C-Airdream

img
/
20 Views

C-Airdream, concept pentru un model coupe 2+2, este ocazia pentru Citroën de a duce mai departe limbajul stilistic al Marcii. Perfect integrat in codurile Marcii acest concept imbina fluiditatea liniilor, puritatea volumelor, materialele sofisticate si accesul luminii, invitand pasagerii la o calatorie in lume simturilor. Prin proportiile sale lansate si prin fluiditatea liniilor care creaza o armonie, care poarta totusi amprenta puterii, silueta conceptului C-Airdream simbolizeaza viziunea Citroën in ceea ce priveste un model coupé dinamic. Inscrierea moderna a valorilor esterice ale marcii Citroën sunt deduse si din designul interior. Placerea de a se instala la bordul C-Airdream este instantanee, intr-atat de armonios se imbina ambianta interioara cu volumele sculptate si subliniaza contrastele dintre tonuri, materiale nobile si jocuri de lumini. C-Airdream exploreaza si o noua cale in lumea tehnologiei si anume aceea a sistemelor de comanda electrice. Forta stilului exterior al conceptului C-Airdream emana atat din silueta sa cu proportii lansate, care combina ampatamentul si aripile fata lungi cu aripile spate scurte, cat si din designul exterior, simbol de dinamism si de fluiditate. Partea frontala acestui concept coupé atrage privirea prin impresia de putere pe care o degaja. Avand un stil foarte alungit si incadrand dublul chevron al calandrului, cele doua poiectoare directionale se integreaza perfect in capota alungita. Grija acordata detaliilor cum ar fi desenul jantelor contribuie in mode gal la alura de coupé subliniind clasa si eleganta acestuia. Profilul modelului C-airdream reflecta cercetarea unui stil aerodinamic optima. Liniile rapide care converg catre spate amintesc de miscare si de fluiditate, marturii ale unei relatii diferite cu soseaua si a senzatiilor diferite. Linia de centura usor curbata catre spate, asociata cu destinderea aripilor sugereaza stabilitate si tinuta buna de drum. Prelungind desenul intins al capotei un parbriz generos foarte inclinat amortizeaza fara vreo ruptura insa curba pavilionului. Fiind construit exclusiv din sticla, structura din partea superioara degaja un maxim de spatiu vizual pentru pasageri oferindu-le o senzatie puternica de spatiu si de libertate: o impresie unica intr-un coupé. Pavilionul se incheie cu o suprinzatoare cadere a lunetei spate care se integreaza perfect intre formele geometrice ale stopurilor si in linia generala fluida a acestui coupé. Controlul electronic al tuturor functiilor dinamice ale modelului C-Airdream revolutioneaza modul de conceptie al arhitecturii interioare a unui vehicul. Acesta permite crearea de interfete de condus inovatoare si ofera astfel o mai mare libertate de implantare. Implantarea comenzilor asigura confortul si starea de bine atat a soferului cat si a pasagerilor. Spatiul suplimentar, eliberat de pedale este util atat pentru amenajarea interioara cat si pentru siguranta la bord. De altfel prin abesenta elementelor mecanice precum coloana de directie si pedale este diminuat considerabil riscul de accidentare in caz dezos. In cele din urma comenzile situate pe volan imbunatatesc rapiditatea de executie a manevrelor, mai ales daca este vorba despre franare, caz in care se castiga timp pretios (pentru atingerea pedalei de frana de exemplu). Postul de condus al C-Airdream regrupeaza la indemana pe langa functiile obisnuite si functiile de franare, de accelerare si schimbarea vitezelor. Functia de directie este asigurata printr-o legatura electrica care asociaza diferiti senzori cu o electronica de comanda. Acceleratia este obtinuta prin apasarea cu degetul aratator pe paletele situate in spatele volanului. O apasare cu mainile pe cealalta fata a volanului activeaza sistemul de franare. In cele din urma schimbarea vitezelor serealizeaza ntot cu ajutoul unor “push” situate de asemenea pe partea inmterioara a volanului la nivelul degetelor aratatoare. Toate aceste comenzi sunt foarte ergonomice, manevrarea lor devenind naturala dupa o scurta perioada de obisnuire. Sistemul de directie complet electronic autorizeaza o demultiplicare unghi volan/unghi roata variabila si se ajusteaza in mod automat nevoilor soferului. Acesta ia in calcul viteza si aderenta. Acest mod faciliteaza in special manevrele de parcare, cu o demultiplicare foarte directa (1/2 rotatii de volan pentru a ajunge de la un capat la celalalt fata de 3 rotatii in general) si asigura o stapanire perfecta la viteze mari, datorita unei demultiplicari care permite condusul cu mare precizie. Pilotarea electronica a sistemului de franare asigura un control in timp real al presiunii exercitate pe fiecare dintre discurile de frana. Sistemul permite utilizare in orice moment si indiferent de nivelul de aderenta a tuturor capacitatilor de franare a fiecarei dintre roti. C-Airdream este dotat cu un motor 3.0i V6 cu o putere maxima de 150 kW CEE (210 CP DIN) la 6 000 tr/mn. Acest motor este conectat la o cutie de viteze automata auto-adaptativa cu comanda secventiala pe volan. Suspensia hidraulica Hydractive 3 face parte bineinteles din mecanica aducand-si aportul la calitatile de confort si de buna tinuta de drum a masinii. Aceasta suspensie ofera doua etape, confort sau diamic, in functie de stilul de condus si de profilul soselei. In cele din urma aerodinamismul a fost obiectul unor lucrari de cercetare aprofundate ceea ce a permis obtinerea unui Cx de 0,28 (SCx = 0,58 m2), marturie pentru confortul acustic si pentru reducerea consumului si a emisiilor poluante.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *