Conceptul Kiyora la Salonul Auto de la Paris

img
Home / Stiri si noutati auto / Conceptul Kiyora la Salonul Auto de la Paris
/
23 Views

Bucuresti, 2 octombrie 2008 – Mazda dezvaluie astazi în premiera mondiala modelul concept Kiyora, în cadrul editiei 2008 a Salonului Auto de la Paris. Autovehiculul este conceput special pentru oras si indica directia pe care Mazda ar putea sa o urmeze în ceea ce priveste un viitor nou model de clasa mica. Alaturi de acesta, Mazda va mai expune în premiera europeana versiunea facelift a celui mai vândut roadster din toate timpurile – MX-5, modelul Mazda2 echipat cu un motor turbo diesel de 1,6l, precum si noul propulsor diesel de 2,2l. Tema de design pentru Kiyora (cuvânt care în limba japoneza înseamna “curat si pur”) a fost apa si a reunit concepte precum curatenie, sanatate si siguranta. Vehiculul are aspectul unei picaturi de apa, iar caracterul aerodinamic este amplificat de formele fluide ale liniei de design Nagare. Proprietatile aerodinamice ale modelului sunt ilustrate printr-un coeficient de rezistenta la înaintare foarte scazut, cu 10% mai mic decât al actualei Mazda2. Kiyora este în acelasi timp un autovehicul sportiv, aspect evidentiat de jantele de 18 inci. Conceptul beneficiaza de tehnologie de ultima generatie, panoul transparent care compune plafonul integrând celule care capteaza energia solara si o distribuie pentru functionarea instrumentelor de bord. Portierele si geamurile laterale reprezinta un element unitar si sunt realizate din mai multe straturi suprapuse de plastic transparent. Astfel, atunci când se priveste din exterior spre interiorul masinii apare o senzatie similara aceleia când se priveste prin apa. Interiorul vehiculului respecta acelasi concept al “apei”. Bordul “înconjoara” practic soferul si pasagerul din fata, oferind o senzatie de miscare a elementelor constitutive. Afisajul digital de pe bord este de tip touch-screen, iar la atingere creeaza aceeasi senzatie ca în momentul atingerii unei suprafete de apa cu degetul. Habitaclul integreaza si elemente ecologice, Kiyora fiind prevazut cu un filtru de carbon ce poate asigura detoxifierea aerului care patrunde în interior. Conceptul Kiyora se bazeaza pe o platforma complet noua dar si pe un nou tren de rulare. Acesta este echipat cu un motor de noua generatie de 1,3l DISI (injectie directa cu aprindere prin scânteie) si cu o cutie de viteze automata cu sase rapoarte. Cele doua elemente tehnice, împreuna cu structura usoara a vehiculului si cu performantele aerodinamice ridicate, permit rezultate excelente în ceea ce priveste consumul de combustibil si emisiile de CO2. Kiyora ar putea genera emisii de pâna la 90 g/km. Eficienta motorului este asigurata si de Sistemul Smart Idle Stop (SISS), capabil sa opreasca si sa porneasca automat motorul în functie de situatia din trafic în care se afla masina. Celelalte modele expuse în premiera europeana de Mazda la Paris aduc la rândul lor noutati majore. MX-5 beneficiaza atât de schimbari de design, cât si la nivel tehnic, fiind mai silentios la interior (nivelul zgomotului la interior în momentul în care plafonul este fixat a scazut cu 2,1 dB) si afisând performante dinamice mai ridicate. Motorul de 2l are acum o plaja de turatii mai larga cu 500 de rotatii pe minut, iar transmisia a fost si ea îmbunatatita. Noul motor turbo diesel de 2,2l va oferi trei nivele de putere, 125 CP si 310 Nm, 163 CP si 360 Nm si 185 Cp si 400 Nm. Aceste variante de motorizare vor putea livra si un consum redus de combustibil, variind în regim mixt de la 5,5l la 5,7l/100 km. Propulsorul va fi secondat de o alta premiera – motorul de 1,6l turbo diesel care va echipa modelul de clasa B oferit de Mazda. Acesta produce 90 CP si un cuplu de 205 Nm, reusind în acelasi timp un consum mixt de 4,2l/100 km si emisii de CO2 de 112g/km.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *