Bosch asigura toate componentele sistemelor de propulsie electrica
Bosch asigura toate componentele sistemelor de propulsie electricaBosch se pozitioneaza pe piata ca furnizor de sisteme pentru propulsia electrica. Portofoliul sau include toate componentele necesare pentru sistemele de propulsie electrica moderne, inclusiv motoarele electrice, electronica de putere, acumulatorii si sistemele de frânare regenerativa, putând, de asemenea, sa le îmbine, pentru a construi sisteme complete. Cel mai bun argument îl reprezinta modelul Fiat 500e. Pentru acest autovehicul electric cu design italian, Bosch furnizeaza sistemul complet de propulsie. Tehnologia modelului Fiat 500e demonstreaza atât faptul ca Bosch produce componentele, cât si ca detine cunostintele necesare pentru asamblarea acestora în sisteme complete de propulsie electrica.Acest sistem de propulsie electrica este cu adevarat puternic: datorita motorului electric SMG 180/120 dezvoltat de Bosch, modelul Fiat 500e dezvolta o putere de 80 de kW. Motorul sincron cu magnet permanent este inima sistemului de propulsie. Acesta genereaza înca de la început un cuplu de 196 Nm.Interfata centrala dintre motorul electric si acumulator este invertorul Bosch INVCON 2.3. Acest dispozitiv electronic de putere este centrul de comanda al sistemului de propulsie electrica. Invertorul de impuls transforma curentul continuu stocat în acumulator în curent alternativ pentru motorul electric. În timpul frânarii are loc procesul invers: curentul alternativ generat prin recuperarea energiei este transformat în curent continuu. Aceasta este singura modalitate prin care energia eliberata în timpul frânarii poate fi stocata în acumulator. Cu cât electronica de putere functioneaza mai eficient, cu atât autonomia autovehiculului este mai mare.
În combinatie cu motorul electric, sistemul Bosch are o eficienta de 92 de procente, ceea ce permite proprietarilor autovehiculelor sa valorifice la maxim capacitatea acumulatorului. Convertizorul cc-cc transforma curentul de înalta tensiune în curent electric pentru sistemul de 12 V al autovehiculului. Acest sistem cuprinde consumatori electrici cum ar fi sistemul audio si farurile. Convertizorul cc-cc furnizeaza, de asemenea, curentul electric de la acumulatorul litiu-ion pentru sistemele de confort si siguranta, de exemplu servodirectia si sistemul ESP, precum si pentru toate unitatile de comanda din cadrul sistemului electric al autovehiculului.Tehnologia Bosch asigura recuperarea optima a energieiÎn acelasi timp, recuperarea energiei este posibila datorita electronicii de putere. Recuperarea energiei de frânare în cazul modelului Fiat 500e este controlata, de asemenea, de o componenta Bosch: un sistem de frânare regenerativa independent de vid, cu un nivel de recuperare deosebit de înalt. Datorita acestei functii, la fiecare apasare a pedalei de frâna, energia, care în alte conditii s-ar pierde, este înmagazinata în acumulator. Acest lucru asigura extinderea autonomiei de functionare a autovehiculului. Datorita acumulatorilor Bosch, modelul Fiat 500e are o autonomie de aproximativ 140 de kilometri. Energia este stocata în acumulatorul de tractiune din cadrul sistemului de propulsie. Acesta este alcatuit din celule prismatice cu o capacitate totala de 24 kW/h, iar o încarcare completa necesita mai putin de patru ore.