Bosch a produs cinci milioane de demaroare pentru sistemele Start/Stop
Bosch a produs cinci milioane de demaroare pentru sistemele Start/StopÎn 2012, în Hildesheim, Bosch anunta faptul ca a produs demarorul cu sistem Start/Stop cu numarul cinci milioane. De la începutul productiei, în anul 2007, au fost primite din ce în ce mai multe comenzi pentru aceasta tehnologie care reduce consumul de carburant. Motivul din spatele acestui succes fenomenal este simplu. „Sistemul Start/Stop reprezinta o metoda rentabila de a reduce considerabil consumul de carburant”, a declarat Dr. Ulrich Kirschner, presedintele diviziei Bosch pentru demaroare si alternatoare. „Ne asteptam ca pâna în anul 2013 jumatate din autovehiculele noi din Europa sa fie echipate cu un sistem Start/Stop”, a declarat Kirschner. Momentan, acest lucru este valabil doar pentru o treime din autovehiculele noi. În prezent, aproape toti producatorii auto europeni integreaza tehnologia Start/Stop de la Bosch pe autovehiculele compacte, pe limuzinele din clasa premium si chiar pe autovehiculele sport puternice.În cadrul Noului Ciclu European de Conducere (NCEC), sistemele Start/Stop reduc consumul de carburant si, prin urmare, emisiile de CO2, cu pâna la 5 procente. În ciclul urban NCEC, economia creste pâna la 8 procente, potentialul fiind si mai mare în conditii de trafic aglomerat, mai ales în timpul orelor de vârf. Si, cu toate acestea, sistemul Start/Stop nu reduce în niciun fel gradul de confort datorita vastei game de informatii furnizate de senzori si evaluate de catre sistem. De exemplu, un senzor pentru acumulator determina starea de încarcare a acestuia. Motorul va fi oprit doar daca este garantata repornirea sa rapida. Un alt exemplu îl reprezinta temperatura din interiorul autovehiculului. Daca este înca foarte scazuta sau foarte ridicata, motorul va continua sa functioneze astfel încât sa fie atinsa rapid temperatura dorita de ocupanti. Si, în cele din urma, exista un transformator CC/CC pentru stabilizarea tensiunii sistemului electric în timpul pornirilor, pentru asigurarea functionarii fara întrerupere a sistemului audio, a sistemului de navigatie sau hands-free pentru telefonul mobil. Pentru a reduce si mai mult consumul de carburant si emisiile de CO2 produse, inginerii Bosch vor extinde gradual perioadele de oprire ale motorului. Initial, acest lucru se va aplica atunci când autovehiculele ruleaza liber pâna la oprire, iar mai târziu chiar si în perioadele în care soferul nu mai accelereaza. „În functie de tipul traseului, sistemele Start/Stop îmbunatatite pot asigura o economie de carburant suplimentara de 10 procente”, a declarat Kirschner.Despre tehnologia Start/StopSistemele Start/Stop opresc automat motorul atunci când autovehiculul se afla în stationare, de exemplu la semafor. În momentul în care soferul actioneaza ambreiajul pentru a cupla într-o treapta de viteza, motorul este repornit automat. Pentru dezvoltarea sistemelor Start/Stop, Bosch utilizeaza experienta acumulata în domenii precum tehnologia starterelor, a sistemelor electrice de propulsie si a gestionarii energiei.