Citroen in Raliul Italiei

img
Home / Stiri si noutati auto / Citroen in Raliul Italiei

Dupa succesul din Sardinia, echipajul Sébastien Loeb/Daniel Elena a ajuns la un numar record de 40 de victorii in Campionatul Mondial de Raliuri. In urma victoriei, Sébastien Loeb/Daniel Elena s-au apropiat la doar trei puncte de liderul clasamentului general. Echipa Citroën Total a inceput in forta editia 2008 a Raliului Italiei-Sardinia. Dupa cele 6 probe speciale, cu o lungime totala de 131,56 km, programate in prima zi, echipajele Sébastien Loeb/ Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Martí s-au instalat pe primele doua pozitii ale podiumului. In Sardinia acest lucru nu s-a dovedit insa un avantaj. Din cauza pozitiilor ocupate, cele doua echipaje Citroën au plecat primele pe probe si au curatat drumul pentru pilotii din spate. Ziua a doua, cea mai lunga a raliului, a fost una plina de satisfactii dar si de frustrari pentru echipa Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au pastrat prima pozitie, in schimb Dani Sordo si Marc Martí au retrogradat pe locul 5. Ultima zi a Raliul Sardiniei nu a fost una de vacanta pentru echipajele Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena au fost obligati sa reziste inca 5 probe speciale atacurilor declansate de rivalii lor aflati la 29,4 secunde in spate. In aceste conditii, campionul mondial stia exact ce trebuie sa faca pentru a-si atinge obiectivul stabilit pentru cursa. „Vom pleca din nou primii,” a spus Sébastien, „deci lupta nu s-a decis inca. Vom vedea acelasi scenariu ca si ieri…”. Si intr-adevar, francezul a pierdut 10,3 pe PS 13, „proba care a fost mai lenta, ingusta, si foarte, foarte denivelata”, a spus el dupa speciala cu numarul 14 pe care a si castigat-o. „Am dat totul pe aceasta proba. Am franat cat mai tarziu posibil si am profitat de faptul ca speciala a fost mai lata si mai rapida.” Sébastien a inceput a doua bucla a zilei cu un avantaj de doar 23 de secunde, un avantaj suficient de mare pentru a obtine a 40-a victorie din cariera. „A 40-a victorie din WRC a fost una muncita. Sfarsitul de saptamana a fost plin de momente dificile, mai ales ca trebuia sa curatam drumul pentru cei din spatele nostru, dar pana la urma am reusit sa ne pastram un avans suficient de mare si, la final, sa castigam. Nu am facut nicio greseala aici, iar modelul C4 WRC s-a comportat excelent. Cu siguranta ca daca nu as fi castigat aici as fi fost foarte dezamagit. Acum sunt foarte fericit, nu doar pentru noi ci si pentru echipa. S-a vazut, inca odata, ca masina noastra este competitiva pe orice tip de suprafata si sunt sigur ca putem obtine rezultate la fel de bune si in etapele viitoare”, a mai spus Sébastien Loeb. Dani Sordo si Marc Martí au terminat raliul pe pozitia a 5-a dupa o lupta senzationala cu Gigi Galli. „Nu am reusit sa cresc ritmul pe probele speciale,” a comentat Dani. „Am incercat mai multe solutii, dar nu am reusit sa gasesc un set-up care sa-mi permita sa foloses la maximum potentialul modelului Citroën C4 WRC. Sunt putin dezamagit, dar sunt totusi multumit de performanta noastra din prima zi si de faptul ca am adunat puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor. Mai este mult pana la sfarsitul sezonului si sigur vom mai avea ocazia sa terminam pe podium.” „Sunt foarte fericit cu acest rezultat mai ales daca tinem cont si de contextul extrem de competitiv in care a fost obtinut. Este o recompensa pentru toti cei de la Citroën Sport,” a concluzionat Olivier Quesnel. „Sébastien si Daniel au meritat din plin sa castige. Am luptat pentru victorie de la start la sosire si asta cred ca spune totul despre competitivitatea noastra. Faptul ca am fost mereu primii a insemnat ca am curatat drumul pentru cei din spate, dar Sébastien si Daniel au trecut peste acest handicap si si-au trecut in cont a 40-a victorie cu Citroën. Maximul de puncte obtinut aici este extrem de important pentru ei si in lupta pentru titlul pilotilor. Dani si Marc au avut un parcurs bun iar punctele obtinute sunt importante in lupta pentru titlul constructorilor. Nu trebuie sa uitam nici de evolutiile bune ale echipajelor Urmo Aava/Kuldar Sikk (locul 8) si Conrad Rautenbach/David Senior (locul 13) in cele Citroën C4 WRC preparate de echipa PH Sport cu ajutorul tehnicicenilor de la Citroën Technologies.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *