top banci online straine

Citroen in raliul Ciprului

img
Home / Stiri si noutati auto / Citroen in raliul Ciprului

RALIUL CIPRULUI (12 – 15 MARTIE 2009): CULORI NOI, ACELEASI OBIECTIVE Caracteristica speciala a Raliului Ciprului, editia a treia a Campionatului Mondial de Raliuri FIA 2009, este ca se va desfasura pe o suprafata mixta. In prima zi, pilotii vor concura pe asfalt, iar urmatoarele doua pe macadam. Echipajele Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Marti vor incerca sa continue sirul de victorii ale echipei Citroën Total cu modelul C4 WRC, model care va aparea in aceasta etapa cu un design exterior modificat. Insula Cipru este situata in partea de est a Mediteranei si a gazduit pana acum, in perioada 2000 – 2006, sapte etape din Campionatul Mondial de Raliuri. Specialele pe macadam, pline de bolovani, i-au adus reputatia de a fi cel mai lent raliu din campionat. Pentru a reveni in calendarul competitional, organizatorii au resuscitat principiul de raliu mixt – asfalt/macadam – folosit ultima oara in Raliul Sanremo 1996. Anul acesta, prima zi din Raliul Ciprului se va desfasura pe asfalt, iar urmatoarele doua pe macadam. Sébastien Loeb si Daniel Elena au castigat acest raliu de trei ori (in 2004, 2005 si 2006) din cele patru participari si au ca obiectiv sa castige din nou. Daca reusesc, aceasta va fi a 50-a victorie pentru echipajul Citroën in Campionatul Mondial de Raliuri. Echipajul franco-monegasc stie insa ca, in ciuda succeselor de pana acum, victoria in Cipru va fi foarte greu de obtinut. „S-au schimbat foarte multe in ultimii trei ani si tocmai de aceea acest raliu trebuie tratat ca unul complet nou”, crede Daniel Elena. „Am mers in Cipru pe drumuri asfaltate, dar doar pe sectoarele de legatura dintre probele speciale, si, inca de atunci, am considerat ca in Cipru se poate organiza oricand un raliu excelent pe asfalt. Organizatorii ne-au asigurat ca specialele pe macadam nu vor mai fi atat de dificile ca cele din anii trecuti. In plus, trebuie sa luam in calcul si conditiile meteo pentru ca s-ar putea sa ploua in Cipru si atunci situatia este mult mai dificila.” Dupa ce intial s-a aratat incantat de ideea unui raliu mixt, Sébastien Loeb a devenit mai circumspect in ceea ce priveste formatul raliului si mai ales datorita faptului ca in prima zi se va concura cu pneuri Pirelli Scorpion de macadam. „E pacat ca lucrurile se fac doar pe jumatate. Vom lua startul pe asfalt cu frane, pneuri si suspensii care nu se potrivesc. Setarile modelului C4 WRC sunt foarte bune, dar mi-e teama ca va trebui sa avem foarte mare grija de pneuri pentru a evita penele. Va fi cu siguranta un raliu spectaculos pentru spectatori, care vor vedea multe masini derapand, dar nu cred ca va fi la fel de placut si pentru piloti. Faptul ca prima zi se desfasoara pe asfalt nu ne va incuraja sa atacam. Nu e niciun avantaj in acest lucru, mai ales ca vei curata apoi drumurile de macadam pentru cei din spate. Acestea fiind spuse, nu cred ca este o strategie pe care sa ne permitem sa o adoptam pentru ca vom fi primii la start. Obiectivul nostru este sa luam un avans cat mai mare in prima zi si apoi vom vedea”, a spus Sébastien Loeb.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *