Bosch imbunatateste siguranta si confortul din trafic

img
Home / Stiri si noutati auto / Bosch imbunatateste siguranta si confortul din trafic

Bosch imbunatateste siguranta si confortul din trafic cu ajutorul sistemelor sale de asistenta pentru soferSistemele de asistenta sporesc nivelul de siguranta în timpul conducerii, avertizând si sprijinind soferii aflati în situatii critice. De asemenea, acestea au în grija sarcinile monotone, repetitive. Fiind unul dintre principalii furnizori de componente auto la nivel mondial, Bosch depune eforturi permanente pentru îmbunatatirea continua a acestor sisteme. „Sistemele de asistenta asigura o conducere mai sigura, mai ecologica si mai relaxanta”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele Diviziei Sisteme de Control al Sasiului din cadrul Bosch. Portofoliul sau cuprinde toate tehnologiile necesare si, în acelasi timp, inginerii Bosch lucreaza intens la interconectarea acestora, pentru a putea oferi functii si mai puternice pentru sporirea sigurantei si a confortului. Functiile din ce în ce mai automatizate de conducere vor constitui adevarate pietre de temelie la realizarea „viziunii zero” a concernului german, obiectivul de a elimina accidentele rutiere soldate cu pierderi de vieti omenesti. Pentru a spori siguranta, sunt disponibile mai multe sisteme:  frânarea preventiva de urgenta, sistemul de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare si sistemul de detectare a starii de somnolenta a soferului. În viitor, acestora li se vor alatura un sistem de protectie anticipativa pentru pietoni si un asistent pentru zonele aflate în constructie. Pentru un plus de confort, sunt disponibile sistemele de asistenta la parcare si de vizibilitate pe timp de noapte, recunoasterea indicatoarelor rutiere si, în viitor, o functie de asistenta pentru traficul aglomerat. În 2012, Bosch a înregistrat o cifra a vânzarilor de peste 5 miliarde de euro pentru sistemele de asistenta si de siguranta. „Piata sistemelor de asistenta pentru sofer va înregistra o crestere anuala de peste 20 la suta în urmatorii ani”, a declarat Wolf-Henning Scheider, membru al Consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. Pentru dezvoltarea acestor sisteme lucreaza un numar de aproximativ 5.000 de ingineri la nivel mondial.Bosch si sistemele de asistenta pentru sofer înregistreaza o dezvoltare vertiginoasa În viitor, Euro NCAP va acorda punctajul maxim de cinci stele doar autovehiculelor echipate cu functii de asistenta pentru sofer: începând cu 2014, autovehiculele trebuie sa fie echipate cu cel putin o functie de asistenta. Începând cu 2016, acestea trebuie sa fie echipate cu sistemul de protectie anticipativa pentru pietoni. Acest lucru va genera o crestere suplimentara a sigurantei rutiere.Cumparatorii de autovehicule apreciaza sistemele de asistenta, simtind avantajele oferite de acestea ori de câte ori se urca la volan. Prin urmare, producatorii de autovehicule le comercializeaza ca echipamente prin care îsi pot evidentia produsele fata de concurenta. Între începutul productiei de serie în anul 2000 si mijlocul anului 2013, Bosch a produs în total un milion de senzori radar de 77 GHz. Tinta de doua milioane va fi atinsa la sfârsitul anului 2014 si se estimeaza ca senzorul cu numarul zece milioane va fi produs în 2016. Volumul de vânzari al senzorilor video Bosch s-a dublat în perioada 2012 – 2013. De la începerea productiei de serie în 1993, Bosch a produs aproximativ 250 de milioane de senzori cu ultrasunete, utilizati pentru aproximativ 40 de milioane de sisteme de asistenta la parcare. Momentele istorice din evolutia sistemelor de asistenta Bosch: 1978:    comercializarea primului sistem de antiblocare la frânare (ABS) din lume1980:        prima unitate de comanda electronica a airbagurilor din lume1984:        sistemul de antiblocare la frânare pentru motociclete1989:        Bosch „TravelPilot”: primul sistem de navigatie din Europa1993:    sistemul de asistenta la parcare pe baza de senzori cu ultrasunete1995:        primul program electronic de stabilitate (ESP®) din lume 2000:        tempomatul adaptiv (ACC) pe baza de senzori radar 2008:    sistemul semi-automat de asistenta la parcare pe baza de senzori cu ultrasunete 2010:    primul sistem de monitorizare a unghiului mort pe baza de senzori cu ultrasunete din lume 2010:        sistemul de frânare preventiva de urgenta2010:        functia de recunoastere a indicatoarelor rutiere2010:        sistemele de avertizare privind parasirea benzii de circulatie2013:        amplificatorul electromecanic al fortei de frânare (iBooster)Portofoliul sistemelor de asistenta Bosch:Sistemele de control al frânarii: Programul electronic de stabilitate (ESP®) stabilizeaza autovehiculul atunci când rotile încep sa patineze si poate frâna autovehiculul în mod autonom în anumite situatii. Amplificatorul electromecanic al fortei de frânare iBooster, care va intra în productie la sfârsitul anului 2013, reprezinta viitorul tehnologiei de amplificare a fortei de frânare. Acesta functioneaza fara vid si sprijina soferul în timpul manevrelor de frânare în functie de situatie. În plus, autovehiculele electrice echipate cu iBooster ating niveluri deosebit de ridicate de recuperare a energiei de frânare, în timp ce sistemele de asistenta beneficiaza de raspunsul rapid si silentios din partea acestei functii.Sistemele de servodirectie: Nivelul de asistare a directiei asigurat de aceste produse, fabricate de societatea mixta ZF Lenksysteme GmbH, poate fi selectat prin utilizarea software-ului sistemului. Sistemul de directie poate interveni automat pentru stabilizarea autovehiculului, completând astfel programul electronic de stabilitate (ESP®) si fiind un element esential pentru sistemele de asistenta viitoare.Senzorii – organele senzoriale ale autovehiculelorSenzorii radar: Masoara cu precizie distanta la care se afla si viteza cu care se deplaseaza alte autovehicule pe o raza de peste 200 de metri, constituind astfel baza ideala pentru tempomatul adaptiv si sistemele de frânare preventiva de urgenta. Pentru senzorii sai radar, Bosch utilizeaza exclusiv banda de frecventa de înalta capacitate de 77 GHz, care a fost alocata permanent aplicatiilor auto pe plan mondial. În anul 2013 a fost lansata o noua generatie de senzori radar cu raza medie de actiune si un nivel ridicat de rentabilitate, ce pot fi utilizati pentru partea din fata si cea din spate a autovehiculelor.Senzorii video: Pot recunoaste orice, de la indicatoarele si marcajele rutiere, pâna la pietoni si biciclisti. Noua camera video stereo Bosch, care va intra în productia de serie în 2014, are vedere binoculara, putând astfel masura distantele. Aceasta solutie unica de senzori raspunde tuturor cerintelor noi ale testelor Euro NCAP.Senzorii video cu unghi larg sunt utilizati pe o scara din ce în ce mai mare pentru sistemele de asistenta la parcare si pentru efectuarea manevrelor. Deoarece permit o vedere de 360° (vedere panoramica), acesti senzori acopera întreaga zona din imediata apropiere a autovehiculului.Senzorii cu ultrasunete: Utilizând principiul de orientare a liliecilor în întuneric, aceasta tehnologie este eficienta din punct de vedere al costurilor si este utilizata cu succes de douazeci de ani, în cadrul sistemelor de asistenta la parcare pentru a masura distantele. „Prin intermediul tehnologiei stereo, putem materializa un potential nou pentru sistemele de siguranta pe baza de camera video”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele Diviziei Sisteme de Control al Sasiului din cadrul Bosch. „O camera video mono are nevoie de o „instruire” ampla înainte de a putea face distinctia între diferitele tipuri de obstacole, cum ar fi pietonii si autovehiculele, aflate în câmpul sau vizual. Spre deosebire de aceasta, o camera video stereo poate masura si detecta toate obstacolele doar în functie de miscarea acestora si de distanta”, a continuat acesta. Navigatie interconectata: Sistemele de asistenta extrem de eficiente si gama extinsa a functiilor de conducere automata necesita date de navigatie precise, care sunt actualizate în mod regulat prin Internet. Este deja disponibila o aplicatie Bosch pentru iPhone, care poate raporta catre „cloud” indicatoarele rutiere înregistrate, în timp ce functia „orizont electronic” furnizeaza informatii exacte despre traseu, inclusiv unghiul de înclinatie a drumului si gradul de dificultate al virajelor. Functiile de interconectare a autovehiculelor utilizeaza aceste date pentru a reduce consumul de carburant, iar autovehiculele electrice pentru a-si extinde autonomia de functionare.Interfetele cu utilizatorul: Interfetele cu utilizatorul reprezinta un element cheie al succesului sistemelor de asistenta. În cazul în care functiile de asistenta trebuie sa preia în mod progresiv sarcini de conducere din ce în ce mai extinse, acestea trebuie sa fie intuitive si usor de utilizat. Prin urmare, Bosch studiaza si evalueaza diferitele abordari posibile, utilizând o mare varietate de solutii, inclusiv sistemele de afisare liber programabile si de afisare a datelor pe parbriz. În viitor, vor fi utilizate noi metode de vizualizare pe baza de realitate marita, pentru a suprapune în mod realist informatiile  precum recomandarile pentru conducere si avertizarile referitoare la situatia curenta de trafic. Conceptele multi-modale reprezinta o alta abordare pentru o utilizare simpla. Aceste interfete reactioneaza la gesturi, atingere si comenzi vocale.„Cu ultrasunete, radar si video: Bosch produce toate tipurile de senzori necesari pentru asistenta soferului”, spune Steiger, „iar împreuna cu sistemele sale de frânare si de directie si competenta sa în domeniul integrarii acestora în autovehicul, acest lucru asigura companiei un fundament excelent pentru dezvoltarea unor sisteme de asistenta noi si chiar mai puternice.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *