Conceptul Opel Flextreme GT E

img
Home / Stiri si noutati auto / Conceptul Opel Flextreme GT E

Conceptul Opel Flextreme GT E
– Design expresiv condus de performante ecologice eficiente- Sistemul de propulsie alternativ demonstreaza versatilitatea tehnologiei inovatoare E-REV a marcii Opel
Geneva/Rüsselsheim. Opel îsi va dezvalui conceptul Flextreme GT/E la a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva (4 – 14 martie) aducând înca o acreditare a statutului de lider al tehnologiei ecologice detinut de companie. Designul expresiv si performanta eco eficienta se reunesc, totul fiind proiectat cu precizie germana.
Electricitatea joaca un rol principal în cadrul strategiei Opel de a obtine o independenta mai mare fata de combustibilii fosili. Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreaza cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsa (E-REV) poate fi utilizata la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum si la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera.
Opel denumeste aceasta strategie „e-mobilitate nelimitata”. Ea consta în adaptarea sistemului de propulsie de înalta eficienta E-REV si depasirea limitelor impuse de alimentarea exclusiva de la baterie, fiind destinata autovehiculelor din toate segmentele pietei auto. Flextreme GT/E demonstreaza ca, pentru a beneficia de emisii zero de CO2 în stilul Opel, dimensiunea nu conteaza. 
Gratie designului, conceptul Opel Flextreme GT/E îndeplineste coeficientul aerodinamic propus de numai 0,22, care ajuta la atingerea unei viteze de peste 200 km/h, precum si la conservarea energiei si extinderea autonomiei de deplasare. Trasaturile de exceptie includ o garda la sol joasa si o structura lata, lumini fata si spate în forma de aripa, partea frontala si grila radiatorului distinctive, montanti C cu design cursiv si o caroserie puternica, cu forme sculpturale.
„Conceptul Flextreme GT/E prefigureaza lucrurile care vor veni în viitor de la Opel”, a declarat Frank Weber, Vice-Presedinte Planificare Organizationala si Produs. „Îndraznet, expresiv si extrem de eficient, acesta reprezinta strategia de produs pe care o vom utiliza pentru toate autovehiculele noastre viitoare, de dimensiuni mari sau mici, din toate segmentele pietei.”
Designul exterior exprima eficienta prin emotie
Proportiile joase, asemanatoare unui coupé, ale Flextreme GT/E exploreaza potentialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care îmbina maiestria sculpturala cu precizia germana, într-un ansamblu optimizat pentru eficienta aerodinamica.
Partea frontala cu caracteristici de design simple include o linie joasa a capotei si o sectiune extinsa în fata, încadrata de farurile cu LED-uri în forma de aripa, semnatura marcii. Acestea sunt sculptate adânc în aripile fata si în linia capotei. Noua grila a radiatorului de forma trapezoidala este îngusta, dar îndrazneata. Bara cromata proeminenta în forma de aripa poarta o emblema Opel de dimensiuni mari, care are si rolul de priza pentru încarcarea pachetului de baterii al conceptului Flextreme GT/E.
Partea superioara a grilei radiatorului este utilizata pentru admisia aerului de racire, cea inferioara fiind acoperita cu un panou translucid. Absenta unor fante de admisie suplimentare permite o parte frontala joasa, aerodinamica, asigurând si respectarea cerintelor viitoare de protectie a pietonilor.
Capota sculpturala, cu linia centrala purtând semnatura Opel, are pe ambele laturi fante longitudinale înguste, pentru a asigura evacuarea aerului din compartimentul motor. Aripile puternice si pasajele rotilor se curbeaza în caroserie, înspre spate.
Profilul conceptului Flextreme GT/E se distinge prin montantii C inovatori, scurtati. Acest design cursiv permite extinderea în spate a geamurilor sub linia arcuita a acoperisului, accentuând liniile fluide ale lateralului caroseriei. Caracterul dinamic al autovehiculului este subliniat si mai mult prin prezenta motivului lamei, caracteristic marcii Opel, acum o linie curbata impetuoasa care porneste de la baza montantului C catre partea inferioara a aripii fata.
Accesul în habitaclu este facilitat de usile spate cu balamale posterioare, o evolutie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generatie a monovolumului Meriva. Pentru a pastra un aspect armonios al exteriorului, toate mânerele usilor au fost înlocuite cu senzori de lumina. Când sunt acoperiti de mâna soferului sau a unui pasager, acestia deschid usile. Pentru a reduce rezistenta, oglinzile exterioare de pe usile din fata au fost, de asemenea, înlocuite cu mici camere video amplasate la baza montantilor A.
Linia spatelui include pasajele sculpturale ale rotilor, care subliniaza si mai mult garda la sol joasa si structura lata a conceptului Flextreme GT/E. Aspectul de coupé este completat de un hayon cu unghi de înclinare foarte mare, care integreaza blocurile optice spate în forma de aripa, cu LED-uri, preluând forma farurilor. La fel ca în cazul modelului Insignia Sports Tourer, hayonul are un design curbat în partile laterale, fapt care asigura un acces mai bun la portbagaj. Luneta adâncita este usor convexa, pentru a îmbunatati aerodinamica.
Transparenta panoului de sticla fixat în centrul acoperisului poate fi adaptata pentru a permite razelor soarelui sa încalzeasca interiorul în timpul iernii, dar capatând o nuanta închisa, pentru a mentine racoarea în timpul verii. Un canal amplasat în marginea inferioara a acoperisului are rolul de a raci suplimentar bateria si componentele electronice.
Gestionarea aerodinamicii si reducerea greutatii
Aspectul expresiv al conceptului Flextreme GT/E se îmbina cu eficienta executiei detaliilor de design. Datorita partii frontale de dimensiuni mici, înaltimii reduse a acoperisului (1308 mm) si partii de sub caroserie plate si acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulente minime.
Aerodinamica a fost optimizata printr-o serie de masuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ înguste, pentru a reduce rezistenta la înaintare, utilizându-se pneuri 195/45, cu rezistenta redusa la rulare. Insertiile simple, montate la nivel, ajuta de asemenea la minimizarea curentilor de aer. 
Admisia frontala de aer minima îmbunatateste circulatia aerului în fata autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeaza în sus catre spate, pentru a reduce si mai mult rezistenta la înaintare.
Conceptul Flextreme GT/E experimenteaza, de asemenea, potentialul modificarii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflata în spatele pasajelor rotilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime directioneaza curentii de aer de mare viteza în jurul spatelui autovehiculului, reducând si mai mult turbulentele.
Printre masurile de reducere a greutatii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare usoare, din material compozit cu continut de carbon, geamuri cu policarbonat si componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40%, care contribuie la scaderea consumului de energie si la sporirea autonomiei autovehiculului.
Propulsia inovatoare
Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreaza versatilitatea acestei tehnologii utilizând-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pâna la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.
Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pâna la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion în forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.
Totusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramâne fara sursa de energie. Micul generator/motor pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, în cazul în care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa peste 500 de kilometri, pâna în momentul în care se poate reîncarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.
Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la zero la 100 km/h în mai putin de noua secunde.
Conceptul Flextreme GT/E reprezinta înca o etapa în strategia Opel aflata în curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeaza tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsa, cu propulsie hibrida si cu celule de carburant.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *