top banci online straine

Citroen in Raliul Argentinei

img
Home / Stiri si noutati auto / Citroen in Raliul Argentinei

Citroen in Raliul Argentinei
 
 
Raliul Argentinei (23 – 26 aprilie, 2009)
5 victorii pentru Loeb, Elena si Citroën in 2009
Echipa Citroën Total a avut un sfarsit de saptamana perfect in Raliul Argentinei si a terminat pe primele doua pozitii din clasamentul general. Sébastien Loeb si Daniel Elena au ajuns la 5 victorii consecutive in 2009, dar si in Raliul Argentinei, iar Dani Sordo si Marc Marti au urcat pe locul secund in clasamentul general al pilotilor cu cele 8 puncte adunate in America de Sud.
Editia din 2009 a Raliului Argentinei a avut un inceput spectaculos cu sapte schimbari in fruntea clasamentului pe primele 9 probe speciale. Raliul a inceput, joi seara, cu super speciala de pe stadionul din Cordoba, castigata de Sébastien Loeb. Vineri, pe cele 8 probe speciale programate, s-a dat o lupta impresionanta intre Sébastien Loeb, Dani Sordo, Mikko Hirvonen, Jarri-Matti Latvala si Petter Solberg.
Dani Sordo a terminat prima zi in postura de lider, urmat de Hirvonen si Loeb, care a pierdut peste 10 secunde dupa ce a oprit motorul de doua ori pe o proba speciala. „Dezavantajul de a pleca primul a fost mai mare pe unele portiuni,” a spus Sébastien. „Dupa primele doua speciale de dimineata, am decis sa schimba setarea diferentialului si modul meu de a pilota. Este un raliu unde trebuie sa-i permiti masinii sa derapeze mai mult decat in mod normal. Nu e doar mai spectaculos pentru spectatori, ci obtii si timpi mai buni pe probe. Am mers la limita toata ziua, dar in final am pierdut timp in doua ace de par. O diferenta de 16 secunde nu este de nerecuperat, dar e o diferenta mai mare decat ma asteptam.”
„Nu voi merge cu nasul pe sus, acum ca sunt lider in Raliul Argentinei. Publicul de aici este fantastic.
Stiu ca nu voi avea o zi usoara sambata, dar raliurile nu sunt niciodata usoare. Singura mea optiune este sa atac”, a spus si Dani Sordo, in ultimul parc de service al zilei.
Ziua a doua din Raliul Argentinei a fost la dispozitia lui Sébastien Loeb care a preluat conducerea dupa ce a trecut fara greseala pe clasicele probe El Condor si Mina Clavero. Chiar daca a plecat primul la start, Dani Sordo a terminat ziua pe locul secund. „Este putin mai usor atunci cand nu pleci primul,” a admis Sébastien. „Totusi, nu cred ca faptul ca a curatat cineva drumul a jucat un rol la fel de important ca vineri. Pe unele portiuni a plouat si s-a format noroi, dar m-am simtit excelent si am reusit sa recuperez timpul pierdut. Singura problema a fost pe prima proba a zilei pentru ca am nu am notat in dictare o saritoare, pe o portiune rapida si am fost luat prin surprindere. Citroën-ul C4 WRC a sarit mult, dar, din fericire, am aterizat fara probleme.”
Dupa cele doua zile lungi, de vineri si sambata, echipajele ramase in cursa au avut duminica un program mult mai scurt. Cei 48 kilometri au fost impartiti in patru probe speciale diferite, plus super speciala de pe stadionul din Cordoba. Fara posibilitatea de a mai reveni in parcul de service intre probe, majoritatea echipajelor au preferat sa evolueze mai prudent. „E pacat ca trebuie sa pilotez defensiv pentru ca specialele de azi sunt foarte frumoase,” a spus Sébastien Loeb. „Sunt cateva saritori care, luate la viteza mare, sunt chiar distractive, dar a trebuit sa ramanem concentrati pentru a nu rata sansa unei noi victorii in Argentina.”
Chiar daca au evoluat mai prudent, Sébastien Loeb si Dani Sordo au terminat Raliul Argentinei pe primele doua pozitii facand spectacol pe stadionul din Cordoba. Dupa ce si-au trecut in cont a 52-a victorie din cariera, Sébastien Loeb si Daniel Elena i-au dedicat victoria lui Carlos Sainz, care a obtinut in Argentina al 26-lea succes din WRC la volanul unui Citroën Xsara WRC cu Marc Marti in dreapta sa. „S-au intamplat foarte multe de atunci,” isi aduce aminte Sébastien Loeb. „Noi am terminat pe doi dupa Carlos si Marc atunci. De atunci nu am mai pierdut niciodata aici in Argentina. Imi place foarte mult sa castig aici. Anul acesta am avut un inceput dificil si a trebuit sa mergem la limita pana sambata la pranz. Apoi situatia s-a schimbat in favoarea noastra cand Mikko Hirvonen a avut probleme. In Argentina e foarte usor sa faci o greseala si de aceea am ramas concentrat pana la final. Nu vroiam sa ratez totul in ultima zi. Am avut un sezon fantastic pana acum!”
Dani Sordo a terminat pe locul secund si a urcat pe pozitia a doua si in clasamentul general cu un punct avans fata de Mikko Hirvonen. „M-am simtit foarte bine pe tot parcursul acestui sfarsit de saptamana. Am obtinut inca o dubla ceea ce este perfect pentru intreaga echipa.
Obiectivul meu este sa-mi apar locul doi in clasamentul general”, a spus Dani Sordo.
„Acest raliu a dat posibilitatea tuturor celor din echipa sa straluceasca”, a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. „Acest raliu este foarte solicitant pentru componentele mecanice, dar cele doua modele C4 WRC au rezistat fara nicio problema. In plus, Sébastien si Dani au facut o cursa inteligenta si au reusit sa castige 15 din cele 23 de probe speciale. Nu au facut nicio greseala si acest lucru s-a reflectat in rezultatul final.Am meritat din plin aceasta dubla.”
Raliul Sardiniei, urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat in perioada 22 – 24 mai 2009.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *