Bosch produce senzorul radar cu numarul un milion

Bosch produce senzorul radar cu numarul un milion În timpul conducerii unui autovehicul, cel mai important punct de referinta este autovehiculul din fata. La ce distanta se afla si cât de repede se deplaseaza? Ceea ce oamenii pot doar estima, senzorii pot masura de 20 de ori pe secunda, cu o mare precizie. Din acest motiv, senzorii stau la baza numeroaselor sisteme de asistenta care mentin în mod automat distanta prestabilita fata de autovehiculul din fata, iar în situatiile critice emit avertizari si actioneaza automat frânele. În prezent, Bosch produce în cadrul fabricii sale de la Reutligen, lânga Stuttgart, senzorul radar cu numarul un milion, ce utilizeaza banda de frecvente de 77 GHz. Productia de serie a acestor senzori a început în anul 2000. Volumul productiei a ramas mic pentru o perioada îndelungata de timp, dar acum este înregistrata o crestere rapida. Daca pentru primul milion de senzori au fost necesari 13 ani, urmatorul milion va iesi de pe linia de productie într-o perioada de un an. „Se estimeaza o perioada de avânt al sistemelor de asistenta pentru sofer în anii care urmeaza”, a declarat Wolf-Henning Scheider, descriind dinamica înregistrata de sectorul pentru care este responsabil în calitate de membru al Consiliului de Administratie Bosch. „Bosch va livra senzorul radar cu numarul zece milioane în anul 2016”, a continuat acesta.Piata sistemelor de asistenta pentru sofer va înregistra o crestere de ordinul zecilorDin 2014, autovehiculele vor trebui echipate cu cel putin un sistem de asistenta pentru a primi un punctaj de cinci stele conform sistemului de punctare Euro NCAP, iar începând cu anul 2016 gama completa de functii de siguranta pentru pietoni va deveni obligatorie. Odata ce au fost montati la bordul autovehiculului, senzorii pot fi utilizati pentru mai multe functii. De exemplu, o camera video care detecteaza liniile de marcaj ale benzii de rulare poate înregistra si indicatoarele rutiere. Soferii vor aprecia din ce în ce mai mult aceste functii de siguranta si confort. „Piata sistemelor de asistenta pentru sofer va înregistra o crestere anuala de peste 20 de procente în urmatorii ani”, a declarat Scheider.Bosch detine competente extinse în materie de sisteme autoSistemele de asistenta necesita integrarea completa a anumitor sisteme din dotarea autovehiculelor. Sistemele de asistenta combina datele provenind de la o gama larga de senzori, pentru a forma o harta unitara a zonei din jurul autovehiculului, iar motorul, frânele si sistemul de directie respecta instructiunile calculate pe baza acestei harti. Dupa cum a declarat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de control al sasiului din cadrul concernului german: „Bosch detine toate competentele necesare pentru dezvoltarea sistemelor de asistenta pentru sofer”. Bosch este pe punctul de a lansa productia în serie a noului senzor radar cu raza medie de actiune, care este la fel de puternic ca predecesorul sau, dar mai compact si mai accesibil. Senzorul este disponibil atât pentru montarea în partea din fata, cât si în cea din spate a autovehiculului. În 2014 va începe productia unui senzor video stereo care poate masura distante de pâna la aproximativ 50 de metri. Prin urmare, pentru prima oara va fi necesar un singur senzor pentru frânarea automata de urgenta si sporirea protectiei pietonilor. În viitor, noi functii vor juca un rol mai mare pentru a asista soferul în timpul manevrarii autovehiculului. De exemplu, acestea vor utiliza senzori cu ultrasunete pentru parcarea complet automata, chiar si în cazul în care soferul se afla în exteriorul autovehiculului, si vor asigura miscarile volanului în zonele înguste ale autostrazilor, aflate în constructie. „Fiecare inovatie ne apropie tot mai mult de conducerea automata, fara accidente”, a declarat Steiger. La început, nivelul de automatizare va creste lent, initial pentru deplasarea pe autostrazi. Începând cu anul 2014, soferii vor putea opta pentru un sistem de asistenta produs în serie pentru evitarea blocajelor în trafic, dezvoltat în cea mai mare parte de Bosch. La vitezele mici de deplasare, aceasta functie manevreaza complet automat volanul, desi soferul ramâne pe deplin responsabil. În timp, nivelul de automatizare a conducerii asistate pe autostrada va creste tot mai mult, chiar si la viteze mai mari, ajungându-se în final în punctul în care pilotul pentru autostrada va prelua în totalitate sarcina de conducere a autovehiculului de la intrarea si pâna la iesirea de pe autostrada. Steiger este convins ca „se va ajunge la conducerea complet automata prin mai multi pasi mici”.Portofoliu complet de senzori radarDe la intrarea în productia de serie a primei generatii de senzori radar, Bosch a depus eforturi sustinute pentru a-si îmbunatati tehnologia. A doua generatie a însemnat dublarea atât a razei de actiune, cât si a unghiului de deschidere. Generatia a treia (aflata în prezent în productia de serie), reprezentata de senzorii radar LRR3 cu raza lunga de actiune, se caracterizeaza printr-un unghi de deschidere si mai mare, de 30 de grade, si o raza de actiune de pâna la 250 de metri. În plus, modulul de înalta frecventa al acestui senzor Bosch utilizeaza pentru prima data tehnologia siliciu – germaniu, cu rolul de a reduce substantial costurile de productie. „Cu fiecare generatie, am reusit sa reducem la jumatate costurile si sa dublam performantele”, a declarat Dr. Bernhard Lucas, directorul departamentului de proiectare a componentelor radar. Senzorul radar cu raza medie de actiune este pe punctul de a intra în productia de serie. Datorita unghiului sau de deschidere de 45 de grade si a razei sale de actiune de pâna la 160 de metri, pot fi implementate toate functiile de frânare de urgenta, precum si un tempomat adaptiv pentru vitezele de pâna la 150 de km/h, valori suficiente pentru aproape toate tarile din lume. Productia unei versiuni pentru montarea în partea din spate a autovehiculului va începe în 2014. Aceasta va asigura detectarea din timp a autovehiculelor care se apropie rapid din spate si va emite avertizari referitoare la potentialele coliziuni la schimbarea benzii de rulare. Cu un unghi de deschidere de 150 de grade, acest senzor poate supraveghea o zona foarte vasta.Toti senzorii radar Bosch utilizeaza banda de frecvente de 77 GHz. Comparativ cu versiunile ce utilizeaza o banda de 24 GHz, senzorul cu banda de 77 GHz este mult mai eficient din toate punctele de vedere: precizia de distingere a obiectelor este de trei ori mai mare, senzorul putând masura vitezele si distantele cu o precizie de cinci ori mai mare. Având în vedere ca aceasta banda de frecvente mai înalte a fost alocata permanent aplicatiilor auto la nivel mondial, este deosebit de adecvata pentru platformele autovehiculelor din orice parte a lumii.