii noastre privind viitorul marcii Opel”, a declarat CEO-ul Opel, dr. Karl-Thomas Neumann. „În plus, acesta continua o lunga traditie Opel de prezentare la salonul auto IAA a unor concepte de ultima generatie. În definitiv, Opel a fost primul producator auto din Europa care a creat un concept si l-a prezentat publicului la salonul auto IAA din 1965.”În rândul producatorilor auto europeni, Opel are cea mai lunga traditie în prezentarea la Salonul Auto de la Frankfurt a conceptelor ce înglobeaza idei futuriste si inovatoare. Nu la toate saloanele auto IAA au fost prezentate concepte Opel, dar multe dintre acestea au reprezentat repere importante, exprimând sau anticipând tendinte.Urmeaza o prezentare pe scurt a celor mai importante concepte Opel care lansate în premiera la Salonul Auto de la Frankfurt în ultimii cincizeci de ani:   Conceptul, etapa preliminara revolutionara pentru productia de seriePrimul concept din toate timpurile a fost lansat de compania mama a Opel, GM. În 1938, GM Design a creat modelul Buick „Y-Job”, un autovehicul care nu era destinat productiei de serie, ci constituia doar un prilej de etalare de noi tehnologii si idei de design. În timp ce în Europa doar producatorii de caroserii au creat si prezentat pâna acum modele cu design futurist, Opel a fost primul producator auto care si-a demonstrat puterea inovatoare cu un concept creat în întregime în propriul centru de proiectare: acesta a fost Experimental GT,  care a fost prezentat în premiera la salonul IAA de la Frankfurt, în 1965. Opel Experimental GT reprezenta un concept inovator al unui autovehicul de vis, accesibil si sportiv. Acesta a fost primit cu entuziasm de presa si public si, dupa doar trei ani, conceptul a devenit realitate: Opel GT din 1968 a fost primul concept european care a intrat în productia de serie, un model pentru industria auto.La scurt timp dupa acesta, Opel a mai facut un pas înainte: în 1969, producatorul auto din Rüsselsheim a prezentat conceptul Opel CD la salonul auto IAA, un Gran Turismo pur-sânge având la baza tehnologia modelului Opel Diplomat. Acest concept a fost îmbunatatit ulterior, fiind în final fabricat în serie mica.Conceptele Opel din anii 1960 au avut un succes atât de mare încât, dupa câtiva ani, au început si alti producatori concurenti sa creeze si sa prezinte propriile creatii.Nu doar autovehicule de exceptie, ci si lideri în tehnologieÎn perioada primei etape de dezvoltare a conceptelor Opel, în lumina reflectoarelor erau modelele coupé elegante si emotionale, dar prima criza a petrolului din 1973 a adus în prim plan subiecte noi, cum ar fi consumul de carburant, aerodinamica si eficienta în general, inclusiv siguranta si interiorul.Acest lucru s-a reflectat pentru prima data în modelul Opel GT2, care a uimit vizitatorii salonului auto IAA din 1975 cu forma sa ascutita futurista si usile culisante. Interiorul era, de asemenea, inovator pentru vremea respectiva: scaunele tip bucket erau fabricate din componente individuale din material plastic-spuma poliuretanica, postul de conducere era alcatuit din module interschimbabile cu afisaje digitale si exista chiar si un computer de bord.Vehiculul studiu TECH 1 a reprezentat o alta creatie care a facut senzatie la salonul IAA din 1981. Având o parte frontala si o silueta cu linii cursive care au inspirat prima generatie a modelului Omega ce a fost lansata cinci ani mai târziu, TECH 1 a impus noi standarde în domeniul aerodinamicii, cu un coeficient aerodinamic de 0,235. Iar interiorul era la fel de revolutionar: instrumentele electronice digitale si tastele tactile controlau toate functiile, cu exceptia frânelor, acceleratiei si ambreiajului.La începutul anilor 1980, comerciantii, designerii si inginerii au început sa se axeze pe autovehicule accesibile de dimensiuni reduse, care ofereau unor clienti noi, în special tineri, femei si locuitori ai centrelor urbane în plina dezvoltare, posibilitatea de a avea acces la mobilitatea individuala.La salonul IAA din 1983, Opel a prezentat conceptul Opel Junior. Acesta avea o lungime de 3,41 metri, fiind cu 21 de centimetri mai scurt decât prima generatie a modelului Corsa, care fusese lansat cu doar un an în urma. Privind retrospectiv, modelul