Citroen castiga si titlul constructorilor in WRC
La finalul Raliului Marii Britanii, ultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri 2008, Citroën si-a trecut in palmares titlul mondial al constructorilor. Pentru constructorul francez acesta este al patrulea titlu mondial, dupa cele din 2003, 2004 si 2005. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat sezonul cu o victorie, in timp ce echipajul Dani Sordo/Marc Martí a terminat pe pozitia a treia. Dupa prima zi a Raliului Marii Britanii, ultima etapa din 2008 in WRC, Citroën Sport a facut un pas important spre castigarea celui de-al patrulea titlu mondial la constructori. Sébastien Loeb asi Daniel Elena au terminat ziua pe pozitia secunda, in timp ce colegii lor Dani Sordo si Marc Martí ocupau pozitia a sasea. In Raliul Marii Britanii si-a facut debutul, pe un Citroën C4 WRC, si campionul mondial al juniorilor Sébastien Ogier. Impreuna cu copilotul sau, Julien Ingrassia, acesta a fost lider timp de trei probe speciale, iar la finalul zilei s-a clasat pe pozitia a opta. Din cauza conditiilor meteo dificile, organizatorii au scurtat traseul din prima zi la mai putin de 50 kilometri. „Conditiile au fost foarte dificile. Puteam oricand sa iesim in decor. Faptul ca am plecat primii pe probe a fost un handicap major. Nu erau niciun fel de urme dupa care sa ne ghidam si nimeni care sa ne avertizeze unde este gheata. Am mers fara sa ne asumam riscuri majore. Pentru noi obiectivul este sa castigam titlul constructorilor pentru Citroën”, a spus Sébastien Loeb, la finalul primei zile a Raliului Marii Britanii. Ziua a doua a fost mai buna din punct de vedere meteorologic, iar echipajele Citroën Sport si-au continuat lupta pentru a-si atinge obiectivul. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua tot pe locul secund, diferenta fata de lider fiind de doar 7,3 secunde, iar Dani Sordo si Marc Martí au urcat pana pe pozitia a treia. „Conditiile au fost la fel de dificile ca si in prima zi. Masina noastra s-a comportat excelent si am putut tine un ritm foarte rapid. Suprafata nu a fost la fel de inghetata, dar asta nu a insemnat ca a fost mai usor pentru noi”, a adaugat Loeb, dupa cea mai lunga zi din Raliului Marii Britanii. Rheola Forest (PS16/18) si Margam Park (PS17/19) au fost ultimele speciale ale Raliului Marii Britanii. Complet inghetate, datorita temperaturilor de sub 0 grade Celsius din regiunea Swansea, cele doua probe au fost scena unui final de sezon perfect pentru Citroën Sport. Cu un deficit de doar 7,3 secunde fata de liderii raliului, Sébastien Loeb si Daniel Elena nu au renuntat la ideea de a castiga in Marea Britanie, iar Dani Sordo si Marc Martí vroiau sa termine sezonul cu o clasare pe podium. Ambele echipaje si-au atins, la final, obiectivele obtinand astfel si titlul constructorilor pentru Citroën Sport. Dupa primele doua speciale din ziua a treia, Loeb a redus diferenta la doar 1,4 secunde. Dupa o evolutie la fel de buna pe ultimele doua probe, campionul mondial din 2008 a reusit sa castige, fiind astfel primul francez care a triumfat in Raliul Marii Britanii. Pentru echipajul Citroën, Sébastien Loeb si Daniel Elena, aceasta a fost a 11-a victorie din acest sezon, un nou record in ceea ce priveste numarul de victorii intr-un singur sezon. „Faptul ca am castigat ambele titluri mondiale inseamna ca ne-am atins obiectivele stabilite la inceputul anului. Acestea demonstreaza ca brandul Citroën este capabil de absolut orice. As vrea sa felicit cele doua echipaje pentru modul in care s-au luptat anul acesta in Campionatul Mondial. De asemenea, as vrea sa-i felicit pe toti cei de la Citroën Sport pentru motivarea si profesionalismul de care au dat dovada. Inca o data, ei au facut o treaba senzationala. Modelul C4 WRC si-a demonstrat potentialul anul acesta stabilind noi standarde in domeniul tehnologiei si creativitatii”, a spus Gilles Michel, directorul general Automobiles Citroën. Olivier Quesnel, seful echipei Citroën Sport, nu s-a sfiit sa-si arate bucuria in timpul ceremoniei de premiere din Cardiff. „Dupa experienta minunata din Japonia unde Seb si Daniel au castigat titlul mondial al pilotilor, este fantastic ca putem trai inca un moment similar acum ca Citroën a castigat si titlul constructorilor. Faptul ca am obtinut acest titlu dupa un raliu atat de dificil este si mai placut. Acest raliu a fost unul foarte dificil, dur si disputat in acelasi timp. Ambele echipaje au fost foarte rapide, iar faptul ca au terminat pe podium demonstreaza, inca o data, cat de competitivi am fost in acest sezon. La inceputul anului ne-am fixat ca si obiective castigarea celor doua titluri mondiale. Le-am atins, ceea ce este minunat, dar nu avem inentia sa ne odihnim pe laurii victorie. Sezonul 2009 se apropie cu pasi repezi si dupa ce vom savura aceste momente, toti cei de la Citroën Sport vor incepe pregatirile pentru a apara cele doua titluri.” „Dupa ce am castigat cel de-al cincilea titlu in Japonia, Daniel si cu mine suntem foarte fericiti ca am obtinut, pentru Citroën, si titlul mondial al constructorilor. Nu cred ca exista o recompensa mai buna pentru aceasta echipa fantastica. Faptul ca am si castigat acest raliu este inca un bonus. Este cireasa de pe tort. Regulamentul care interzice echipajele de verificare a traseului si faptul ca ai voie sa mergi doar cu un singur tip de pneuri a facut ca acest raliu sa fie extrem de dficil. Faptul ca am reusit sa ajungem la sosire si sa mai si castigam este mai mult decat fantastic”, a adaugat la final si Sébastien Loeb. „Inainte de start am primit o misiune precisa si sunt incantat ca ne-am atins obiectivul cu stil. Pe tot parcursul acestui sezon am facut tot posibilul sa terminam in puncte pentru Citroën. Faptul ca acum, la finalul sezonului, Citroën a castigat si titlul mondial al constructorilor este cea mai frumoasa recompensa pentru toti cei din echipa care au muncit enorm de mult in acest an”, a spus si Dani Sordo, care a terminat sezonul 2008 pe locul trei in clasamentul general al pilotilor.