CU CINE SE VA BATE PE PIATA NOUL MODEL DACIA SANDERO

img
Home / Stiri si noutati auto / CU CINE SE VA BATE PE PIATA NOUL MODEL DACIA SANDERO
/
26 Views

Noul model Dacia Sandero a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva. Dacia va începe productia noului model Sandero, în doua volume si cu cinci usi, în luna mai, masina urmând sa fie lansata pe piata româneasca în luna iunie. Principalii concurenti ai Sandero pe piata “hatchback-urilor” sunt Volkswagen Polo, Peugeot 207 si Renault Clio. Principalul atu al noului model Dacia în aceasta competitie pare a fi pretul ceva mai scazut, acesta pornind de la o valoare de aproximativ 6.000-6.500 de euro, dar putând ajunge pâna la 9.500 – 10.000 de euro. Deocamdata, producatorul nu a anuntat nici un pret oficial pentru modelul Sandero. Dacia Sandero utilizeaza platforma Loganului si beneficiaza de un nou sistem de directie asistata. Garda la sol a modelului este de 155 mm, masina fiind suficient de înalta pentru drumurile denivelate. Sandero masoara 4,02 m în lungime, 1,75 m pe latime si are un ampatament de 2,59 m. Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, iar în cazul în care bancheta este complet rabatata, capacitatea de încarcare ajunge la 1 200 litri. Dacia Sandero preia de la Logan motorizarile pe benzina (1.4l 75 CP si 1.6l 90 CP) si pe motorina (1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP). Volkswagen Polo este masina de oras cu cinci usi care însa este semnificativ mai scumpa în comparatie cu Sandero, cu preturi care pornesc de la 8.441 de euro si ajung la 15.940 de euro fara TVA. Dimensiunile lui Polo sunt ceva mai mici, masurând 3,91 metri pe lungime, 1,65 pe latime si are un ampatament de 2,46 m. Volumul portbagajului este si el mai mic pornind de la 270 de litri si ajungând la 1030 litri prin rabatarea banchetei. Motorizarile pe benzina de 1.2 respectiv 1.4 litri si cele pe motorina 1.4 sau 1.9 TDI confera automobilului german un demaraj rapid, motorul urcând repede în ture ceea ce este util pentru oras. Atuurile VW Polo vin însa din alte zone, care se numesc fiabilitate, soliditate, seriozitate si constanta, lucruri specifice calitatii producatorilor auto germani. Renault Clio 3 reprezinta generatia a treia a modelului de clasa mica tip hatchback. Acesta a avut un succes important atât la noi, cat si în restul Europei. În comparatie cu Dacia Sandero, pretul pentru acest model este de asemenea mai ridicat pornind de la 8.815 euro si ajungând la 11.639 de euro fara TVA. Ca motorizari, pe benzina avem un motor de 1.2 litri, 75 CP, extrem de economic, acesta fiind si versiunea de intrare in gama, urmat de 1.4 16V, 98 CP, si 1.6 16V, 110 CP. Diesel-urile cuprind doua variante 1.5 dCi, de 65 CP si 80 CP. Dimensiunile lui Clio sunt mai mici dar se apropie de cele ale Sandero. Astfel, Clio 3 masoara 3,98 metri în lungime, 1,70 în latime, 1,49 în înaltime, iar ampatamentul are 2,57 metri. Volumul portbagajului este si el inferior lui Sandero, fiind de 288 respectiv 1028 de litri cu bancheta rabatata. Cel de-al treilea principal competitor pentru Dacia Sandero este Peugeot 207. Pretul pentru acest model este semnificativ mai ridicat decât cel al Sandero, pornind de la 10.452 si ajungând la 12.437 de euro fara TVA. Dimensiunile lui 207 depasesc Dacia Sandero în lungime cu 4,03 m si sunt foarte putin inferioare pe latime cu 1,72 metri. Ampatamentul lui 207 masoara 2,72 metri, fiind superior lui Sandero din acest punct de vedere. Volumul portbagajului este mai mic decât cel disponibil la Dacia Sandero, fiind de 270 respectiv 923 de litri cu bancheta rabatata. Motorizarea disponibila la Peugeot 207 este reperezentata de doua propulsoare atât pe benzina cât si pe motorina, de 1,4 respectiv 1,6 litri. Skoda a lansat noua Fabia, o versiune îmbunatatita a precedentului model de succes. Pretul Fabiei se situeaza între 8.024 si 13.374 de euro fara TVA. Skoda Fabia masoara 3,99 metri în lungime, 1,49 metri înaltime si are un ampatament de 2,46 metri.Principala diferenta notabila fata de Sandero este reprezentata de latimea de 1,64 metri fata de cei 1,75 ai Daciei. Volumul portbagajului variaza de la 300 la 1.163 l (cu bancheta spate rabatata), capitol la care Sandero este superior. Modelul Fabia este disponibil în patru variante de motorizare pe benzina. Se poate alege între propulsorul de 1.2 l si 60 de cai putere, respectiv 70 CP, 1.4 l si 86 CP sau varianta de top, 1.6 l cu 105 CP. Motoarele diesel se remarca prin consumul redus de carburant si dispun de o tehnica moderna TDI-pompa-duza. Acestea au o putere cuprinsa între 70 si 105 CP. Fiat Grande Punto, un alt rival al Daciei Sandero, poate fi cumparat cu un pret ce porneste de la 8.940 si ajunge pâna la 13.880 de euro fara TVA. Grande Punto masoara 4,03 metri lungime, 1,68 metri latime si 1,49 metri înaltime. Ampatamentul de 2,51 metri confera un spatiu interior apropiat de cel al Sandero. Volumul portbagajului masoara 275 de decimetri cubi conform informatiilor oficiale. Ca motorizari, Fiat Grande Punto dispune de un propulsor pe benzina de 1,2 litri si 65 CP, un nou 1,4 cu 77 CP si patru motorizari turbodiesel: 1,3 MultiJet cu 75 CP, sau 1.3 MultiJet si 90 CP, care beneficiaza de o turbina cu geometrie variabila si 1,9 MultiJet cu 120 sau 130 CP. Analizând concurenta directa a Dacia Sandero putem concluziona ca rivalii sai au un adversar de temut, în primul rând din cauza preturilor de comercializare, semnificativ mai ridicate decât cele pentru cea mai ieftina versiune a Sandero. De asemenea, noua Dacia câstiga la capitolul dimensiuni (lucru foarte important pentru consumatorii români si nu numai). Rivalele Daciei Sandero beneficiaza însa de o notorietate, fiabilitate si constanta de care firma româneasca înca nu are parte.
Sursa: www.Antena3.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *