Chevrolet la Salonul Auto de la Paris 2010
Chevrolet la Salonul Auto de la Paris 2010
Chevrolet pregateste un adevarat festin la Salonul Auto de la Paris
• Premiere mondiale pentru Orlando, Aveo si Captiva• Premiera noii masini de prezentare Cruze hatchback• Autovehiculul electric Volt va avea în curând lansarea pe piata• Chevrolet si participarea la cursele de masini
Zurich. Patru premiere mondiale, tehnologia electrica revolutionara si expunerea cu mândrie a participarii cu succes la cursele de masini, toate vor alcatui savurosul program al marcii Chevrolet la viitorul eveniment Mondial de LAutomobile din Paris.
La Paris, Chevrolet are de comunicat stiri pentru aproape toate segmentele pietei de profil, organizând premiera mondiala pentru noul Aveo hatchback de dimensiuni reduse, remarcabilul Orlando MPV si Captiva SUV si o prima aparitie sub forma de masina de prezentare a modelului Cruze hatchback cu 5 usi.
Revolutionarul autovehicul electric Volt de la Chevrolet va avea, de asemenea, o prezenta puternica, cu câteva luni înainte de data de lansare pe pietele americane, în timp ce versiuni de serie si de curse ale modelelor Cruze si Corvette vor fi expuse una lânga cealalta, pentru a demonstra legatura intrinseca dintre succesul înregistrat la cursele de masini si dezvoltarea modelelor de serie.
„Paris 2010 este un eveniment unic pentru Chevrolet, cu patru premiere mondiale,” a declarat Wayne Brannon, Presedinte si Director General al Chevrolet Europe. „Standul Chevrolet reprezinta o avanpremiera a gamei de modele Chevrolet complet noi pe care clientii le vor vedea în showroom-urile noastre în anul centenarului marcii, 2011.”
Noul Orlando
Orlando reprezinta primul model Chevrolet din segmentul european al MPV-urilor de familie, o adevarata masina de familie care combina caracterul practic al unui autovehicul cu 7 locuri si interiorul flexibil cu remarcabilul design crossover. Orlando aduce o noua combinatie incitanta între functionalitate si atitudine în segmentul masinilor de familie, adoptând un aspect îndraznet, caracteristic Chevrolet, si un acoperis jos cu o silueta inspirata de modelele crossover.
În completarea designului exterior, Orlando are un interior modern, proaspat, cu multe functii inteligente precum dispunerea în stil „amfiteatru” a locurilor de pe al doilea si al treilea rând si mai multe compartimente de depozitare ingenioase. De asemenea, dispune de o suprafata de încarcare generoasa.
Când modelul Orlando va fi lansat pe piata în Europa, la începutul anului 2011, clientii vor putea alege între trei din cele mai recente motoare cu consum eficient de la Chevrolet: un motor pe benzina de 1,8 litri si doua motoare diesel de 2,0 litri cu performante diferite.
Noul Aveo
Noul Aveo cu 5 usi de la Chevrolet va aduce stilul „hot-hatch” în segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni, versiunea finala de serie aratând la fel de bine ca masina de prezentare Aveo RS expusa la Saloanele Auto de la Detroit si Geneva în acest an.
Noul Aveo a beneficiat de un program de dezvoltare european extins, care a avut drept rezultat un autovehicul care va satisface gusturile europene în ceea ce priveste designul si dinamismul. La fel ca în cazul modelului Spark, care a fost lansat în prima parte a anului, Chevrolet se asteapta ca noul Aveo sa atraga clienti mai tineri, pastrându-si în acelasi timp identitatea sa de hatchback practic, spatios, de dimensiuni mici.
Urmând sa fie lansat pe piata în Europa în vara lui 2011, noul Aveo este si mai lung si mai lat decât modelul actual. Are un interior spatios si prezinta, de asemenea, un volum de încarcare care se afla printre cele mai bune din segmentul sau. Totusi, noul interior al modelului Aveo nu s-a concentrat doar pe spatiu; panoul de instrumente inspirat de cel al motocicletelor, iluminarea de fundal de calitatea superioara si designul curbat al panoului de bord ridica autovehiculul la un alt nivel.
Va fi disponibila o gama completa de motoare pe benzina si diesel cu patru cilindri, încorporând VVT (sincronizarea variabila a supapelor), fazarea continuu variabila a celor doua came si tehnologia injectiei common rail. Pentru anumite motoare va fi disponibila optional si prima transmisie Chevrolet cu 6 viteze montata pe un autovehicul de mici dimensiuni.
Noul Captiva
Prezentând un nou design frontal, o gama de îmbunatatiri aduse interiorului si motoare si transmisii noi, noul SUV Captiva de la Chevrolet are premiera mondiala la Paris si urmeaza sa fie lansat la nivel european în primavara anului 2011.
Captiva a câstigat multi admiratori datorita designului sau exterior înca de la lansarea sa în 2006, iar cu ultimele modificari aduse pentru a reflecta directia distincta în materie de design a marcii Chevrolet, noul Captiva arata si mai atletic si hotarât. Patru noi motoare puternice, combinate fie cu o transmisie manuala, fie cu o noua transmisie automata cu sase viteze dovedesc faptul ca modificarile aduse modelului Captiva nu sunt numai la suprafata si vor ajuta la transmiterea mesajului ca noul Captiva ofera performante SUV contra unui pret rezonabil.
Introducerea noului motor pe benzina V6 cu cilindree de 3,0 litri si putere de 258 cp, cu injectie directa si sincronizare variabila a supapelor va face din noul Captiva unul dintre cele mai puternice modele SUV compacte de pe piata, în timp ce noile unitati diesel cu turbocompresor, cilindree de 2,2 litri si tehnologie common rail vor fi disponibile cu o putere de 163 sau 184 cp. Unitatea pe benzina cu cilindree de 2,4 litri si doi arbori cu came în chiulasa completeaza gama de motorizari, având o putere de 171 cp.
Dinamismul modelului Captiva a fost, de asemenea, îmbunatatit, prin modificari aduse sasiului, pentru a îmbunatati controlul caroseriei si caracteristicile de rulare si manevrabilitate. Controlul electronic al stabilitatii (ESC), sistemul de control al tractiunii (TCS) si sistemul de asistare la frânare (BAS) sunt dotari standard, Captiva oferind astfel un nivel înalt de siguranta.
În acelasi timp, interiorul noului Captiva prezinta o gama de dotari noi, incluzând tapiterii textile noi si ornamente interioare care îi confera un aspect de lux. Inginerii au îmbunatatit, de asemenea, acustica interioara pentru a reduce zgomotele provocate de vânt si cele din timpul rularii, permitând ocupantilor sa se bucure la maximum de noul sistem audio.
Masina de prezentare Cruze hatchback
Se asteapta ca nivelul de atractivitate la scara mondiala al modelului Chevrolet Cruze sa creasca si mai mult atunci când versiunea hatchback cu 5 usi se va alatura celei sedan în anul urmator. La Paris va fi dezvaluita o versiune de prezentare a noului hatchback.
Întrucât Chevrolet intentioneaza sa ofere un bun raport calitate/pret pe toate pietele principale, versiunea hatchback cu 5 usi va profita de succesul mondial în materie de vânzari al variantei sedan, deja disponibile în 70 de tari si care a depasit recent Aveo drept autoturismul cu cele mai mari vânzari la nivel international al marcii.
Cu atragatoarea si impetuoasa linie coupe a acoperisului si consola scurta în fata si în spate, noul Cruze hatchback are aceeasi postura dinamica precum versiunea sedan si va fi recunoscut instantaneu. Acesta de asemenea utilizeaza noul sistem de sasiu integral (BFI), care este completat de o adaptare finala la componentele sasiului. Capacitatea de încarcare a modelului hatchback este de aproape 400 de litri, acesta fiind dotat cu scaune rabatabile fractionat 60/40 în spate.
Noul Chevrolet Cruze hatchback cu 5 usi va fi lansat pe piata în Europa la jumatatea anului 2011, preturile si detaliile suplimentare urmând sa fie facute publice în apropierea datei de lansare.
Chevrolet Volt
Primul prototip al autovehiculului electric Chevrolet Volt a putut fi vazut la Salonul Auto de la Detroit cu doar trei ani în urma, Paris 2010 marcând ajunul lansarii modelului în SUA, unde Volt va fi comercializat pe piete selectate în doar câteva saptamâni. În onoarea aniversarii Centenarului Chevrolet de anul viitor, productia pentru Europa a modelului Volt urmeaza sa înceapa în 2011, primele unitati fiind disponibile în Europa înainte de trecerea în 2012.
Chevrolet Volt este un autovehicul electric cu autonomie extinsa, fiind diferit de un hibrid prin faptul ca rotile acestuia sunt în permanenta actionate electric. Volt utilizeaza energia electrica drept sursa primara si benzina ca sursa secundara, de rezerva, pentru a genera energie electrica. Autovehiculele hibrid au nevoie de ambele surse de energie – motor si baterie – pentru a oferi performante auto complete. De obicei, la un hibrid, motorul cu combustie este mai mare decât cealalta sursa de propulsie si genereaza majoritatea puterii necesare în timpul manevrelor de amploare.
Volt se deosebeste de alte sisteme de propulsie electrice sau hibride. Acesta se deplaseaza pe distante de pâna la 60 de kilometri cu energie electrica, depozitata într-o baterie litiu-ion de 16 kWh. Dupa descarcarea bateriei, un generator montat la bord produce energie electrica pentru a alimenta unitatea de propulsie electrica, sustinând în acelasi timp încarcarea bateriei, extinzând astfel autonomia modelului Volt la peste 500 de kilometri.
Pentru a încarca bateria, modelul Volt poate fi conectat la orice priza de uz casnic de 230 V, aceasta încarcându-se complet în trei ore.
„Contorul de eficienta” aflat pe panoul de instrumente ofera soferului informatii în timp real despre eficienta la rulare, în timp ce butonul cu simbolul frunzei verzi asigura accesul la utilizarea energiei de catre autovehicul, nivelul de încarcare si informatii despre energia consumata. Soferul va putea sa seteze programul de încarcare de la bord sau de la distanta, în functie de perioada din zi sau costuri.
Practic, modelul Volt este un hatchback conventional cu cinci usi si tractiune pe puntea fata, care ofera spatiu generos pentru patru pasageri si un portbagaj cu capacitate de 300 de litri. Cu un cuplu de 370 Nm, Volt poate atinge 100 km/h într-un interval impresionant de noua secunde si are o viteza maxima de 161 km/h. Comparativ cu sistemele de propulsie conventionale, cuplul instantaneu al modelului Volt confera senzatia unui motor V6 puternic.
Tehnologie împartasita: de la masina de curse la model de serie
Desi inginerul inventiv din Louis Chevrolet ar fi mândru sa marcheze cei 100 de ani ai companiei pe care a înfiintat-o în noiembrie 1911 prin lansarea productiei autovehiculului electric Volt, campionul de curse din el ar fi cu siguranta la fel de mândru de mostenirea de performante pe care compania le-a atins de-a lungul anilor si de modul în care aceasta experienta este valorificata în procesul de dezvoltare a modelelor de serie.
Doua dintre cele mai recente exemplificari ale acestui principiu vor fi expuse la Salonul Auto de la Paris sub forma modelului Corvette ZR1, alaturi de verisorul sau, masina de curse C6.R, care a concurat în cursa de 24 de ore de la Le Mans si în Seriile Americane Le Mans si Cruze sedan, care concureaza în prezent cu succes în cadrul Campionatului Mondial de Turisme, unde conduce înaintea ultimelor doua runde.