Citroen la Salonul Auto de la Paris
Citroen la Salonul Auto de la ParisIndrazneala, creativitate si standarde inalte, acestea sunt valorile cheie ale marcii Citroën; o demonstreaza si modelele prezentate la Salonul Auto de la Paris. Fiecare dintre ele ilustreaza determinarea marcii de a evolua, urmarind ascensiunea sa catre piata premium si mentinand cresterea internationala in timp ce dezvolta tehnologii si inovatii pentru o noua abordare asupra mobilitatii.- Citroën isi continua evolutia spre piata premium. Linia DS, dinamica si atragatoare, s-a vandut in peste 250.000 de unitati in toata lumea. Linia distinctiva se diversifica prin lansarea modelului Citroën DS3 Cabrio, un vehicul cu soft-top care imbina toata punctele forte ale modelului DS3 – stil, placere la volan si spatiu – cu placerea de a conduce o decapotabila in zilele insotite. Soferul si pasagerii se pot bucura chiar si de cea mai mica raza de soare, plafonul putand fi coborat pana la viteze de 120 km/h. Alte puncte de tractie: DS4 si DS5 sunt disponibile in editie limitata Pure Pearl, cu stil ultrasofisticat. DS4 este disponibil acum in versiunea de motorizare HDi 160 cu cutie automata. In dorinta de a merge mereu mai departe, Marca propune clientilor liniei DS servicii exclusive prin Citroën DS Privilege Club. In plus, Citroën evolueaza spre segmentul premium si cu gama C, fapt evidentiat de lansarea modelului Citroën C4 Aircross si a noului C3 Picasso, care isi va face debutul la Paris. Modelul C3 Picasso s-a vandut in peste 320.000 de unitati si continua sa iasa in evidenta datorita stilului curajos si arhitecturii inovatoare.- Procesul de internationalizare a Marcii se accelereaza, mai ales prin lansarea a doua sedanuri: Citroën C4 L si C-Elysée. Noile modele, care vizeaza piete internationale in continua crestere, vor fi prezentate in timpul zilelor pentru presa din cadrul Salonului de la Paris. Concepute in Franta cu ajutorul echipei internationale Citroën, ambele modele se bucura de experienta Marcii in ceea ce priveste stilul, tehnologia, dezvoltarea si calitatea. Citroën isi subliniaza statutul de marca internationala si prin lansarea liniei DS in China, America Latina si Rusia. Linia DS, care reprezinta o doza concentrata de lux francez datorita stilului unic al modelelor sale, continutului emotional si nivelului ridicat de creativitate si rafinament, reprezinta un ambasador perfect al caracterului international al marcii.- Citroën face progrese si in domeniul mobilitatii durabile, datorita unor tehnologii si inovatii accesibile si utile in viata cotidiana. Lider european in ceea ce priveste emisiile scazute de CO2 cu o medie de 124.6 g/km de CO2, Marca propune o gama de motoare din ce in ce mai eficiente, printre care e-HDi 70 Airdream cu cutie de viteze pilotata, care emite doar 87 g/km of CO2, pentru modelul Citroën C3, precum si noile motoare pe benzina PureTech. Citroën ofera deja tehnologia hybrid diesel de ultima generatie pe modelul Citroën DS5 Hybrid4, care reprezeinta 20% din vanzarile modelului DS5, impreuna cu tehnologia full-electric, regasita pe modelul C-ZERO. Citroën merge mai departe propunand in cadrul Salonului de la Paris conceptul DS3 Electrum, care ofera tehnologia full-electric si o arhitectura inovatoare. Citroën a dezvoltat si un nou concept de mobilitate, denumit Citroën MULTICITY. Lansat in Germania in acest an printr-un serviciu de carsharing C-ZERO in Berlin, MULTICITY s-a dezvoltat si in Franta cu noi servicii inedite: inchirieri masini intre persoane fizice si carpooling.Pentru a ilustra aceste 3 axe majore, marca a creat Numéro 9 concept car. Prezentat la Salonul Auto de la Beijing, Numéro 9 exprima ambitia Citroën de a se dezvolta pe plan international, dar indica si directia viitoare a marcii, prin design si tehnologiile incorporate, prezentate pentru prima oara la Salonul Auto de la Paris 2012.EVOLUTIE SPRE SEGMENTUL PREMIUMVITALITATE SI FARMEC PENTRU LINIA DSPremiera mondiala: Citroën DS3 Cabrio. Placere non-stop.Citroën imbogateste linia DS cu un nou model. In cadrul Salonului Auto de la Paris, marca prezinta noul Citroën DS3 Cabrio, care se remarca prin arhtitectura inteligenta ce transforma calatoria la bordul acestui cabriolet intr-o adevarata placere, profitand in acelasi timp de orice raza de soare.Citroën DS3 Cabrio este, in primul rand, un adevarat DS3, detinand toate atuurile modelului care-i sta la origine, precum designul indraznet, rafinament pana la ultimul detaliu si placerea la volan.CITROËN a ales o solutie tehnica moderna pentru a sublinia caracterul unic al modelului si pentru a retine toate senzatiile rutiere oferite de modelul original. Contribuind la efortul de personalizare, sunt disponibile trei variante de soft top: negru, albastru Infini si DS Monogramme. DS3 cabrio conserva si nivelul de sofisticare al liniei DS, cu semnatura luminoasa 3D inovatoare si un sistem original de deschidere a portbagajului.DS3 Cabrio aduce o schimbare in segmentul cabrio prin 3 atribute unice:- Plafonul retractabil electric pana la viteza de 120 km/h- 5 locuri reale oferite- Cel mai mare portbagaj din segmentDS3 Cabrio, produs la uzina Poissy din Franta, va fi lansat la inceputul lui 2013. O versiune care emite doar 99 g/km de CO2 va fi disponibila inca de la lansare. Citroën DS4 si DS5 in editie limitata Pure Pearl Citroën lanseaza doua modele noi si sofisticate, DS4 si DS5 Pure Pearl edition. Ambele sunt de culoare alb cu efect perla, cu detalii cromate si jante de 18 inchi. Pure Pearl editie limitata este impresionanta in special la interior, datorita tapiteriei de piele tip bratara de ceas – o caracteristica cunoscuta a liniei DS – si a culorii Criollo cu cusaturi albastre.Din punct de vedere al echiparii, editiile limitate sunt dotate cu navigatie eMyWay, faruri adaptive cu Xenon cu functie dubla si stergatoare, senzori de parcare fata si spate, precum si sistem Citroën eTouch.In premiera mondiala, modelul DS4 Pure Pearl este propulsat de motorul HDi 160 CP cu cutie automata. Propulsorul atletic si rafinat se potriveste perfect dinamismului si sofisticarii modelului DS4.GAMA EXTINSA SI REINNOITANoul Citroën C3 Picasso, noua generatie de “space box” Noua generatie a modelului Citroën C3 Picasso, a carui generatie anterioara care s-a vandut in peste 320.000 de unitati, este mai distinctiv ca niciodata, datorita stilului curajos si arhitecturii inovatoare.Noile caracteristici de design includ o noua bara fata cu logo-ul nou al marcii, alaturi de luminile de zi LED pentru o senzatie de sportivitate. Sunt disponibile de asemenea 2 noi culori de caroserie, alb Nacré si albastru Encre, alaturi de o noua tapiterie (o noua stofa pentru nivelul Confort si optional piele Mistral Caludia). C3 Picasso este disponibil acum si cu jante de aliaj de 15 si 16 inch.Noul C3 Picasso este disponibil cu sistemul de navigatie eMyWay care include proza jack si conexiune USB, precum si un kit hands-free Bluetooth. Sistemul poate fi legat la o camera video spate pentru a facilita manevrele de parcare. Alte noi caracteristici includ faruri de ceata cu functie de iluminare in viraj, o oglina interioara electrocroma si o consola centrala cu lumina ambientala cu LED. Citroën C4 Aircross, o interpretare moderna a SUV-ului modern Citroën si-a largit gama cu un nou model menit sa aduca noi clienti dintr-un segment in crestere. Citroën C4 Aircross, lansat in aprilie, reinterpreteaza SUV-ul compact printr-o combinatie de design, cu accente puternice si elegante, inovatie tehnologica si o gama cuprinzatoare de echipamente. Disponibil cu tractiune pe doua sau patru roti si un motor HDi 115 cu emisii de CO2 de 119 g/km, noul model este perfect adaptat stilului de viata contemporan, in care aventura este parte din cotidian.DEZVOLTARE INTERNATIONALA ACCELERATACITROËN C4 L: ENERGIE POZITIVAVersiunea “Lounge” a modelului Citroën C4 tinteste segmentul de top al pietelor internationale. Lansat la inceputul anului 2013 in China si apoi in Rusia, Citroën C4 L extinde familia C4 si este foarte consistent in filozofia sa „energie pozitiva” datorita stilului sau prestigios si contemporan, nivelului foarte ridicat de confort oferit la bord, a tehnologiilor incorporate, sigurantei si performantelor oferite.CITROËN C-ELYSÉE: MODERN, SPATIOS SI ROBUSTCitroën C-Elysée beneficiaza de intreaga experienta Citroën in tehnologie si design. Stilul sau ofera un raspuns exact la nevoile consumatorilor care sunt in cautarea unui sedan atractiv, la un pret convenabil. Programat pentru lansare la sfarsitul anului 2012, acesta demonstreaza experienta marcii in ceea ce priveste trenul de rulare, a calitatii si a tehnologiei, ilustrate de noul motor VTi 72, conceput pentru performanta, consum redus si fiabilitate. Citroën C-Elysee a fost conceput, in primul rand, pentru nevoile pietelor internationale.LINIA DS CA BRAND INTERNATIONALLinia DS s-a dovedit un succes de necontestat cu vanzari de peste 240.000 de unitati. Ca un manifest al luxului in stil francez, linia ii permite marcii Citroën sa isi intareasca reputatia ca brand global, prin castigarea noilor clienti pe piete internationale.China cea mai mare piata auto la nivel mondial, numarul doi pentru marca Citroën si prioritatea principala in strategia de crestere a marcii. DS4 si DS5 au fost lansate aici pe 28 iunie si vor fi urmate curand de DS3. Pentru a acompania aceste trei lansari, Citroën tinteste sa deschida 80 de Showroomuri DS pana la sfarsitul anului 2013.In paralel, linia DS s-a lansat si in Rusia, DS4 si DS5 urmand modelului DS3, precum si in America Latina unde Citroën DS3 a fost lansat in Brazilia, in luna iunie. Marca va lansa Citroën DS5 in Brazilia in luna octombrie, in acelasi timp cu Salonul Auto de la Sao Paulo, unde va fi prezent si DS4.“CREATIVE TECHNOLOGIE” PENTRU O NOUA ABORDARE ASUPRA MOBILITATII DURABILEEFICIENTA IMBUNATATITA CU O NOUA GAMA DE MOTOARE PE BENZINA Marca este puternic determinata sa reduca emisiile de gaze si este, in acest moment, liderul european in ceea ce priveste emisiile de CO2. In cadrul Salonului Auto de la Paris, Citroën va lansa noua familie de motoare pe benzina in 3 cilindrii, denumite PureTech. Noile propulsoare, cu cilindree de 1.0 si 1.2 litri, sunt foarte performante. Cu putere maxima de 50 si 60 kW (68 si 82 CP), acestea ofera consum de carburant si emisii de CO2 de foarte reduse, de 4.3 si 4.5 l/100km, precum si 99 pana la 104 g/km. Motorul VTi 68 va fi disponibil pe Citroën C3 si VTi 82 pe CitroënC3 si DS3.MOTOARE DIESEL MAI CURATECitroën propune o gama de motoare HDi de inalta-performanta care incorporeaza tehnologii inovatoare precum e-HDi micro-hybrid si sistemul extrem de eficient Stop&Start. Marca a lucrat ani intregi pentru a obtine un asemenea nivel de eficienta. Citroën a facut un nou pas inainte in acest domeniu prin tehnologia Hybrid4 pe DS5.TEHNOLOGIE FULL-ELECTRIC PENTRU VIATA COTIDIANAModelul full-electric conceput de Citroën, C-ZERO, are consum zero de carburant si zero emisii poluante, zero CO2 si zero poluare fonica.Marca accepta o noua provocare C-ZERO: Odiseea Electrica. Primul tur al Pamantului intr-o masina electrica produsa in serie care a pornit de la Strasburg pe 11 februarie 2012. „Daca putem conduce o masina electrica in jurul lumii, o poti folosi cu siguranta zi de zi!” declara Xavier Degon si Antonin Guy, echipa care a parcurs Odiseea Electrica. Acest duo revine si va intalni publicul la Salonul Auto de la Paris, la standul Citroën.Dar aventura electrica a marcii nu se opreste aici…CITROËN DS3 ELECTRUM: MASINA DE ORAS “PLUGGED-IN”Citroën dezvaluie in cadrul Salonului Auto de la Paris concept car-ul DS3 Electrum, care foloseste tehnologia full-electric si prezinta o arhitectura inovatoare. Tehnologia folosita de masina de oras „plugged-in” si „electrificata” (2 x 65 kW) asigura performanta consistenta a modelului DS3, alaturi de emisii zero, o autonomie de 120 km in ciclu urban si confort la bord, cu zgomot zero. Respectand total spiritul DS3, modelul DS3 Electrum este un vehicul full-electrc care este placut de condus si dovedeste ca a fi ecologic nu este similar cu monotonia.Trenul de rulare al modelului DS3 Electrum are arhitectura inovatoare si non-intruziva. Cu doua motoare de 65 kW localizate pe puntea fata, masina isi mentine acelasi volum interior si al portbagajului. Aceasta evolutie permite electrificarea modelelor cu combustie interna existente. DS3 Electrum include o baterie Panasonic de 17.5 kWh si o priza de incarcare localizata sub busonul de alimentare clasic, pentru statiile de incarcare rapida, ajungand la 80% in doar 30 de minute. O NOUA ABORDARE A MOBILITATII CU CITROËN MULTICITY Intr-o lume in continua schimbare, Citroën isi confirma ambitia de a deveni lider in mobilitatea sustenabila, care se imparte, prin website-ul Citroën MULTICITY. Dupa lansarea serviciului C-ZERO de car sharing de la Berlin, in parteneriat cu Deutsche Bank, marca a introdus doua noi servicii Citroën MULTICITY in Franta: folosirea aceluiasi automobil si inchirierea. Citroën a lansat o oferta speciala pentru C-ZERO in conditii excelente, ce consta intr-o inchiriere pe termen lung de 23 de luni si 20.000 km, permitand mai multor oameni sa devina ambasadori ai mobilitatii bazata pe a imparti. Initiativa s-a dovedit un succes foarte mare, cu primele 200 C-ZERO rezervate in doar cateva ore.NUMERO 9 CONCEPT CAR INDICA VIITORUL LINIEI DSConcept car-ul Numéro 9 subliniaza ADN-ul modelelor liniei DS. Adoptand o singura ruta creativa si folosind un stil unic, iese in evidenta datorita continutului emotional mare, a rafinamentului si a finisajelor exceptionale, a experientei de condus complet noi si a caracterului practic pentru viata de zi cu zi. Stilul carismatic al caroseriei reinterpreteaza conceptul shooting break si introduce o noua identitate frontala. Numéro 9 indica viitorul gamei DS si urmatoarele 3 modele: un sedan premium de segment C, un SUV si un model de lux incadrat in segmentul D.Alaturi de curaj, standarde inalte si creativitate, Numéro 9 ofera si cea mai avansata tehnologie. Propulsat de un sistem plug-in hybird, atinge performante uimitoare, cu o autonomie electrica de 50 km si o putere totala de 295 CP si emisii de doar 39 g/km de CO2. Performanta este imbunatatita mai mult de jantele Airflow cu lame care redirectioneaza aerul deasupra rotilor pentru a reduce turbulentele si consumul de carburant.Pentru Salonul Auto de la Paris, Citroën prezinta mai departe tehnologii care ar putea fi incorporate in acest concept car:- Lumini holografice care proiecteaza o holograma pe spatele modelului Numéro 9 pentru a alerta soferii sin spate care sunt prea aproape de masina, reducand astfel riscul de impact.- Asistenta la parcare ce foloseste ochi de pasare 3D cu doua camere de 180° in fata si in spatele vehiculului.- Un sistem de siguranta care imbina o camera si un sistem optic ce detecteaza obiectele in miscare si obiectele stationare, precum pietonii si masinile, si franeaza vehiculul in mod automat pentru a evita un impact.