CUPA DACIA LOGAN la Raliul Brasovului
CUPA DACIA LOGAN la Raliul Brasovului
Mach1 Sport Management s.r.l., prin managerul George Grigorescu, a prezentat inainte de debutul Campionatului de Raliuri al Romaniei 2010, la Hotel „ARO PALACE” din Brasov, cele 9 echipaje inscrise in competitia CUPA DACIA 2010. Aceasta este integrata Campionatului de Raliuri al Romaniei ce se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (F.R.A.S.).
Iata componenta acestora:
– Bogdan Usurelu – Marc Hesnault
– Marius Tanase – Razvan Bancescu
– Bogdan Nastase – Alexandru Popidan
– Viorel Ivan – Gheorghe Dumitru
– Alexandru Krepelka – Dorin Stanciu
– Ovidiu Chiss – Lucica Chiss
– Raul Olesch – Carmen Poenaru
– Dorin Mihut – Raluca Magdas
– Gabriel Pap- Doru Vraja
Succesul reputat de CUPA DACIA la cele trei editii aduce pentru inceput 9 echipaje la START-ul competitiei si inca 6 echipaje inscrise care vor lua startul la etapele viitoare. Automobilele utilizate in cadrul CUPEI sunt DACIA LOGAN 1.6 MPI, echipate exclusiv cu kit-uri de competitie dezvoltate de catre Renault Sport Technologies.
Asadar, Cupa DACIA continua “cursa” in 2010 cu sprijinul Automobile DACIA – Departamentul Calitate si Servicii si sub motto-ul „piese de origine”, ceea ce garanteaza calitatea si fiabilitatea produsului, dar si cu noi parteneri care sustin acesta competitie monomarca: POLICOLOR Automotive Divizia KLAR PROFESSIONAL si CASTROL.
In prima zi de cursa efectiva (sambata) s-a observat instalarea cu autoritate in fruntea clasamentului Cupa DACIA a echipajului Viorel Ivan – Gheorghe Dumitru, secondat de Bogdan Nastase – Alexandru Popidan, ambele echipaje confirmand pronosticurile. La finalul primei zile de concurs, dupa regrupare, pe locul III a urcat echipajul Bogdan Usurelu – Marc Hesnault.
La Categoria DEBUTANTI, in contextul unei penalizari de timp la START-ul SuperSpecialei de vineri, echipajul Alexandru Krepelka – Dorin Stanciu s-a inscris in ritmul cursei si a dat o replica celui mai tanar pilot debutant Raul Olesch, brasovean de origine, ajutat de Carmen Poenaru.
Cu avansul confortabil dobandit in prima zi a raliului, echipajul Viorel Ivan – Gheorghe Dumitru nu avea decat sa si-l gestioneze si sa si-l conserve in ziua de duminica pe celebra Proba Speciala „BABARUNCA”, una dintre cele mai lungi din campionat, proba ce trebuia parcursa in ambele sensuri. Lupta acerba urma sa se dea pentru locurile II si III intre cei cativa pretendenti la podium.
Pe PS 7 BABARUNCA echipajul Viorel Ivan – Gheorghe Dumitru nu a slabit ritmul si s-a impus categoric cu un avans de 51” in fata merituosului loc II obtinut pe aceasta proba de debutantul Alexandru Krepelka. Daca nu ar fi fost penalizarea din prima zi, lupta ar fi fost si mai dura, fara sa luam insa in considerare surprizele si legea cursei care aveau sa schimbe clasamentul. Pilotul Bogdan Nastase a fost nevoit sa se opreasca din cauza pompei de benzina, iar Bogdan Usurelu a pornit (prea) vanjos si, derutat de peisajul masinilor deja iesite in decor ( Lucian Preda, Alina Bunica), a pierdut controlul masinii pe acelasi viraj si incheiat cursa dupa o rasturnare spectaculoasa.
Astfel, dupa regruparea de la Cheia si intoarcerea in Brasov, pentru Viorel Ivan – Gheorghe Dumitru incheierea cursei pe Locul I a fost doar o formalitate, pe locul II urcand tanarul pilot brasovean Raul Olesch care, cu aceasta ocazie, a luat si Locul I la DEBUTANTI – succes facilitat si de iesirea in decor pe ultima proba speciala a cuplului Ovidiu Chiss – Lucica Chiss. Alexandru Krepelka a semnat si pe ultima PS al doilea timp la General dar, din cauza penalizarii, a trebuit sa lase Locul I la DEBUTANTI echipajului Raul Olesch – Carmen Poenaru.
Locul III a revenit „rabdatorului” echipaj Marius Tanase – Razvan Bancescu, ce pornise in cursa cu maxim de prudenta, dupa ce cu numai doua saptamani inainte fusesera la antrenamente protagonistii unui tonou de toata frumusetea.
Urmare a timpilor obtinuti, VICTOR IVAN a mai urcat odata pe podium, clasandu-se pe Locul III al Clasei N2, iar RAUL OLESCH pe Locul III la Clasa JUNIORI.
„Pentru noi a fost un inceput bun, ne-am indeplinit obiectivul, dar daca ploua, era mai bine. Ne descurcam mult mai bine pe o suprafata fara aderenta. Obiectivul este locul I la Cupa si la N2, desi ne pregatim doar atunci cand putem. Luam totul din mers si deocamdata ne descurcam” – a spus pilotul Viorel Ivan, clasat pe Locul I.
„A fost o cursa de invatare – era a doua cursa din viata mea, nici macar nu ne-am gandit la un loc pe podium” – declara pilotul brasovean Raul Olesch, care are numai 19 ani. „Rezultatul a fost extraordinar si il dedic bunicii mele, care a plecat dintre noi chiar in ziua cursei, duminica, si care a fost alaturi de mine mereu si m-a sustinut financiar. Masina arata acum intr-o stare deplorabila, dar multumesc celor de la Service Speedway pentru sustinerea tehnica, dar si familiei pentru sustinerea morala si financiara. Multumesc si copilotului meu, Carmen Poenaru (este din Onesti, are 25 de ani si este un copilot cu experienta) si sper doar sa putem participa la toate etapele. Viitorul este incert, dar facem tot posibilul”.
Ca produs specific, dedicat sporturilor cu motor, Dacia Logan de Cupa are valori si caracteristici similare celor ale produsului de serie, si anume:
– Accesibilitate. Automobilele participante la Cupa Dacia sunt concepute sa fie accesibile unui numar cat mai mare de pasionati, datorita pretului de vanzare si al costului de exploatare, situate la cel mai mic nivel posibil.
– Simplitate. Conceptul care sta la baza vehiculului presupune integrarea kit-ului de competitie direct pe o masina de serie.
– Modernitate. Kit-urile, dezvoltate si produse de Renault Sport Technologies, incorporeaza intreaga experienta in domeniu a Renault, oferind suspensii specifice de competitie performante si echipament de securitate de calitate.
– Fiabilitate. Dacia Logan de cupa a fost testata intensiv de catre Renault Sport Technologies, piloti de varf contribuind la validarea solutiilor alese.
Toate aceste principii au stat si la baza alegerii anvelopelor Michelin, partener traditional Renault Sport.
Regulamentul tehnic si cel sportiv a fost astfel conceput incat sa existe o egalitate a sanselor in acesta competitie monomarca, ce reuseste sa atraga tot mai multi adepti si care continua reteta succesului din editiile anterioare prin:
• costuri minime de intretinere si exploatare, masina fiabila, imbunatatiri si modificari economice;
• se favorizeaza talentul, pregatirea echipajului si curajul;
• se evidentieaza tinuta de drum si comportamentul sigur, previzibil, dar „fun”;
• se acorda 2 puncte suplimentare pentru prezenta la START si un supliment de 4 puncte pentru prezenta la START-ul ultimei etape in vederea mentinerii luptei si suspansului pana la finalul de Campionat;
• numarul minim de etape sunt 4 si aceasta pentru a permite participarea si clasarea la final de campionat a unui numar cat mai mare de competitori
• fiecare echipaj primeste gratuit pe baza inscrierii in Cupa DACIA 2010 si a obligatiei de a desfasura un numar minim de etape (4), un set de combinezoane de concurs marca STAND 21 in valoare de 850 euro fiecare.
KLAR Professional (www.klar.ro) va acorda premii pentru Clasamentul General al CUPEI DACIA si premii in bonuri valorice pentru produsele KLAR Professional.
CASTROL va acorda premii clasamentului DEBUTANTI, Cupa DACIA fiind calea de acces catre automobilismul sportiv romanesc, iar firma CASTROL avand traditie de sponsor al echipei de competitii I.A.P.DACIA Pitesti.