CADILLAC cu propulsie electrica

img
Home / Stiri si noutati auto / CADILLAC cu propulsie electrica
/
17 Views

Detroit – General Motors a dezvaluit înca o dovada a potentialului oferit de propulsia electrica, de aceasta data sub forma unui mijloc de transport de lux: prototipul Cadillac Converj. Acest model a fost special proiectat ca un coupé grand touring cu un design îndraznet si numeroase dotari tehnologice interactive. Prototipul Converj cu patru locuri a fost conceput pentru a demonstra modalitatea prin care tehnologia revolutionara a propulsiei electrice GM, denumita Voltec, poate pune în miscare un coupé de lux cu design „fara compromisuri” tipic pentru Cadillac. Aceasta tehnologie permite o conducere pe baza electrica pe o distanta de aproximativ 65 km fara benzina si noxe, cu posibilitatea extinderii autonomiei la sute de kilometri. Bob Lutz, vicepresedintele GM din cadrul diviziei Global Product Development, a declarat ca prototipul Converj are toate sansele de a intra în productia de serie. „Converj este o prelungire logica a planului nostru de a reinventa automobilul. Acesta sugereaza în mod clar cum ar putea arata un autovehicul electric Cadillac si indica la fel de clar faptul ca toti clientii industriei de lux din întreaga lume au la dispozitie un autovehicul care îmbina designul puternic cu propulsia electrica, cu o autonomie totala de sute de kilometri fara griji”. Prototipul autovehiculului electric cu autonomie extinsa (E-REV) Cadillac prezinta un stil nou de caroserie care evolueaza din tema de design traditionala a marcii, Arta si Stiinta. Profilul arcuit si agresiv, înclinat în fata, sta la baza atitudinii sale sportive. Mai mult decât un Cadillac sub aspectul formei, Converj este menit sa fie un adevarat Cadillac si sub aspectul fondului, prin intermediul materialelor de lux, al tehnologiei si dinamicii de conducere care reprezinta elemente distinctive ale marcii. Voltec, tehnologia inovatoare a propulsiei Sistemul de propulsie electrica Voltec al modelului Cadillac Converj este compus dintr-o baterie în forma de T cu o capacitate de 16 kWh, o unitate electrica de propulsie si un motor-generator cu patru cilindri. Acesta utilizeaza electricitatea ca sursa principala pentru a pune în miscare autovehiculul. Un set de baterii termice contine peste 220 de celule litiu-ion care furnizeaza energia necesara pentru a conduce prototipul Converj pe o distanta de pâna la aproximativ 65 km fara a utiliza carburant si fara a produce gaze de esapament. Bateria este integrata în sasiu si înmagazineaza electricitate de la retea când autovehiculul este conectat la o sursa de curent. Sunt necesare mai putin de trei ore pentru încarcarea bateriei la o tensiune de 240 V sau circa 8 ore la o tensiune de 120 V. Când bateria este descarcata, modelul Converj comuta automat la modul de autonomie extinsa. În aceasta etapa secundara de functionare, electricitatea necesara pentru propulsarea autovehiculului este generata de un motor cu tehnologie flex fuel care functioneaza la fel ca un generator casnic pentru a produce electricitate. Motorul-generator asigura o alimentare constanta cu energie pe o distanta de sute de kilometri, pâna la urmatoarea alimentare sau încarcarea bateriei. Acest mod de autonomie extinsa elimina grijile legate de distanta asociate cu autovehiculele integral electrice, deoarece acestea nu dispun de o sursa de alimentare de rezerva pentru situatiile când bateria este descarcata. În ambele moduri, electric si de extindere a autonomiei, modelul Converj este propulsat în permanenta de o unitate electrica ce converteste energia electrica furnizata de baterie sau de motorul-generator în energie mecanica pentru a pune în miscare rotile din fata. Unitatea ofera un cuplu de 370 Nm pentru un demaraj rapid si o putere de 120 kW. Viteza maxima atinsa este de 160 km/h. Indiferent de modul de operare, nu exista compromisuri în ceea ce priveste randamentul autovehiculului. Pentru a intensifica senzatia din timpul conducerii, modelul Converj este dotat cu sistemul GM Magnetic Ride Control, iar pentru o eficienta si mai mare, energia rezultata din frânare este captata si stocata în baterie. Design pur Cadillac Potrivit celor declarate de Lutz, modelul Converj este un adevarat Cadillac, nu poate fi confundat cu niciun alt autovehicul. „Profilul agresiv înclinat înainte anunta tema si proportiile noi si revolutionare înregistrate de evolutia designului Cadillac. Noile proportii pun în evidenta o viziune moderna, cu forme unice, a unui autovehicul 2+2 personal de lux”, afirma Lutz. Forma generala este consolidata de linia proeminenta si cursiva a caroseriei, cu jante mari, de 21 inch în fata si 22 inch în spate, împinse pâna la marginea caroseriei. Exteriorul modelului Converj este acoperit cu trei straturi de vopsea de culoarea argintiu închis, pe care proiectantii GM au denumit-o „Reaction”. Plafonul integral din sticla este echipat cu panouri solare care suplinesc energia consumata de dotarile de la bord. Suplimentar, au fost incluse câteva inovatii aerodinamice si de design care sporesc autonomia conducerii, printre care: – un învelis compact pentru partea inferioara a caroseriei („belly pan”) – orificiile grilei, reduse la minimum, reduc rezistenta la înaintare în partea frontala – camerele video retrovizoare cu profil coborât înlocuiesc oglinzile exterioare conventionale pentru a reduce rezistenta la înaintare – jantele sunt profilate pentru a împinge aerul în exterior pentru un flux de aer mai constant pe partile laterale Modelul Converj este de asemenea dotat cu faruri si lumini de pozitie verticale, cu tehnologie „light pipe”. „Lampile verticale reprezinta o trasatura distinctiva a marcii Cadillac, iar prototipul Converj completeaza tehnologia „light pipe” a marcii prin includerea unor diode luminoase (LED-uri) mai îndraznete si a unor elemente cu descarcare de mare intensitate în fata si în spate”, a declarat Clay Dean, director de proiectare în cadrul Cadillac. „În partea superioara a farurilor sunt incluse si elemente unice pentru iluminare diurna, în forma de lance”. La interior, luxul se îmbina cu tehnologia Interiorul modelului Converj include dotari avansate si elemente de lux în care se împletesc eficienta si grija pentru mediul înconjurator. Configuratia interiorului modelului 2+2 este oferita într-o combinatie contrastanta de piele întoarsa sintetica Winter White (inclusiv pentru partea superioara a panoului de instrumente) si piele Midnight Black, cu accente de aluminiu slefuit si lemn. Toate materialele utilizate sunt regenerabile, cum ar fi lâna în amestec pentru mocheta, matasea capitonajului plafonului, pielea obtinuta din materiale post-industriale etc. Postul de conducere cu tehnologie avansata sporeste eficienta si reduce solicitarea bateriei. Dotarile acestuia includ: -tehnologie noua, organica cu LED-uri utilizata în cadrul panoului de instrumente reconfigurabil – sistem de navigatie cu ecran tactil, sistem de climatizare, butoane de comanda pe consola centrala si sisteme audio – sistem reglabil de iluminare ambientala cu neon în plafon – secventa unica de pornire cu simboluri de culoare albastra pe consola – afisaje pe ecran pentru anumite caracteristici precum frânarea regenerativa, nivelul de încarcare a bateriei si puterea motorului – înlocuirea oglinzii retrovizoare si a celor exterioare cu camere video care afiseaza imagini din jurul autovehiculului pe un ecran amplasat în partea superioara a panoului de instrumente, pentru a oferi o imagine panoramica de ansamblu – aprindere prin actionarea unui buton si scaune fata rabatabile electric

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *