Cel mai recent studiu Goodyear despre siguranta anvelopelor
Cel mai recent studiu Goodyear despre siguranta anvelopelorUn studiu al Goodyear Dunlop despre siguranta anvelopelor dezvaluie o “Europa Divizata” de o iarna sumbra Bucuresti, ianuarie 2011 – În timp ce tot mai multi conducatori auto germani si polonezi se pregatesc pentru o iarna grea, singurul raspuns din partea conducatorilor auto din vestul si sudul Europei este adesea sa spere si sa se roage ca zapada sa nu vina. În ciuda avertismentelor cu privire la venirea unui alt mare înghet, un studiu recent arata o „Europa divizata” între acele tari care trec la anvelope de iarna si cele care cred ca pot înfrunta furtuna oricum. Mai mult de jumatate din conducatorii francezi si belgieni, doua treimi din conducatorii spanioli si trei sferturi din cei britanici au recunoscut ca nu folosesc anvelope de iarna. „Unele tari cer prin lege utilizarea anvelopelor de iarna, altele stiu pur si simplu ca nu pot trece peste iarna fara ele”, a declarat Tom Delforge, Director de Comunicare al Goodyear Dunlop pentru Europa Orientul Mijlociu si Africa. „Anvelopele de iarna îmbunatatesc semnificativ aderenta si reduc distantele de frânare la temperaturi scazute deoarece, spre deosebire de anvelopele de vara, acestea nu îsi pierd elasticitatea. Acest lucru le permite sa mentina o tractiune mai buna la temperaturi scazute, precum si în conditii de carosabil umed, zapada, noroi si gheata”. Recomandarea specialistilor este sa se treaca la anvelope de iarna când temperaturile scad sub 7°C. „Ceea ce consideram mult mai îngrijorator a fost lipsa de cunoastere a impactului pe care îl au anvelopele asupra sigurantei. Europa este împartita remarcabil între statele care înteleg si carora le pasa si cele care nu au înteles, înca, acest lucru. Nu este surprinzator sa vedem guvernul Marii Britanii încurajând utilizarea anvelopelor de iarna în acest an si guverne precum Germania care chiar au înasprit legislatia privind anvelopele de iarna”. Anvelopele de iarna Goodyear si Dunlop au excelat la testele recente efectuate pe anvelopele de iarna din Europa, ocupând opt din cele noua pozitii de top în testele efectuate în Germania pe cele mai cunoscute marci de anvelope, asa cum este si cazul testului efectuat de automobil-club ADAC . La testul realizat de publicatia din Marea Britanie, Auto Express , a celor mai bine vândute automobile pe saptamâna, anvelopele Goodyear UltraGrip 7+ au obtinut pe zapada o distanta de frânare cu 25 m – lungimile a sase masini – mai scurta decât o anvelopa de vara. Rezultatele sondajului Goodyear Dunlop sugereaza ca multi conducatori auto din Europa subestimeaza legatura dintre alegerea anvelopelor si siguranta rutiera: unul din trei intervievati a recunoscut ca nu stie aproape nimic despre cum influenteaza anvelopele distanta de frânare a vehiculului sau aderenta acestuia pe sosea. Studiul a fost efectuat asupra unui esantion de 3500 de conducatori auto din Belgia, Franta, Germania, Italia, Polonia, Spania si Marea Britanie, în perioada 31 august – 9 septembrie. Interviurile au fost realizate în limba locala a fiecarei tari.