Cabrio coupe cu plafon retractabil integrat de sticla
Dupa peste un milion de modele VW cabrio din seriile broscuta, Karmann Ghia, Golf si New Beetle, la nivel mondial, este primul automobil de serie cu patru locuri cu un plafon cabrio, retractabil si coupé din cinci sectiuni (plafon CSC).
Un Hardtop care se pliaza compact si se remarca prin designul deosebit
Panorama placuta: Plafonul CSC care se deschide, respectiv se închide complet în 25 de secunde se remarca atât pe plan tehnic, cât si vizual. În primul rând: segmentul frontal este realizat transparent, cu aspect de sticla si, ca trapa conventionala, poate fi deschis separat sau poate fi ridicat cu 35 de milimetri. Chiar si închis, plafonul asigura o atmosfera luminoasa, prietenoasa si tinereasca la interior. În al doilea rând: gratie plafonului CSC cu unghi larg de deschidere, a fost posibila realizarea unei rame scurte a parbrizului modelului Eos. Acest element ofera un sentiment de cabrio autentic. În al treilea rând, se înregistreaza un avantaj la capitolul proportiilor, linia acoperisului este bine conturata, sectiunea posterioara musculoasa, fiind asigurata o ambianta de calitate superioara.
Un Volkswagen, doua segmente: Clientela pentru care este conceput modelul Eos este numeroasa, având în vedere ca acest cabrio coupé este pozitionat între clasa A si B. Exemplu pentru clasa A (clasa Golf): Eos se impune ca un model care ofera o calitate specifica clasei superioare B. În mod suplimentar, în raport cu multe modele concurente din segmentul A, Eos se evidentiaza prin spectrul superior de putere asigurat de propulsoare si prin tehnologiile de top, un exemplu în acest sens fiind cutia automata de viteze cu dublu ambreiaj DSG, un sistem de sonorizare Dynaudio si, bineînteles, plafonul CSC. Exemplu pentru clasa B (clasa Passat): chiar lungimea modelului Eos este ceva mai mica în raport cu anumite autoturisme concurente, ofera un interior la fel de spatios si, în orice caz, cel putin la fel de confortabil. O trapa de sticla nu poate fi întâlnita la clasa B la niciun cabrio de top, iar plafonul retractabil cu structura de otel este oferit de un singur model. De asemenea, Eos poate fi achizitionat la un pret mult mai avantajos. Altfel spus: acest model realizat de Volkswagen elimina granitele dintre clase.
Un concept consecvent
Design CSC: Închis, plafonul CSC formeaza un arc între sectiunea posterioara si parbriz. Astfel este obtinut un plafon autentic de coupé, care se remarca prin eleganta si sportivitate. Linia acoperisului este bine conturata, sectiunea posterioara musculoasa, iar ambianta este de calitate superioara. Si dupa deschiderea plafonului se constata de asemenea ca Eos este conceput special ca un model cabrio coupé, iar liniile caroseriei nu au fost preluate de la niciun model existent. Prin intermediul plafonului CSC a fost posibila utilizarea unei rame scurte a parbrizului, cu o sectiune posterioara compacta. Consecinta: proportii foarte bine conturate în stilul specific unui model cabrio clasic. Nici macar o antena nu întrerupe liniile acestui design impresionant: toate antenele au fost integrate de designeri în portbagajul realizat din material plastic foarte rezistent.
Caracteristicile CSC: structura CSC din cinci componente nu ofera doar avantaje vizuale, ci si practice. În primul rând: senzatie autentica de model cabrio. Având în vedere ca rama parbrizului – mai precis, suportul transversal al plafonului – patrunde mult mai putin în interior în comparatie cu multe alte modele din aceasta clasa si nu formeaza o bolta peste sofer si pasager. În al doilea rând: acces si coborâre în conditii optime. Rama parbrizului, cu dimensiuni mai mici, faciliteaza accesul la bordul modelului Eos cu plafonul deschis, având în vedere ca nu este necesara evitarea acestei rame. În al treilea rând: trapa integrata. Soarele nu este mereu pe cer, iar vara nu dureaza tot anul. Plafonul CSC capteaza în asemenea situatii lumina, aerul si atrage buna dispozitie. Deschiderea si închiderea completa se realizeaza destul de rapid, asa cum am aratat: de la primul „clac” pâna la ultimul „clic” nu trec decât 25 de secunde. La finalizarea corespunzatoare a operatiunii, sistemul confirma acest lucru prin intermediul unui semnal sonor. În mod suplimentar, plafonul CSC ofera avantajele generale specifice unei compatibilitati fara restrictii pe parcursul întregului an, precum si zgomote reduse la rulare în conditiile în care plafonul este închis. În mod suplimentar, materialul dur îngreuneaza eforturile vandalilor si ale hotilor.
Foarte spatios si puternic
Dimensiuni: Modelul cabrio coupé masoara 1,79 metri latime, 4,41 metri lungime si 1,44 metri înaltime. În urma raportului dintre aceste dimensiuni, sunt obtinute beneficii dinamice: ca urmare a latimii mari în raport cu lungimea si înaltimea, Eos beneficiaza si de o stabilitate deosebita. Ecartamentul mare (peste 1,55 metri) nu reprezinta doar un avantaj estetic, ci contribuie si la o agilitate si o manevrabilitate cu o siguranta impresionanta pentru modelul Eos. Consecinta: placerea condusului, cu plafonul deschis sau închis.
Cinci motoare cu putere cuprinsa între 122 CP si 250 CP
Motoare: Eos este disponibil cu patru propulsoare pe benzina (variante de putere: 90 kW / 122 CP, 110 kW / 150 CP, 147 kW / 200 PS si 184 kW / 250 CP), precum si un motor TDI puternic care dezvolta 103 kW / 140 CP, disponibil în echiparea de serie cu filtru de particule pentru motorina. Pâna la o putere de 147 kW sunt disponibile propulsoare cu patru cilindri si injectie directa. Varianta de 184 kW dezvolta puterea printr-un numar de sase cilindri. Motoarele pe benzina de 147 kW si 184 kW, precum si propulsorul diesel de 103 kW pot fi însotite de cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG.
Interior sportiv si elegant
Interior: Si interiorul reflecta un concept inovator. În timp ce detaliile functionale si comenzile (de exemplu lumini, climatizare; sisteme radio) sunt cunoscute de la alte modele, numeroase elemente de baza oferite de Eos reprezinta o noutate. Dintre acestea face parte habitaclul, capitonajele portierelor si cele laterale, precum si bancheta spate si sistemul de climatizare automata specific unui model cabrio. În mod suplimentar, Volkswagen utilizeaza optional scaune Easy-Entry activate electric: acestea „memoreaza” pozitia longitudinala a scaunului soferului si pasagerului si revin – dupa urcarea sau coborârea pasagerilor de pe locurile din spate – printr-o simpla apasare a butonului. În acest sistem de scaune reglabile electric în 12 pozitii este integrat si un suport de prevenire a lordozei.
Portbagaj: în cazul plafonului deschis, la dispozitie se afla un portbagaj cu un volum de 205 litri; cu plafonul închis, este oferit un spatiu de depozitare de 380 de litri. În echiparea de serie, portbagajul se închide perfect cu ajutorul unui sistem auxiliar electric de actionare. În mod suplimentar este disponibil un sistem de încarcare cu mecanism de închidere, integrat în bancheta spate.
Dotari extinse în echiparea de serie / Eos Individual
Echipare: Eos este comercializat exclusiv într-o versiune de echipare de top. În serie sunt disponibile în toate cazurile: ESP, tetiere optimizate din punct de vedere al sigurantei pentru locurile din fata, airbaguri frontale si airbaguri la nivelul capului si al toracelor, de conceptie speciala, jante din aliaj usor de 16 toli (V6: 17 toli), instalatie de climatizare (Climatic / V6: Climatronic), proiectoare de ceata, geamuri actionate electric, volan-, schimbator de viteze- si frâna de mâna îmbracate în piele-, precum si scaune sport- (- = disponibile în serie de la 103 kW, echipare speciala pentru versiunea 85 kW). Bineînteles ca un sistem de protectie în caz de rasturnare, activat în maxim 0,25 secunde, contribuie la îmbunatatirea sigurantei în situatii critice de rulare. Optional sunt disponibile dotari inovatoare, de exemplu un sistem de sonorizare
Dynaudio cu amplificator cu zece canale, zece difuzoare si o putere de 600 watt sau faruri bixenon cu lumini dinamice de curba si faruri statice de viraj pentru modelul Eos. Volkswagen Individual ofera în mod suplimentar o versiune nobila impresionanta a modelului Eos, cu piele în doua culori, jante din aliaj usor de 18 toli si grila a radiatorului de culoare închisa, cu insertii cromate.