Bosch si PSA Peugeot Citroen dezvolta un sistem de propulsie alternativa
Bosch si PSA Peugeot Citroen dezvolta un sistem hidraulic de propulsie alternativaDupa implementarea cu succes a sistemului de propulsie hibrid „axle-split” electric Bosch pe autovehiculele diesel PSA Peugeot Citroën, cele doua companii doresc sa colaboreze pentru a dezvolta un sistem hidraulic de propulsie alternativa pentru autoturisme. Sistemul hidraulic cuprinde, de fapt, doua unitati hidraulice si acumulatorii de presiune ai acestora. Conceptul de distributie separata a puterii permite propulsarea autovehiculului în trei moduri diferite: conventional mecanic, hidraulic sau o combinatie între cele doua. Astfel, la sarcini mici, motorul cu ardere interna poate functiona într-un mod mai economic. În plus, la frânare, energia cinetica, ce s-ar pierde în alte conditii sub forma caldurii, este transformata în energie hidraulica si depozitata în acumulatorul de presiune. Ulterior, aceasta energie poate fi utilizata pentru a propulsa autovehiculul. În plus, demararea poate avea loc exclusiv hidraulic, la conducerea pe distante scurte neînregistrându-se emisii de CO2. Rezultatul este o reducere potentiala medie cu 30 la suta a nivelului emisiilor de CO2 în noul ciclu de conducere european si cu maxim 45 la suta într-un ciclu de conducere exclusiv urban. Sistemul de propulsie hibrid rentabil pentru autovehiculele din clasa compacta În principiu, aceasta tehnologie poate fi combinata cu orice motor conventional. Într-o prima etapa, urmeaza a fi utilizata în segmentul autovehiculelor din clasa compacta, dar este adecvata si pentru alte segmente de autoturisme si pentru camioanele usoare, care fac distributie în orase. Acest sistem hidraulic-mecanic este astfel un sistem de propulsie hibrid mai avantajos din punct de vedere economic, mai robust si mai usor de reparat de catre service-urile auto. În plus, nu necesita o infrastructura speciala si poate fi utilizat oriunde în lume. Îmbinarea expertizei Bosch în tehnologia auto cu tehnologia hidraulica industriala Aceasta tehnologie functioneaza pe baza acelorasi principii ale sistemului de propulsie hidraulica utilizata la scara larga de Bosch Rexroth în toata lumea. Bosch si PSA considera ca exista un mare potential în adaptarea acestei tehnologii pentru implementarea în autoturisme.