Chevrolet Spark un accesoriul perfect pentru un stil de viata urban
• Usor de parcat si de condus• Condusul este o placere• Sigura în interiorul si în afara orasului
Strazile aglomerate din orase sunt cel mai greu examen pentru orice autovehicul si orice sofer; cele mai mari provocari carora le fac fata soferii din întreaga lume nu apar la conducerea cu viteza pe circuitele de testare sau pe teren accidentat, ci la deplasarea în oras, care presupune circulatia în traficul aglomerat, gasirea unui loc de parcare si pastrarea calmului în freneticul haos urban.
Desi nimeni nu poate elimina stresul de a face naveta, Chevrolet Spark va face viata urbana mai usor de suportat, deoarece dotarile si manevrabilitatea sa îl transforma într-un autovehicul foarte versatil, adecvat chiar si pentru cele mai agitate stiluri de viata.
Proiectat înca de la început pentru a depasi provocarile mediului urban, modelul Spark ofera caracteristici de vârf pentru clasa sa în materie de spatiu generos, caracter practic, siguranta si confort; acesta a fost conceput pentru a se integra într-o amprenta la sol mult mai redusa decât sugereaza aspectul hotarât al autovehiculului. Cu o lungime de 3640 mm si o latime de 1597 mm, acesta se va strecura cu usurinta în spatiile urbane înguste însa, datorita consolelor sale scurte si designului inteligent al habitaclului, dimensiunile compacte nu fac compromisuri. Manevrabilitatea si agilitatea în mediul urban sunt îmbunatatite prin intermediul eficientului sistem de directie cu cremaliera si pinion al modelului Spark, reglat astfel încât sa ofere un cerc de bracaj la nivelul rotilor de doar 9,9 metri, cu doar putin peste trei rotiri ale volanului; raportul sau de demultiplicare redus transforma condusul în orase dintr-o sarcina grea într-o placere.
Indiferent daca este condus în oras sau la drum lung, un autovehicul cu aspect placut trebuie sa ofere o experienta de conducere la fel de placuta ca si aspectul sau. Din acest motiv, echipa care a proiectat modelul Chevrolet Spark s-a concentrat asupra unor elemente cheie care îi vor permite autovehiculului sa ofere performante dinamice la standarde ridicate.
Spark ofera caracteristici de manevrabilitate foarte sensibile, cu reactie rapida, care se bazeaza pe o structura foarte rigida a caroseriei, proiectate pentru a îmbunatati performantele dinamice si a oferi soferului un sentiment puternic de stabilitate, robustete si încredere în timpul rularii.
Suspensiile au o configuratie traditionala, însa eficienta: brate McPherson în partea frontala si o suspensie cu arbore compus (bara de torsiune) în spate, o combinatie care ofera caracteristici de manevrabilitate neutre si previzibile. Autovehiculul este agil în mediu urban si stabil la viteze de deplasare mai mari.
Spark este disponibil cu sistem de control electronic al stabilitatii, oferind un nivel exceptional de siguranta si avantaje din punct de vedere al manevrabilitatii, frâna electronica si control al tractiunii pentru frânarea anti-blocare precisa, precum si stabilitate exceptionala la miscarea de rotatie în jurul axei verticale.
La rotile din fata sunt montate discuri de frâna ventilate cu diametrul de 236 mm, iar la cele din spate sunt montate tambure de 200 mm. Spark este comercializat pe toate pietele europene cu sistem ABS cu patru canale, împreuna cu un sistem electronic de asistare a frânarii care aplica automat o forta mai mare asupra etrierelor atunci când este detectata o frânare de urgenta sau o miscare a pedalei de frâna.
Desigur, chiar si cel mai abil sofer, la volanul celui mai bun autovehicul din punct de vedere al performantelor dinamice, se poate afla într-o situatie în care coliziunea este inevitabila. Prin urmare, pentru un astfel de caz, Spark a fost proiectat de la bun început pentru a oferi un nivel înalt de siguranta pasiva.
Autovehiculul este fabricat, în proportie de aproximativ 60%, din otel de calitate superioara, cu niveluri de rigiditate diferite si zone de deformare controlata care absorb forta impactului. Barele compartimentului motorului si partea inferioara a sasiului sunt proiectate pentru absorbi energia de impact, mentinând simultan cele mai mari sarcini posibile în timpul coliziunii, în timp ce o zona de tranzitie din jurul bazei montantului A si al peretelui care desparte compartimentul motorului de habitaclu distribuie forta impactului spre partile laterale si nu spre habitaclu.
O zona de deformare similara este prevazuta în partea din spate, rezervorul de carburant si conductele sale fiind proiectate astfel încât sa fie minimalizata probabilitatea aparitiei unei fisuri. Energia suplimentara impactului din spate este absorbita de o traversa spate rezistenta, care asigura respectarea standardelor Chevrolet privind valorile atinse în timpul unei coliziuni din spate, standarde care sunt mai stricte decât cele obligatorii pentru industria auto.
Nivelul ridicat de protectie oferita ocupantilor este sporit si mai mult prin cele doua airbaguri frontale duble, airbagurile laterale tip cortina si airbagurile suplimentare pentru zona toracelui si abdomenului, montate în scaune, dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranta si sistemul de retragere a pedalelor, care retrage pedalierul pentru a evita ranirea ocupantilor în cazul unei coliziuni frontale, reducând astfel riscul aparitiei leziunilor în partea de jos a picioarelor.
Printre sistemele de siguranta se mai numara si centurile de siguranta cu fixare în trei puncte pentru toate cele cinci locuri, sistemul de fixare ISOFIX pentru montarea unui scaun pentru copii pe scaunele din spate si un sistem încorporat de protectie a pietonilor, care are rolul de a proteja capul victimei împotriva coliziunii cu punctele tari ale caroseriei sau ale blocului motor în cazul unui accident.
Rezultatele testului EuroNCAP nu sunt înca disponibile, însa Spark a fost supus unor testari interne si externe extrem de exigente care au confirmat respectarea celor mai stricte standarde; prin urmare, se estimeaza ca autovehiculul va obtine rezultate bune în urma acestui test.