Junior poate fi considerat precursorul campionului actual al personalizarii, autovehiculul elegant de oras ADAM. Acesta oferea o multime de idei pentru interior, de la instrumentele ce puteau fi schimbate cu usurinta si pâna la husele scaunelor ce puteau fi transformate în saci de dormit si un sistem de navigatie absolut vizionar, iar astazi modelul Opel ADAM este cel mai bine conectat autovehicul de dimensiuni reduse.Dupa ce au fost anuntate viitoarele standarde europene stricte privind emisiile (precum standardul Euro 4 pentru 2005), departamentele Opel de Inginerie Avansata si Design au înteles cum trebuie sa arate autovehiculul compact mai ecologic al viitorului. Acestia si-au prezentat primul rezultat al efortului de proiectare la salonul IAA din 1999: modelul Opel G90 Concept cu emisii extrem de reduse. G90 cântarea doar 750 de kilograme. Numele sau era foarte elocvent: datorita greutatii reduse, unui motor pe benzina de ultima generatie cu 3 cilindri si unui coeficient aerodinamic foarte mic, de 0,22, autovehiculul atingea o valoare a emisiilor de CO2 de numai 90 g/km.În 2001, Opel a sfidat cu îndrazneala regulile pentru autovehiculele conventionale de dimensiuni reduse cu Frogster Concept, un autovehicul „nebunesc, sexy si modern”. În locul unui acoperis obisnuit, acesta avea o jaluzea solida, cu actionare electrica.  Datorita celor patru scaune rabatabile în mod individual, soferul putea transforma modelul Frogster într-un roadster, o decapotabila sau o camioneta prin simpla apasare a unui buton.Doi ani mai târziu, Opel a prezentat la salonul IAA din 2003 un concept complet nou, modelul Insignia. Acest concept de înalta calitate nu a contribuit numai cu numele la noua generatie de clasa superioara a modelului Opel din anul 2008: limbajul sau de design a avut, de asemenea, un impact considerabil asupra urmatoarelor modele Opel care au intrat în productia de serie, la fel ca cel avut de conceptul Monza pentru viitor. Conceptul Insignia avea un design progresiv si elegant, fiind echipat cu inovatii cum ar fi tehnologia de iluminare LED si mecanisme cu pantograf pentru deschiderea usilor din spate.Echipare cu sisteme de propulsie electrice adecvate pentru utilizarea zilnica în secolul 21Având în vedere preocuparea permanenta a producatorilor auto de a spori eficienta si de a gasi modalitati de propulsie mai ecologice, cele mai recente concepte Opel s-au axat foarte mult pe mobilitatea electrica.Conceptul prezentat la salonul IAA din 2007, Opel Flextreme Concept, a constituit un reper important în dezvoltarea sistemelor de propulsie electrica prin arhitectura sa inovatoare E-Flex. Ideea de baza era ca navetistii sa poate calatori cu zero emisii de CO2 în modul complet electric pe distante de pâna la 55 de kilometri, utilizând bateria litiu-ion a autovehiculului. Un motor diesel cu cilindree redusa urma sa asigure producerea energiei electrice pentru extinderea autonomiei autovehiculului, acesta putând sa parcurga fara oprire distante de sute de kilometri. Se estima ca conceptul Flextreme va avea emisii de 40 g de CO2/km sau chiar mai mici, cu un consum de carburant de numai 1,54 l/100 km (în conformitate cu procedura de testare europeana ECE R101 pentru autovehicule cu autonomie extinsa). Designul partii frontale a conceptului Flextreme a inspirat modelul Opel Ampera, care a fost lansat în 2011 si a primit titlul de Masina Anului 2012 datorita tehnologiei similare cu a acestuia.Cel mai recent capitol din istoria conceptelor Opel de la salonul IAA a fost scris de modelul RAK e, în 2011. Autovehiculul experimental cu constructie inteligenta de greutate redusa demonstra, prin costurile minime pentru energie, faptul ca mobilitatea electrica prezentata în mod atragator poate fi accesibila si pentru soferii tineri, începând cu vârsta de 16 ani.Iar Opel lucreaza intens la urmatorul capitol al conceptelor vizionare. Rezultatul: conceptul Opel Monza va fi expus în cadrul celei de-a 65-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt începând cu 12 septembrie 2013 (10 -11 septembrie fiind zilele dedicate presei). Cu conceptul Monza, Opel paseste în noua era a mobilitatii individuale si conectate.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *