Citroen vrea victoria in Sardinia
Editia 2008 a Campionatului Mondial de Raliuri a ajuns in Sardinia pentru etapa a sasea a sezonului – Raliul Italiei Sardinia. Echipa Citroën Total va alinia la start doua modele C4 WRC ale echipajelor Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Martí, in timp ce echipa privata PH Sport, cu sprijinul tehnicienilor Citroën Sport, a pregatit de asemenea doua masini C4 WRC pentru echipajele Conrad Rautenbach/David Senior si Urmo Aava/Kuldar Sikk. Timp de multi ani, etapa italiana din Campionatul Mondial de Raliuri a avut cartierul general in Sanremo si se desfasura pe asfalt. Din 2004 raliul s-a mutat in Sardinia si se desfasoara pe macadam. In 2008, pilotii au de parcurs 344,73 km pe macadam impartiti in 17 probe speciale. Singura noutate este ultima speciala, programata la nord de Olbia, restul rutei fiind amplasata, la fel ca anul trecut, in sudul acestei localitati. Dupa patru vizite pe insula Mediteraneana, echipele si pilotii s-au familiarizat cu provocarile specifice din Sardinia, mai ales ca aceasta zona este si una in care echipele din WRC deruleaza diverse sesiuni de teste. Specialele de aici sunt foarte tehnice, inguste si presarate cu bolovani, deci viteza medie nu este foarte mare. In ciuda acestui aspect, orice greseala se plateste scump. Suprafata nisipoasa se modifica pe parcusul sfarsitului de saptamana si ordinea pe lista de start este extrem de importanta, pilotii care pleaca primii avand rolul de “curatatori”. Cele doua echipaje Citroën de uzina vor pleca de pe pozitia a doua, respectiv a cincea, a listei de start si vor incerca sa profite cat mai mult de acest lucru. Dupa victoriile din Sardinia, in 2005 si 2006, Sébastien Loeb si Daniel Elena au fost foarte aproape de cel de-al treilea succes consecutiv in 2007. Cu o masina setata perfect, cei doi s-au luptat pentru o pozitie de top, dar o greseala i-a scos din lupta pentru victorie. Sébastien Loeb nu vorbeste despre o revansa, dar si-a fixat ca obiectiv pentru Raliul Sardiniei clasarea pe cea mai inalta treapta a podiumului. „Nu sunt o persoana care traieste in trecut si incidentul din 2007 a fost uitat de mult. Este un raliu foarte selectiv, dar care-mi place foarte mult. Anul acesta trebuie sa vedem insa cum se vor comporta pneurile fara spuma run-flat”, a spus campionul mondial en-titre. Problema pneurilor nu este insa singura cu care s-ar putea confrunta Sébastien Loeb si Daniel Elena. „Am uitat deja si incidentul neplacut din Iordania. Eram pe prima pozitie, cu sanse mari sa ne marim avantajul in clasamentul general si acum suntem, din nou, la cinci puncte in spate. Vom incerca sa recuperam acest handicap inca din Sardinia si sunt spun asta bazandu-ma pe competitivitatea modelului C4 WRC pe suprafete diferite, dar si pe munca celor de la Pirelli in dezvoltarea pneurilor”, a completat Sébastien Loeb. Dani Sordo si Marc Martí s-au aflat multa vreme pe prima pozitie in Raliul Iordaniei si evolutia lor a adus puncte importante, in clasamentul constructorilor, pentru Citroën. Prin evolutia lor, spaniolii si-au demonstrat potentialul pe orice tip de suprafata si nu doar pe asfalt asa cum au facut-o pana acum. „E placut sa fii lider, dar nu e intotdeauna foarte usor”, admite Dani Sordo. “M-am simtit excelent la volan si timpii obtinuti mi-au dat foarte mare incredere. Cred insa ca lipsa de experienta si-a spus cuvantul. Rezultatul final a fost insa unul pozitiv pentru noi.” Chiar daca a castigat, in Junior WRC, etapa din 2005, iar in 2007 s-a clasat pe trei la general, Dani Sordo nu este foarte incantat de acest raliu. „Nu este etapa mea preferata. Va fi un raliu dificil in care pneurile vor juca un rol important. Nu stiu cum se va comporta versiunea dura a pneurilor Pirelli – pe care nu mai avem voie sa le taiem – aici. Cu cat faci mai putine pene, cu atat sansele tale sunt mai mari”, a adaugat Dani Sordo. Chiar daca Raliul Sardiniei nu se numara printre preferatele pilotului spaniol, obiectivul lui Dani Sordo este sa se claseze pe podium. Un rezultat care ar aduce constructorul Citroën mai aproape de titlul mondial in 2008.