Bosch a produs zece milioane de sisteme auto start-stop

Bosch a produs zece milioane de sisteme auto start-stop Sistemul start-stop cu numarul zece milioane a iesit recent de pe linia de asamblare a fabricii Bosch din Hildesheim. Sistemele start-stop opresc motorul autovehiculului în momentul în care acesta stationeaza – de exemplu, în blocajele de trafic sau la culoarea rosie a semaforului – economisind astfel carburant si diminuând emisiile de CO2. Înca din 2007, de la începutul productiei de serie, numarul comenzilor pentru aceasta tehnologie ce permite reducerea consumului de carburant a crescut constant. „Am ajuns deja la faza în care unul din doua autovehicule noi fabricate în Europa de Vest este echipat cu un sistem start-stop. Multe modele sunt prevazute deja standard cu sistemul start-stop, iar tintele internationale ambitioase referitoare la emisiile de CO2 vor da un impuls suplimentar pietei dinamice a sistemelor start-stop”, a declarat Dr. Ulrich Kirschner, presedintele diviziei Demaroare si Alternatoare din cadrul Bosch. Aproape toti producatorii auto europeni includ tehnologia start-stop Bosch în dotarea autovehiculelor compacte, a limuzinelor premium, a camioanelor usoare si chiar a autovehiculelor sport puternice. Interesul pentru aceasta tehnologie economica este în crestere si în alte regiuni precum Statele Unite ale Americii si China. „Start-stop este o modalitate rentabila de a reduce considerabil consumul de carburant”, afirma Kirschner.În cadrul noului ciclu de conducere european (NEDC), sistemele start-stop reduc cu pâna la 5 procente consumul de carburant si, în consecinta, emisiile de CO2. În ciclul urban al NEDC, aceasta reducere poate ajunge pâna la 8 procente. În traficul urban aglomerat, în special în timpul orelor de vârf, potentialul de economisire este chiar mai ridicat. Sistemul functioneaza în fundal si evalueaza un numar extins de informatii primite de la senzori înainte de a se activa. De exemplu, un senzor de acumulator calculeaza nivelul de încarcare a acestuia, iar motorul va fi oprit când autovehiculul stationeaza numai daca este garantata o repornire rapida. Un alt exemplu este temperatura din habitaclu. Daca aceasta atinge o valoare prea scazuta sau prea ridicata, motorul va continua sa functioneze pâna la atingerea temperaturii dorite de ocupantii autovehiculului. În sfârsit, un convertizor de curent CC/CC stabilizeaza tensiunea sistemului electric în timpul pornirilor pentru a asigura functionarea fara interferente sau întreruperi a sistemului audio, a sistemului de navigatie sau a telefonului cu functie hands-free.Zero consum, chiar si în timpul deplasariiPentru o reducere suplimentara a consumului de carburant, si în consecinta a emisiilor de CO2, inginerii Bosch depun permanent eforturi pentru a prelungi timpii de nefunctionare a motorului. Acest lucru va fi valabil la început pentru perioada în care autovehiculul se deplaseaza cu o viteza de croaziera pâna la oprire, iar din 2016 si pentru perioadele de deplasare când soferul nu accelereaza. Eficienta maxima a functiilor de siguranta si confort ramâne în continuare asigurata, chiar si în timpul acestor perioade mai lungi de oprire a motorului. „În functie de stilul de conducere, sistemele start-stop îmbunatatite vor reduce consumul de carburant cu înca 10 la suta”, declara Kirschner.