top banci online straine

Citroen si Loeb incearca sa apere titlurile mondiale

img
Home / Stiri si noutati auto / Citroen si Loeb incearca sa apere titlurile mondiale

Dupa o scurta pauza, de doar sapte saptamani, pilotii Citroën sunt pregatiti pentru un nou sezon in Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa campania senzationala din 2008, care s-a finalizat cu 11 victorii din 15 etape plus cele doua titluri mondiale, Citroën revine pe probele speciale incepand cu Raliul Irlandei, prima etapa din sezonul 2009. La fel ca in anii precedenti, Citroën C4 WRC este masina pe care vor concura echipajele Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Marti. Raliul Irlandei, inclus pentru prima oara in WRC acum doi ani, nu doar ca revine in calendar anul acesta, dar este si etapa de deschidere a sezonului 2009. Traseul se intinde de la muntii din Sligo la lacurile din Fermanagh, cu probe speciale programate atat in Irlanda de Nord cat si in republica Irlandeza. Regiunea este recunoscuta pentru drumurile inguste si foarte denivelate, un teren care insa se potriveste modelului Citroën C4 WRC, tinand cont ca Sébastien Loeb si Dani Sordo au terminat pe primele doua locuri in etapa din 2007. Chiar si asa, echipa Citroën-Total incepe acest sezon stiind ca nimic nu este sigur, ca totul reincepe de la zero. Didier Clément, directorul operational – responsabil de modelul C4 WRC la raliuri, subliniaza doua aspecte importante ale etapei de debut: „In primul rand trebuie sa fim foarte atenti la vreme. Prognozele arata o vreme variabila cu multa ploaie. Temperaturile vor fi si ele aproape de punctul de inghet, deci nu putem scoate din calcul zapada si gheata. In aceste conditii pneurile Pirelli vor juca un rol extrem de important pentru ca nu putem alege decat intre pneurile PZero moi sau Sotto Zero de iarna fara cuie. Sesiunea de teste din Irlanda ne-a permis sa setam cele doua C4 WRC si sa evaluam potentialul ambelor tipuri de pneuri in conditii diferite. Suntem bine pregatiti, dar nimic nu se compara cu o cursa si abia atunci vom stii exact unde ne aflam din punct de vedere al performantelor. ” Modelul C4 WRC nu a suferit imbunatatiri majore, tehnic vorbind, dar au fost introduse unele sisteme menite sa contribuie la cresterea sigurantei membrilor echipajului. „Portierele sunt umplute cu o spuma cu densitate mare menita sa absoarba energia degajata in cazul unui impact. Din aceasta cauza nu se mai deschid geamurile laterale care sunt facute acum din policarbonat. Acest pas inainte, in ceea ce priveste siguranta, a fost posibil datorita colaborarii intense intre FIA si constructorii implicati in acest sport”, a explicat Didier Clément. Sébastien Loeb si Daniel Elena, care au castigat Raliul Irlandei in 2007, sunt bucurosi ca au ocazia sa concureze din nou aici. „La prima noastra participare aici conditiile au fost dificile, dar totul a mers bine pentru noi si rezultatul de atunci ne-a ajutat sa devenim campioni mondiali pentru a patra oara. Anul acesta sunt patru etape noi in calendar, care nu au fost in 2008, dar in care am concurat in 2007. Obiectivele noastre nu s-au schimbat. Dupa ce am cucerit cinci titluri mondiale consecutive imi doresc sa mai adaug inca o coroana in palmares. Va fi un sezon interesant si foarte disputat. Mikko Hirvonen este din ce in ce mai bun, iar Jari-Matti Latvala are un potential foarte mare. Mai sunt si ceilalti piloti care concureaza cu Citroën C4 WRC si aici ma gandesc desigur la colegul meu Dani Sordo, dar si la Chris Atkinson”, a spus Sébastien Loeb, inaintea startului in Raliul Irlandei. Francezul care a adunat 47 de victorii in mondialul de raliuri, un record absolut, se asteapta ca in Raliul Irlandei conditiile sa fie extrem de dificile. „Etapa are totul pentru a fi considerata una extrem de dificila. Am reusit sa optimizam stabilitatea masinii noastre in testele de dinaintea debutului de sezon, iar Dani simte si el acelasi lucru. Doar pe probele speciale vom stii insa care este exact raportul de forte si cat de eficienta a fost munca noastra”, a completat Loeb. Chiar daca pauza de iarna a fost foarte scurta, Dani Sordo este nerabdator sa urce din nou la volanul masinii sale. „La fel ca in anii trecuti sezonul incepe pe asfalt si aceasta este un lucru bun. Imi plac specialele din Irlanda, dar vremea va face ca acest raliu sa fie unul foarte dificil. OK, avem de ales intre doua tipuri de pneuri, dar versiunea Sotto Zero va putea fi folosita doar daca ninge. M-am pregatit intens pentru aceasta etapa si sper sa obtinem un rezultat cat mai bun”, a spus pilotul spaniol. Dupa ce a cucerit mediala de bronz la finalul sezonului 2008, Dani Sordo si-a stabilit obiective mari si pentru acest sezon. „Voi incerca sa adun cat mai multe puncte in clasamentul constructorilor pentru Citroën si mi-am propus sa termin pe podium in clasamentul pilotilor. De ce nu, chiar un loc mai sus. Si, desigur, mi-as dori ca anul acesta sa castig prima mea etapa in Campionatul Mondial de Raliuri”, a adaugat Dani Sordo. In Raliul Irlandei 2009 isi va face debutul si noua echipa Citroën Junior. Cele trei modele C4 WRC vor fi pilotate de echipajele Chris Atkinson/Stéphane Prevot, Conrad Rautenbach/Daniel Barritt si Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, campionii mondiali din Junior WRC. Complementara cu echipa Citroën-Total, echipa Citroën Junior va contribui la cresterea vizibilitatii marcii in Campionatul Mondial de Raliuri, fiind in acelasi timp o rampa de lansare pentru tinerele talente. Echipajele Chris Atkinson/Stéphane Prevot si Conrad Rautenbach/Daniel Barritt vor puncta si in clasamentul constructorilor, in timp ce pentru echipajul Sébastien Ogier/Julien Ingrassia anul acesta va fi un sezon de acomodare cu noua masina.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *